اسلام آباد خبر14:57 - 1398/04/20
مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد

کشف و ضبط 2 تن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در اسلام آباد غرب/ پلمپ 17 واحد صنفی متخلف

اسلام آبادخبر: مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب گفت: در سه ماه اخیر بالغ بر 2 تن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در اسلام آباد غرب کشف و ضبط شده است. ‌

عباس بیگلری مسئول بهداشت محیط شهرستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر، ، اظهار کرد: بازرسان بهداشت محیط شهرستان طی سه ماهه اول سال 98 بیش از4 هزار مورد بازرسی از اماکن صنفی شهرستان انجام داده اند.

 

وی با اشاره به کشفیات موادغذایی و بهداشتی غیرمجاز و فاسد در شهرستان گفت:  توسط بازرسان بالغ بر 2 تن مواد غذایی و آرایشی بهداشتی فاسد در شهرستان کشف و ضبط شده است که از این آمار 156 کیلوگرم گوشت قرمز از قصابی های حاشیه شهر اسلام آبادغرب (تجر) و 223 لیتر انواع لبنیات تاریخ مصرف گذشته از فروشگاه های سطح شهرستان جمع آوری و معدوم شد.

 

مهندس بیگلری با این هشدار که؛ مردم گوشت را از قصابی های مجاز خریداری کنند، عنوان کرد: گوشت های معدوم شده آلوده به بیماری هپاتیت بوده که مصرف این گوشت های برای سلامت مردم خطرساز می باشد.

 

 وی افزود: در طی سه ماهه اخیر توسط بازرسان بهداشت و محیط شهرستان 56 اخطار به واحد های صنفی متخلف داده شده که در این رابطه ۲۱ پرونده تخلف برای متخلفین تشکیل و ۱۷ واحد صنفی متخلف پلمپ گردید.

 

وی خاطرنشان ساخت: طرح تشدید بازرسی های بهداشت محیط مرکزبهداشت اسلام آبادغرب در اماکن عمومی ومراکز تهیه وتوزیع درایام نوروزماه مبارک رمضان با شدت بیشتری انجام گرفت که 16 مورد از پلمب واحد های صنفی در ماه رمضان بوده و با توجه به حساسیت بالا 7 مورد از این پلمب ها مربوط قنادی های ها بخاطر استفاده از رنگ غیر مجاز در زولبیا بامیه بوده است.

 

مسئول بهداشت محیط شهرستان با اشاره به طرح افزایش کیفیت نان، گفت: بزوردی با دعوت از کلیه خبازی های سطح شهرستان یک کارگاه توجیهی در راستای افزایش کیفیت نان برگزار می شود.

 

وی با اشاره به خطرات نان ناسالم، افزود: PH بالا ، نمک بالا و رعایت نکردن زمان خواب یا ماندگاری خمیر باعث بروز ناراحتی معده و مشکلات کم خونی و اختلال جذب آهن می شود.