اسلام آباد خبر14:54 - 1398/06/13
باحضور خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهرستان

یادواره شهدای حقوقدان دراسلام آبادغرب برگزار شد+تصاویر

باحضور خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهرستان یادواره شهدای حقوقدان دراسلام آبادغرب برگزار شد

به گزارشاسلام آباد خبر،  یادواره شهدای حقوقدان  شهرستان باحضور نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، رئیس سازمان بسیج حقوقدانان سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، خانواده معظم شهدا و مردم شهیدپرور شهرستان درمسجد امیرالمومنین اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

سرهنگ پاسدار فرامرز باوندپور فرمانده سپاه اسلام آباد غرب در این مراسم ضمن گرامیداشت یادو خاطره شهدا به مدعوین خیرمقدم عرض نمود و گفت: آنهایی که توصیه می کنند پایان معرکه امروز جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا ست ،وصیت نامه شهدا را بخوانند.

 

وی اظهار کرد: امروز بی شک بیش از هر زمان دیگری نیاز به برگزاری چنین مجالس و یادواره هایی داریم ،چون برگزاری این یادواره ها به نا کمک می کند تا راه را گم نکنیم ، یاد شهیدان  استقلال آزادی و روحیه ما میتوانیم را در ما تقویت می کند .

 

 

 باوند پور ضمن بیان خصوصیات بارز شهیدان گفت:  یکی از بارزترین خصوصیات شهیدان ولایت مداری آنها بود ،شهدا امر ولایت را سر لوحه زندگی خود قرار داده بودند،ولایت مداری شهدا مثل برخی افراد امروز نبود که در مقابل امر ولی خود مبنی بر مقاومت  بجای مذاکره  در برابر دشمنان موضع بگیرند. آنهایی که توصیه می کنند پایان معرکه امروز جمهوری اسلامی ایران مذاکره با آمریکا ست ،وصیت نامه شهدا را بخوانند ،شهدایی که اقتدار نظام از برکت خون شهیدان است .


  وی ، دشمن ستیزی، مردم داری و خدمت بی منت به مردم را از دیگر خصوصیت بارز دیگر شهیدان مطرح کرد.

 

در ادامه حجت الاسلام جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه، با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا(ع) به بیان فضیلت های حضرت اباعبدالله الحسین و ثواب عزاداری برای آن حضرت پرداخت.

 

وی افزود: گریه برای سیدالشهدا(ع) ، زیارت حرمش ،عزاداری برای امام حسین(ع) جایگاه ویژه‌ای دارد . حضرات معصومین می‌فرمایند اگر خواستید بر هر کسی عزاداری کنید و حتی اگر بنا شد برای ما عزاداری کنید ، برای امام حسین(ع)و یارانش و مظلومیتشان عزاداری کنید.

 

 


حجت الاسلام جلیلیان با اشاره به مقام والای شهدا، عنوان کرد: بنده شرمم می‌گیرد که در مورد شهدا صحبت کنم ، این را از ته دل میگویم که ما کجا و این عزیزان کجا که در راه خدا به این مقام عالی برسند .

 

وی با اشاره به آیات متعددی  که در مورد شهدا در قرآن کریم آمده ، بیان داشت: هر کسی را برای این مقام انتخاب نمی‌کنند، پیامبر فرمود که شخصی در حال دعا بود که خدایا بهترین چیزی که برای بندگانت داری به من عطا کن ، پیامبر فرمود به خدا قسم اگر دعایت مستجاب شود شهید میشوی . کسی که به مقامی رسیده که این عنوان به او داده میشود ، ما چه میتوانیم در موردشان بگوییم ؟ هرچه داشته‌اند در راه خدا داده اند. قرآن کریم شهادت را معامله با خدا میداند.


حجت الاسلام جلیلیان گفت: امام صادق علیه‌السلام میفرمایند که پیامبر اکرم فرموده اند شهدا مقام شفاعت دارند و بعضی روایات هستند که میفرمایند شهید تا هفتاد نفر و بعضی روایات دیگر میفرمایند تا هفتاد هزار نفر را شفاعت کنند ،  این باعث افتخار ماست که خود را به شهدا نزدیک میدانیم ، قدر خود را بدانید که اینچنین جایگاه با عظمتی دارید.

 

وی با اشاره به این فرموده امیرالمومنین که خداوند می‌فرماید من جانشین شهید در خانواده اش هستم، تصریح کرد:  هرکس رضایت خانواده شهید را جلب کند رضایت خداوند را جلب کرده است و هرکس باعث آزار و اذیت خانواده شهید شود گویا خداوند را غضبناک کرده است و باعث آزار اهل بیت شده  و شهدا در چه صورتی از من و شما ناراحت میشوند ؟ شهید گل‌آور و شهید قنبری اگر روحشان در اینجا حاضر باشد از چه چیزی ناراحت می‌شوند ؟ مگر نه اینکه وصیتنامه شهدای والامقام را که مطالعه میکنیم اولین جمله اطاعت از ولایت است ، شهید ناظر و حاضر است در اینجا، همنشین پیامبر هستند و پیامبر هم ناظر می‌باشد ، الان اگر پرده‌ها کنار زده شود بگوییم شهید گل‌آور شهید بزرگوار در چه صورت از ما ناراضی خواهی بود ، ایشان می‌فرمایند اگر از ولایت اطاعت نکنید ، اگر خدمتگزار مردم نباشید ، این را باید ما مسئولین بیشتر توجه کنیم ، مسئولیتی که داریم سر سفره شهدا نشستیم ، عزتی که داریم سر سفره شهدا و ولایت می‌باشد ، امروز این عظمت این اقتدار ، این صلابت ، این که رهبر بزرگ انقلاب با تمام صلابت می‌گوید که جنگ نمیشود و مذاکره نمی کنیم بر گرفته از قدرت معنوی متصل به خداوند متعال است.

 

پایان بخش این مراسم معنوی؛ تجلیل از خانواده شهید غلامرضا گل آور و شهید سلیم قنبری بود و در ادامه حضار با مداحی کربلایی میلاد احمدیان به سینه زنی پرداختند.