اسلام آباد خبر14:36 - 1398/06/01
امام جمعه اسلام آبادغرب:

مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی از ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی/اقدامات قوه قضائیه سبب تقویت امید به تحقق عدالت در کشور شده است

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی از ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب به بیانات رهبر معظم انقلاب بمناسبت آغاز هفته دولت در دیدار با هییت دولت اشاره کرد که معظم له فرمودند: مسئولان باید دوران مسئولیت را که یک لطف الهی برای خدمت به مردم است، قدر بدانند و برای عرصه بسیار دشوار آخرت، زاد و توشه فراهم کنند.

دولت در دو سال باقیمانده فعالیت خود باید به دور از گرفتار شدن در برخی آفات، مسائل مهم کشور را «اولویت بندی»، و اولویت‌ها را یک به یک پیگیری کرد.

دولت از حواشی و مسائل فرعی که متأسفانه با ظهور فضای مجازی، امکان آن بیشتر هم شده است، فاصله بگیرد و مسائل اصلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

«اقتصاد» و «فرهنگ» دو اولویت اصلی کشور است.

تولید داخلی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به دست آوردن و چرخاندن کلید در قفل مشکلات اقتصادی آسان نیست، اما باید این کار را انجام داد.

علت نامگذاری امسال به نام «رونق تولید» توجه به پیش‌بینی‌ها درباره افزایش کارشکنی‌های بیگانگان است

دشمنان نظام اسلامی می گویند که غلبه بر جمهوری اسلامی و حاکمیت اسلام با جنگ نظامی و تحریم اقتصادی امکان پذیر نیست.

دشمنان نظام اسلامی می گویند باید با نفوذ فرهنگی و تأثیرگذاری بر ذهن ها، مغزها و تحریک هوس ها بر جمهوری اسلامی غلبه کنیم.

باید مانع نفوذ اقدامات سازمان‌یافته ضد فرهنگی و ضد ارزشی در تولیدات فرهنگی همچون هنر، سینما، کتاب و تئاتر شد.

ما به «بستن فضای فرهنگی» کشور معتقد نیستیم، اما با «ولنگاری فرهنگی» به‌شدت مخالفیم.

ابراز نگرانی نسبت به مساله حجاب در جامعه، بجا و صحیح است.

حجاب یک حکم شرعی و یک مساله قانونی است و باید در درجه اول دستگاه های دولتی، حکومتی و مدیران آنها مراقبت کنند تا در این زمینه براساس قانون عمل شود

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با برشماری ویژگی های دولت تراز انقلاب اسلامی در گام دوم مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب، انقلاب اظهار کرد:  دولتی که بتواند مسیر ۴۰ ساله پیش رو را به درستی برداشته و به سمت تحقق آرمان «ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه)» حرکت کند ، به نظر می رسد حداقل باید دارای ویژگی های زیر باشد:۱- التزام عملی به شعارهای انقلاب و حمایت از جریان انقلابی ۲- تهیه برنامه های اجرایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی وپیگیری اجرای آن با قدرت و نشاط کاری و احساس مسئولیّت ۳- مقابله با هرگونه رانت خواری و فساد اداری واقتصادی ۴- نظارت دقیق بر عملکرد دستگاهها برای جلوگیری از شکل‌گیری کانون‌های فساد خیز ۵- دل بریدن از بیگانگان و اتکا به درون ۶- جوانگرا و زمینه‌سازبرای حضور جوانان ۷- باورمند به مبانی نظام اسلامی و با روحیه انقلابی ۸- مدیریت جهادی با تلاش مجاهدانه و خدمات شبانه روزی ۹- پاسدار آزادی و استقلال و عزت ملی و ترویج کننده سبک زندگی اسلامی و ایرانی ۱۰- پاکدستی و ساده زیستی ۱۱- عدم حاکم شدن نگاه مادی به مقام و مسئولیت -۱۲ اهتمام به حفظ ارزش‌های انقلاب ۱۳-رعایت بیت المال وجلوگیری از حیف و میل آن ۱۴- عمل به قانون اساسی ووفاداری به تعهدات ناشی از سوگند به قانون اساسی ۱۵-بهره گیری از همه ظرفیتها برای کمک به نیروهای جبهه مقاومت.

