اسلام آباد خبر14:09 - 1398/05/23
نایب رییس مجلس در گفتگو با مرصاد:

وضعیت اقتصادی فعلی کشور مناسب ایجاد مناطق آزاد نیست

مرصادنیوز: نایب رییس مجلس شورای اسلای معتقد است در وضعیت اقتصادی فعلی زمینه ایجاد مناطق آزاد فراهم نیست.

     عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگارشبکه اطلاع رسانی مرصاددر مورد وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود شرایط مناسب راه اندازی مناطق آزاد نیست، زیرا اکنون باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی پیش رویم.

وی افزود: از سوی مناطق آزاد به دروازه های ورود کالا به کشور تبدیل شده‌اند و این با رونق تولید و حمایت از آن منافات دارد و به همین دلیل فعلا این لایحه مسکوت مانده است.

نایب رییس مجلس خاطرنشان کرد: با این وجود اگر قرار باشد یک منطقه آزاد در کشور تصویب شود حتما متعلق به کرمانشاه خواهد بود و نمایندگان استان با تمام توان پای این مطالبه هستیم.

مصری بیان داشت: منطقه آزاد منطقه خروج ارز است و از آنجا که در ایران کالا با ریال به فروش می رسد و تبدیل باید در صرافی ها انجام شود هرچه نیاز ارزی افزایش یابد قیمت آن بالاتر و سختی بیشتری به مردم تحمیل می شود.

وی گفت: در حال حاضر فرصتی طلایی برای صادرات ایجاد شده که در آن ذائقه مردم مهم است اگر صادرات ذائقه مردم هدف قرار گیرد مردم همیشه از آن خرید می کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت قیمت در مواد خوراکی، لوازم خانگی، چینی آلات، مواد بهداشتی و ساختمان باید کشورهای منطقه را عادت دهیم با کیفیت کالای ایرانی آشنا شوند.

مصری با بیان اینکه کیفیت برخی کالاهای ایرانی چندین برابر مشابه خارجی آن است، گفت: اداره استاندارد نباید مجوز تولید کالاهای بی‌کیفیت را بدهد.

مصری خاطرنشان کرد: اینک فرصتی استثنائی فراهم شده بنابراین باید بازارهای صادراتی در کشورهای منطقه برای خود ایجاد کنیم زیرا رقابت از نظر قیمتی به طور کامل به سود ما است.

به گزارشاسلام آباد خبر،