اسلام آباد خبر15:36 - 1398/04/25
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسلام آبادغرب مطرح کرد:

123 هکتار از زراعت اسلام آبادغرب طعمه حریق شد

اسلام آبادخبر: معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری اسلام آبادغرب درنهمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان گفت: 123 هکتار از زراعت اسلام آبادغرب طعمه حریق شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  نهمین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان به ریاست آذر ارفع نژاد معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری و با حضوراعضای ستاد درفرمانداری اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

وی با اشاره به حوادث آتش سوزی های اخیرگفت: بالغ بر 10 هکتار مرتع و جنگل در آتش سوزی های اخیر سوخته، همچنین 123 هکتار آتش سوزی در 9 حادثه گندم، جو، جار گندم(پسچر) دچار حریق شده که عمده ترین آتش سوزی بعلت نقص فنی کمباین در منطقه مله هار دیزگران واقع در بخش حمیل صورت گرفت که بر اثر آن 70 هکتار زراعت از بین رفت

 

مهندس ارفع نژاد ضمن تشکر از اقدامات دستگاهها و سازمانهای عضو ستاد هماهنگی مدیریت بحران گفت: در بحث مدیریت بحران ، پیشگیری از بحران وآمادگی برای مقابله با بحران از اهمیت خاصی برخوردار است و همه دستگاههای اجرایی می بایست از قبل برای مقابله با حوادث احتمالی برنامه ریزی کنند.

 

وی تصریح کرد: با توجه به هشدارهای ستاد بحران شهرستان در رابطه آمادگی کلیه خودروهای آتش نشانی تا پایان برداشت کامل زراعت اقدام لازم را بعمل آورند.
 
وی با پیگیری دو موضوع دستور جلسه بر ساماندهی و ترفیع سیستم های اطفاء حریق  و کاهش هزینه های آب و برق در مناطق زلزله زده  تاکید کرد.

 

گفتنی ست؛ در این جلسه مدیران شهرستان، بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب، بخشدار حمیل، مدیر جهادکشاورزی و مدیر منابع طبیعی شهرستان با ارائه گزارشی از اقدامات خود اقدام و مقرر شد جهت تعیین تکلیف پرونده های بلاتکلیف زلزله و سیل با هماهنگی ستاد بحران شهرستان تمهیدات لازم به عمل آید.