اسلام آباد خبر14:31 - 1398/04/22
امام جمعه شهرستان در دیدار با اعضای شورای نگهبان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

شورای نگهبان عمارگونه پای انقلاب ایستاده است/ برخی مسئولین بخاطر فاصله گرفتن از ولایت و اصل نظام رد صلاحیت شدند

امام جمعه شهرستان در دیدار با اعضای شورای نگهبان اسلام آبادغرب گفت: کسی فکر نمی کرد مسئولینی که در دورانی توسط شورای نگهبان تأئید صلاحیت شده بودند پس از دوران مسئولیت شان رد صلاحیت شوند، چون اینها از مبانی اسلام و اصل نظام، انقلاب و ولایت فاصله گرفته بودند، رد صلاحیت شدند.

به گزارشاسلام آباد خبر، به مناسبت فرا رسیدن سالروز شورای نگهبان، کامیار احمدیان رییس شورای نگهبان اسلام آبادغرب به همراه جمعی از اعضای هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان با امام جمعه شهرستان دیدار کردند.

 

کامیار احمدیان رییس هیئت نظارت بر انتخابات شهرستان اسلام آبادغرب در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از اقدامات شورای نگهبان در طول مدیریت خویش، گفت: از تمامی ظرفیت های انقلابی، دلسوز و پایبند به اصول و آرمان های انقلاب، امام (ره) و رهبری در بین تمام آحاد و اقشار شهرستان دعوت بعمل آمده که بخاطر نظام و خون شهدا در این میدان ورود پیدا کنند که الحمدلله چنین نیز شده است.

وی افزود: در راستای عمل نمودن به فرمایشات مقام معظم رهبری در بحث جوانگرایی و کادرسازی، بیش از 50 درصد از جذب جدید اعضای شورای نگهبان شهرستان از بین جوانان با تحصیلات عالیه و متعهد صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در این دیدار ضمن تبریک دهه کرامت، ولادت با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) و فرا رسیدن سالروز شورای نگهبان اظهار کرد: 26 تیر ماه که سالروز تأسیس نهاد انقلابی و عزیز شورای نگهبان است و شورای نگهبان زاده مشروع انقلاب اسلامی است که امام(ره) و رهبری تعبیر های مهم و عجیبی درخصوص این شورا بکار برده اند که در خصوص دیگر نهاد های انقلابی بکار برده نشده است.

وی افزود: امام خمینی(ره) در مورد شورای نگهبان فرموده؛ شورای نگهبان 100 درصد مورد تأئید من است و اگر کسی بگوید شورای نگهبان کذا و کذا فاسد است و مقام معظم رهبری نیز می فرمایند؛ شورای نگهبان چشم بینای نظام است، چشمی که مواظب است که بر اسلامیت و جمهوریت نظام خدشه وارد نشود.

امام جمعه شهرستان با اشاره به هجمه های فراوانی که به شورای نگهبان  وارد شده، گفت: این نشان می دهد که شورای نگهبان راه نفوذ و رسیدن به مطامع برخی ها را سد کرده است و این نشان از پویایی و تاثیرگذاری این نهاد است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره درگذشتگان از اعضای فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، به نقش عمارگونه آیت الله جنتی اشاره کرد که این شخصیت وارسته در بدنه شورای نگهبان که دشمنان تهمت ها و توهین های ناروایی را به ایشان نسبت می دادند و حتی منظر از دنیا رفتن این پیر فرزانه اند، همه اینها نشان از تأثیرگذاری ایشان است که علی زمان به چنین عمارهایی نیاز دارد.

 

حجت الاسلام مهری عنوان کرد: کسی فکر نمی کرد اشخاصی که سالها در طول انقلاب بر اریکه قدرت تکیه زده بودند و مسئولینی که در دورانی توسط شورای نگهبان تأئید صلاحیت شده بودند پس از دوران مسئولیت شان رد صلاحیت شوند،چون اینها از مبانی اسلام و اصل نظام، انقلاب و ولایت فاصله گرفته بودند، رد صلاحیت شدند که شجاعت، صداقت و عمارگونه رفتار کردن  شورای نگهبان به همین است که برایش فرقی نمی کند که با چه اشخاصی طرف است و پای اقلاب ایستاده است.

وی خاطرنشان ساخت: شورای نگهبان، یک نهاد ارزشمند و انقلابی است که نگهبان جمهوریت و اسلامیت انقلاب است و نبود این نهاد لطمه و خسارت عظیمی برای جمهوری اسلامی است و اینجابود امام(ره) به درستی تشخیص دادند و حمایت قاطع کردند و اکنون نیز مقام معظم رهبری این راه را ادامه می دهند.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب ابراز داشت: کسی که حداقل شاخصه ها را داشته باشد توسط شورای نگهبان تأئید می شود و انتخاب فرد اصلح با خود مردم است.

 

وی افزود: شورای نگهبان در انتخابات بی طرف است و بدنبال برگزاری انتخاباتی سالم و حق الناسی است و انشاءالله باید نظارت نمایند که افراد اصلح انتخاب شوند تا به مشکلات مردم رسیدگی کنند، چون بخشی از مشکلات کشور مربوط به تحریم و آمریکا نیست، بلکه اگر مسئولین دلسوز پای کار باشند بخش از این مشکلات قابل حل باشد.

 

حجت الاسلام مهری گفت: مشارکت مردم در انتخابات خیلی مهم است چون دشمنان ازهمه طرف بر علیه انقلاب هجمه وارد می کنند و به همین خاطر همگرایی، هم افزایی و بصیرت افزایی نیروهای انقلابی خیلی مهم است.