اسلام آباد خبر18:34 - 1398/06/11
با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد؛

روضه خوانی سیدالشهدا(ع) موقوفه اکبرخان داروند در اسلام آبادغرب+تصاویر

روضه خوانی سیدالشهدا(ع) موقوفه اکبرخان داروند در اسلام آبادغرب با حضور مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، امروز به همت اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب روضه خوانی سیدالشهدا(ع) موقوفه اکبرخان داروند  ا حضور مسئولین شهرستان در دفتر امام جمعه اسلام آباد غرب برگزار شد.
 


 حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آباد غرب در مجلس روضه امام حسین(ع) اظهار کرد:  باید این روزها این سوال را پرسید و تأمل کرد که چه شد کار جامعه اسلامی به اینجا رسید که در کمتر از ۵۰ سال پس از رحلت پیامبر جامعه اسلامی به جامعه ای اموی  تبدیل شد که سر از تن فرزند رسول الله جدا کردند.

 

وی افزود:  با مرور تاریخ می بینیم بنی امیه ۴ کار؛ ولایت ستیزی، دین ستیزی، تقدس زدایی و عدالت ستیزی کردند که منجر به واقعه کربلا شد؛

 

حجت الاسلام مهری با تبیین این مباحث گفت: ولایتی که پیامبر این همه برایش زحمت کشید، امویان گفتند نمی خواهیم کتاب خدا کافی است(ولایت ستیزی) و معاویه و شمر نماز می خواندند اما دین ستیزی کردند، معاویه گفت نماز بخوانید، قرآن بخوانید ولی تفسیر نکنید، ما دین بدون محتوا می خواهیم.

وی عنوان کرد: امویان حرمت خانه خدا، مسجد و امام که مقدس است را نگرفتند و با این کار تقدس زدایی نمودند و با عدالت ستیزی؛ هرجایی که هر کسی بخواهد عدالت را برقرار کند برعلیه او هجمه وارد می کنند.

امام جمعه شهرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع کربلا و توصیه به درس گرفتن از این وقایع، بیان داشت: تاریخ درحال تکرار است و بنا بر آیات قرآن مردم هر لحظه در حال آزمایش هستند.

وی تصریح کرد: دولت ها و مسئولین زیادی از طیف ها و جریان های مختلف سرکار آمده اند و رفته اند و هیچ کدام نه چپ، نه راست، برای ما ملاک نبوده اند بلکه شاخص ما در نظام، ولایت و رهبری است و اگر کسی خودش را با این شاخص تطبیق داد ما طرفدار او هستیم.

 

گفتنی ست؛ از دیگر بخش های این مراسم معنوی قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و روضه خوانی سیدالشهدا توسط کربلایی صادق عزیزی رئیس دادگستری اسلام آبادغرب بود.