اسلام آباد خبر15:06 - 1398/05/16
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد:

تئاتر مرصاد می تواند بستری برای رشد و پویایی اسلام آبادغرب باشد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب گفت: تئاتر مرصاد امروز جایگاه خود را در سطح کشور پیدا کرده و می تواند بستری برای رشد و پویایی شهرستان اسلام آبادغرب باشد .

خسرو تمری در گفتگو با اسلام آباد خبر، ضمن تبریک روز خبرنگار با تقدیر از اصحاب رسانه گفت: در جشنواره ملی تئاترمرصاد شاهد تکثر تعداد اخبار جشنواره هستیم که به جرات می توان گفت یکی از موفق ترین جشنواره های استان و حتی کشور در حوزه اطلاع رسانی و تولید خبر است. 

 

 

  وی افزود:  امیدواریم بتوانیم کاستی های جشنواره را که قابل چشم پوشی نیست برای دوره‌های بعد با برنامه ریزی دقیق بخشی از آنها را جبران کنیم.

 

 

خسروتمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب گفت: جشنواره ملی تئاتر توانسته بعد از 9 دوره تجربه صحنه‌ای بخش خیابانی هم به این جشنواره اضافه شود که این از برکات مثبت جشنواره است.

 

 

وی با اشاره به به استقبال خوب از جشنواره ملی تئاتر مرصاد، افزود: تئاتر مرصاد امروز جایگاه خود را در سطح کشور پیدا کرده و می تواند بستری برای رشد و پویایی شهرستان اسلام آبادغرب باشد و با توجه به اینکه این جشنواره دومین سال ملی شدن خود را طی می کند فاصله زیادی تا چشم انداز ها و راهبردهای خود دارد و نیاز است نواقصی که در طول این جشنواره و جشنواره‌های قبلی بوده جبران گردد و این امر نیازمند مشارکت گسترده همه ادارات و نهادها به شکل جدی و گسترده می باشد .

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان با بیان برخی مشکلات عنوان کرد: اکنون در بحث  کوچک بودن مکان جشنواره و تعداد صندلیهای سالن و پلاتو  چالش داریم که با توجه به قول فرماندار شهرستان  ما به دنبال توسعه مجتمع غدیر هستیم و یک پلاتو تخصصی تر که  حدود ۱۵۰ الی ۲۰۰ نفر جمعیت را در خود جا بگیرد راه اندازی کنیم.

 

 

 

وی  با اشاره به تنگناهای مالی جشنواره گفت: بیست و پنج گروه از15 استان را به جشنواره دعوت کرده‌ایم و چیزی حدود ۲۰۰ مهمان ثابت در جشنواره داریم که این خود یک  فضای نشاط عمومی را در شهر به ویژه با اجراهای خیابانی ایجاد کرده است می‌توانیم آن را گسترش دهیم و می توان گفت: از برکات جشنواره تئاتر ملی مرصاد، اولین سن روباز شهرستان یا همان جایگاه اختصاصی تئاتر خیابانی در شهرستان است که در خلال اجرای این جشنواره افتتاح شد.

 

 

دکتر تمری بیان داشت: بود امروزه شاهد این هستیم که هنر تئاتر مرصاد که تا دوره های گذشته به نوعی صرفا مخصوص خود هنرمندان نیست بلکه  تئاتر با موضوع آسیب های اجتماعی و به ویژه دفاع مقدس و موضوعات ارزشی دیگر وارد بدنه جامعه گردیده است. 

 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آبادغرب با تقدیر از همه دست اندرکاران تئاتر مرصاد به ویژه فرماندار و معاونین، اصناف، شورای اداری شهرستان که به صورت ویژه پای کار بودند، همچنین مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه  که توجه ویژه به جشنواره داشته اند و همواره در راستای رفع مشکلات موجود همکاری و تلاش ویژه داشته اند، تقدیر و تشکر نمود.

 

 

دکتر تمری خاطرنشان ساخت: توجه مجموعه استان به ویژه مجموعه استانداری کرمانشاه به این جشنواره توجه وزارتخانه به ویژه اداره کل هنرهای نمایشی می تواند امیدوار کننده باشد.

 

 

 وی عنوان کرد: به اعتقاد من اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه خود را در قبال جشنواره مرصاد به درستی انجام می دهد اما دیگر ظرفیت‌ها نیز باید پای کار بیایند تا بتوانند یک جشنواره مطلوب و درخور نام و نشان مرصاد داشته باشیم.