اسلام آباد خبر14:55 - 1398/04/19
امام جمعه اسلام آبادغرب:

مسئله عفاف و حجاب از ضروریات دین ماست/دست های پشت پرده در حال قبح زدایی از حجاب هستند

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: مسئله عفاف و حجاب از ضروریات دین ماست

به گزارشاسلام آباد خبر، به مناسبت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب با حضر فرمانده سپاه، فرماندهان حوزه های بسیج جامعه زنان شهرستان، شهردار و رؤسای ادارات فرهنگی و مذهبی اسلام آبادغرب، نشست بررسی نقش عفاف و حجاب در کاهش آسیب های اجتماعی در دفتر امام جمعه اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ باوندپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان در این نشست با گرامیداشت دهه کرامت و هفته عفاف و حجاب با تشریح برنامه های اجرا شده از آغاز این هفته، بر اهمیت عفاف و حجاب از نظر دین مبین اسلام تأکید نمود.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان با تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: مسئله عفاف و حجاب از ضروریات دین ماست.

 

وی افزود: عفاف و حجاب فقط برای خانم ها نیست و در جامعه حتما" آقایان نیز باید عفاف و حجاب داشته باشند.

 

امام جمعه شهر شهیدان مرصاد با اشاره به ریشه حجاب در تاریخ کهن و ایران باستان، عنوان کرد: کتیبه ها و تصاویر کتب قدیمی نشانگر این است که قالب زنان بزرگان، سلاطین و پادشاهان ما با حجاب بوده اند و آنها معتقد بودند حجاب صلابت می آورد.

 

وی گفت:  دست های پشت پرده در حال قبح زدایی از حجاب هستند و دشمن با سناریوهای تعریف شده بدنبال برجسته کردن اینها هستند تا دین، حجاب و اعتقادات مردم را کمرنگ کنند.

 

حجت الاسلام مهری با هشدار به نقشه های عملیات روانی دشمنان، بیان کرد: این همه خانم باحجاب در اجتماعات و مراسمات حاضر می شوند، چرا دشمنان آن را پوشش نمی دهند؟! و فقط به دنبال این هستند که انگشت شماری که تغییر ظاهر داده اند را برجسته کنند، اما تغییر ظاهر این عده قلیل دلیل بر بی اعتقادی کل جامعه نیست.

 

وی تصریح کرد: نسل جدید ما در این فضایی که دعوت به غربگرایی و فضای ضد ارزشی بیشتر شده، رشد می کنند، لذا برنامه های تربیتی و فرهنگی ما نباید فقط به یک مناسبت خاص باشد و باید مسئله ای مثل حجاب که از ضروریات دین ماست در طول سال در کنار سایر برنامه ها پیگیری و دنبال شود.

 

گفتنی ست؛ در این جلسه با ارائه پیشنهادات مدیران شهرستان و بانوان حاضر در جلسه، هماهنگی و برنامه ریزی جهت اجتماع بزرگ عفاف و حجاب در مسجد جامع شهر، و برگزاری مسابقه کتابخوانی با همین موضوع و تجلیل از بانوان محجبه توسط ادارات شهرستان بعمل آمد.