اسلام آباد خبر13:36 - 1398/06/04
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب مطرح کرد:

مفهوم شهادت در فرهنگ ایرانی باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلام آباد غرب در مراسم یادواره شهدای پایگاههای مقاومت دهستان حسن آباد اسلام آباد غرب گفت: مفهومی شهادت در فرهنگ ایرانی باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  یادواره شهدای پایگاههای مقاومت دهستان حسن آباد اسلام آباد غرب با حضور خانواده معظم شهدا و جوانان بسیجی این منطقه برگزار شد.

 

خسرو تمری در این مراسم به جایگاه شهدا اشاره و بیان داشت: شهادت مفهومی ارزشمند در فرهنگ ایرانی و جهان شیعی است و همین مفهوم امروز به عنوان یک فرهنگ در سطح منطقه باعث قدرت و اقتدار ایران اسلامی شده است .


وی با اشاره به جایگاه فرهنگ شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت بستری را فراهم کرده است که امروز ملت های منطقه با بهره گیری از این مفهوم در مقابل جبهه استکبار  ایستاده است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ شهادت در مواجه به جریان های تکفیری گفت : همین فرهنگ باعث شد تا جبهه مقاومت در سطح منطقه در مقابله با جریان باعث مقاومت کند و همین فرهنگ بود که زمینه شکل گیری جریان های انقلابی در سطح منطقه فراهم کرد و باعث شد داعش از منطقه بیرون رانده شود.


تمری افزود : امروز جامعه ما نیازمند بازشناسی این فرهنگ ارزشمند است و در این راه باید برای خانواده شهدا به عنوان بزرگترین مروجان فرهنگ شهادت احترام و عزت قائل شویم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آباد غرب با اشاره به صبر و استقامت خانواده معظم شهدا گفت : صبر و استقامت خانواده معظم شهدا باعث شد فرهنگ مقاومت و ایثار و شهادت در جامعه تداوم یابد و به عنوان یک فرهنگ مترقی به کشورهای منطقه منتقل شود.


تمری در ادامه به موضوع بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اشاره و بیان داشت: بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری منشور اصلی جهت گیری انقلاب در چهل ساله دوم انقلاب است و باید رویکرد انقلابی بتوانیم بستر تحقق این منشور متعالی را فراهم کنیم.


وی در ادامه به بخش های از این منشور اشاره و افزود : در این منشور هم نگاه به گذشته وجود دارد و هم به کاستی های نظام اشاره شده و همچنین به دستاوردها و آینده نظام با توجه به جوانان اشاره شده است و لذا این بیانیه یک منشور تام و کامل است که به صورت جدی باید مورد توجه قرار گیرد.


وی به موضوع نظام انقلابی در این بیانیه اشاره و افزود : نظام انقلابی ، مترقی ترین مفهوم در این بیانیه است که ماحصل چندین مکتب غربی را می توان در این مفهوم جای داد و لذا این مفهوم دارای وجوهی برجسته تر از مفاهیم و مکاتب غربی است که از مکتب اسلام الهام گرفته شده است.


تمری افزود: نظام انقلابی به ما می گوید باید اصول و ساختار نظام را حفظ کنیم اما در عین حال به گونه ای اصلاح گرایانه دائما نقاط ضعف را اصلاح کنیم.


در پایان ایشان به موضوع شعار سال اشاره و بیان داشت: رونق تولید در گرو استفاده از تولیدات داخلی است و تنها را توسعه کشور حمایت آگاهانه از فرهنگ تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.

 

در پایان مراسم از نمایشگاه عکس شهدای روستای حسن آباد بازدید بعمل آمد.