اسلام آباد خبر12:20 - 1398/05/12
با حضور مسئولین شهرستان و استان برگزار شد؛

افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب+تصاویر

اسلام آبادخبر: افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با حضور مسئولین شهرستان و استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  پیش از ظهر امروز آئین افتتاحیه یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد در اسلام آبادغرب با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و مسئولین شهرستان، هنرمندان و خانواده معظم شهدا برگزار شد.

 

در ابتدای این برنامه جهانبخش حیدری فرماندار شهرستان ضمن خیرمقدم به مدعوین وهنرمندان استان های مختلف کشور اظهار کرد: نکته ای که باید به آن اهتمام داشته باشیم این است که جنگ در استان کرمانشاه آغاز شد و در همین استان به پایان رسید، لذا ظرفیت بسیار عظیمی از رشادت های مردم و رزمندگان را در اختیار داریم، لذا وظیفه هنرمندان است که به این گنجینه عظیم بپردازند.

 

 

در ادامه حجت الاسلام مهری امام جمعه شهر شهیدان مرصاد نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا ضمن تقدیر از کلیه دست اندرکاران یازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد، گفت: درخصوص جنگ، ایثار و دفاع مقدس روایات متعدد گفته شده، کنگره ها و همایش های زیادی برپا شده و کتاب های زیادی نوشته شده اما هر کدام مخاطبین خاص خود را دارند اما رسانه های دیدای و شنیداری و تئاتر تاثیرگذاری خوب دارد و آنچه برای نسل جدید می توان درذهن ها ماندگار باشد و تاثیر خود را بگذارد همین تئاتر است.

 

وی با اشاره به اثر بخشی فیلم ارزشمندی نظیر مختار، عنوان کرد: کای که هنر تئاتر و بازیگری هنرمندان با ذهن مخاطبان انجام می دهد تاثیر گذاری آن بیشتر از دیگر رسانه هاست.

 

 

امام جمعه اسلام آبادغرب  با بیان اینکه؛ تئاتر مرصاد و عملیات مرصاد یکی از مفاخر استان کرمانشاه است، خاطرنشان ساخت: مردم مقاوم شهر شهیدان مرصاد کسانی بودند که منافقین را در کمیناه خدا رسوا کردند که این باید نمایش داده شود و هم مردم این دیار بدانند که در مرصاد چه رخ داده و هم به واسطه این هنرمنان تبادل فرهنگ صورت گیرد و رشادت مردم این دیار را برای مردم خودشان بازگو کنند.

حجت الاسلام مهری از اصحاب رسانه و خبرنگاران خواست که نسبت به جشنواره مرصاد کوشا باشند و آن را در سطح ملی معرفی کنند.

 

 

دکتر تمری مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز در سخنانی کوتاه با تقدیر از حمایت های کلیه مسئولین شهرستان و استان از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تقاضا نمود با توجه به مشکلات مالی در برپایی این جشنواره، ردیف اعتباری ویژه به این جشنواره اختصاص یابد.

 

در پایان این آئین غبارروبی مزار شهدای اسلام آبادغرب برگزار و سپس تئاتر خیابانی "رد پا " به نویسندگی و کارگردانی مختار محمدی از استان کردستان- شهرستان مریوان به نمایش درآمد که با یادآوری صحنه های از جنایات منافقین در سال 67 که با حمله به بیمارستان اسلام آبادغرب وکشتار زنان و کودکان بی گناه، موجب برانگیختن احساسات حاضرین و جاری شدن اشک آنان و اعلام خشم و انزجار مردم از جنایات منافقین گردید.