 

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب هرسال بر اساس نگاه راهبردی که نسبت به اقتصاد مقاومتی دارند، مطالبات اقتصادی خود را از دولت مطرح می کنند که در سال جاری ، اصلاح نظام بانکی، جلوگیری از واردات بی‌رویه، اصلاح خصوصی‌سازی‌های غلط و حفظ ارزش پول ملی چهار مورد از مهم‌ترینِ این مطالبات بودند. در این میان، قوه‌ی مجریه –لااقل در سال جاری- توانسته ارزش پول ملّی را نسبتِ ابتدای سال، ارتقاء دهد. همچنین با تغییر سکان خصوصی‌سازی، می‌توان به بهبود روند خصوصی‌سازی نیز امیدوار بود. واردات امّا همچنان ضدّ تولید ملّی عمل می کند و به آن آسیب می‌رساند. در مورد نظام بانکی نیز اگر چه به لحاظ سلبی، دستگاه قضایی با اقتدار وارد شده و با مفسدین مقابله می‌کند، امّا چون اصلاح نظام بانکی توسط قوه‌ی مجریه صورت نگرفته و لایحه‌‌ی اصلاحات آن ۴ سال معطل مانده و قرار است به مجلس برود ولی هنوز نرفته، باب فساد بانکی همچنان باز است.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب بیان داشت: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز مفاسد اقتصادی، تنها راه ممکن اصلاح نظام بانکی است که یک سوی آن کنترل تورم است و سوی دیگر آن نظارت بیشتر بر بانک‌ها توسط بانک مرکزی. تا زمانی که این موارد اصلاح نشوند، مشکل نظام بانکی به صورت ریشه‌ای حل نشده است.

 

وی افزود: برای ارزیابی عملکرد دستگاه عظیمی مانند قوه قضائیه نیاز به فرصتی بیشتر از ۵ماه است،اما در همین فرصت محدود شروع فعالیت آیت‌الله رئیسی به‌عنوان رئیس قوه قضائیه و تغییراتی را که در سطح مسئولین و اصلاح رویه‌های اداری و قضایی در این قوه ایجاد شده است، سبب شده است امید به تحقق عدالت در کشور تقویت و دوستداران انقلاب و اقشار ضعیف کشور آن را احساس کنند.

 

حجت الاسلام مهری گفت: علاوه بر ضرورت تحقق انتظارات رهبری معظم انقلاب از دستگاه قضا که در احکام و دیدارهای رؤسای پیشین قوه نیز مورد تأکید قرارگرفته است ، برخی از مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی در حکم ابلاغی ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۷ عبارت‌اند از:

۱- در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

۲- عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هرگونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاه‌ها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

۳- در برخورد قضائی ، ملاحظه‌ی این‌وآن را نکنید.

۴- از جوانان صالح و انقلابی و فاضل در مسؤولیت‌های قوه استفاده کنید.

 

وی خاطرنشان ساخت:  با مروری بر اقدامات قوه قضائیه در ۵ ماه اخیر ، مصادیق فراوانی را می‌توان یافت که بیانگر آغاز اقدامات عملی برای نیل به «قوه قضائیه تراز انقلاب اسلامی» است و آنچه این روزها در خصوص دستگیری و برخورد با برخی افراد درون قوه قضاییه که اقداماتی از قبیل «کارچاق کنی» و «زد و بندهای فساد انگیز » انجام می دادند و این مجموعه ارزشمند را لکه دار می کردند را باید در راستای تاکید رهبر معظم انقلاب در بند اول و دوم مطالبات معظم له از آیت الله رئیسی دانست.