اسلام آباد خبر23:55 - 1398/07/02
باحضور پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه پاسداران برگزار شد؛

یادواره شهدای دفاع مقدس در اسلام آبادغرب +تصاویر

باحضور مسئولین شهرستان وجمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه پاسداران یادواره شهدای هفته دفاع مقدس اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، باحضور جمعی از پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه پاسداران ، فرماندار و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان، یادواره شهدای هفته دفاع مقدس اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

در این مراسم فرمانده سپاه اسلام آبادغرب با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت ایام محرم به مدعوین خیرمقدم گفت و اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند جنگ هشت ساله بسان گنجی است که اگر درست وبهنگام استخراج شود آینده ملت ایران  وهمه آزادگان دنیا تامین خواهد شد.

 

وی افزود: آن چیزی که امروز از دفاع مقدس  یاد گرفتیم  ویا چیزی  که از اسناد  ودوران  دفاع مقدس برای ما به ارث مانده  صحبت کردن  از دفاع مقدس  در جمع شماعزیزان( پیشکسوتان و بازنشستگان سپاه پاسداران) که خودتان در آن صحنه ها و دلاورمندی  ورشادتها  وایثارگری ها  که آنجا حضور داشتید برای بنده حقیر کار سختی است .

 

 

سرهنگ باوندپور خاطرنشان کرد: رژیم بعث عراق  بر اساس این براورد  به خاک اسلامی  حمله کرده که  انقلاب ما انقلاب نوپایی هست  ونظام  توان دفاع از خودشان  در مقابل هیچ هجمه ای ندارند 
آنها اطمینان وبرآورد آنها این بود که اطمینان داشتند  از اینکه قدرت های بزرگ نظامی دنیا و کشورهای عربی پیشتیبانی  کردند لذا بر اساس  صحبت های  که جنگ صدام داشته یک زمان  ۳روزه  برای خود قرار دادند  که طی ۳روز تهران را فتح خواهیم کرد اما به هشت سال حمله با ایران طول کشید و در نهایت با شکست مواجه شدند 

وی افزود: امروز در بحث صنعت  دفاعی با پیشرفت هایی که داریم  مدیون زحمات آن روزهای  شما عزیزان هستیم ، امروز استکبار  به شیوه های دیگری  با ما در جنگ است، آنروز جنگ سخت بود  امروزرویکرد  استکبار عوض شده  جنگ امروز جنگ نرم هست وتفاوتهای زیادی با جنگ‌ سخت دارد، در جنگ سخت جسم وجان انسانها وزیر ساخت ها مورد هجمه دشمن بود، اما امروز دشمن افکار و عقاید  وباورها  واعتقادات  ما رانشانه گرفته، ابزارهایی که دشمن در جنگ سخت استفاده کرد  تجهیزات نظامی بود که با آن آشنایی داریم اما امروز جنگی که دشمن  با ما شروع کرده  جنگ رسانه ای  تبلیغاتی  است که انواع سازمانهای مردم نهاد با آن در گیر هستند  و نخبگان در معرض آن قرار دارند.

 


سرهنگ باوندپور گفت:  در نهایت کشتگان ما در جنگ سخت  شهید  ومایه افتخار  نظام ما هستند اما امروز   کسانی که در جنگ نرم  آسیب می ببینند بی بصیرت  وتلف شدگانی که مایه  ننگ کشورشان هستند.

 

 

در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب  گفت: در مکتب عاشورا زمانه ای که ما در گیر شراره های جنگ و آتش و خون بودیم با مدد از خداوند متعال و با تأسی از منش و فرهنگ عاشورا و عشق و علاقه ای که به شهادت بود همه حضور داشتیم و جنگیدیم تا این خاک بماند و به امید خدا در بستر زمان و در آینده تاریخ همچنان پر فروغ و درخشان  و از هرچه تهدیدات و گزند هایی که هست مصون باشد.

 

وی افزود: پیروزی های پر فروغ هشت سال دفع مقدس گرامی باد، یاد آن مارشهای نظامی که هر وقت از طریق رسانه ها طنین پیدا می کرد ما امید وار بودیم که ما داریم بر لشکر خصم تسلط پیدا می کنیم و در میدانی میبینیم که دارند حماسه می افریند و این برای همیشه در تایخ برای نسلها که در اعصارهای  مختلف می آیند باید اسوه و نمونه باشد چون این یک گنجینه است و این گنجینه را  ما و شما و نسلهای بعد است که باید حفظش کنیم و همواره مورد اهتمام قرار دهیم و یک جریان بسیار فراگیر در افکار عمومی و یک فرهنگ پایدار در عرصه شئون زندگی برسد  که ما بیاموزیم و درس بگیریم هم خودمان و هم به دیگران آموزش بدهیم این دوران بسیار مقدس دفاع مقدس را که در تاریخ این ملت میتواند بزرگترین فراز تاریخ این ملت باشد.

 

 

حیدری گفت: در ادبیات ما با واژگان مواجه هستیم  و ما را به یک چیزی هدایت می کند   وقتی کلمه حق بوجود می آید یعنی من انسان تکلیف دارم در محور حق حرکت کنم و برای استیفای خود و دیگران بر اساس آنچه زیر ساخت فکری و فرهنگی جامعه باشد عمل می کنیم وقتی بحث از عدالت می شود و نشان از این دارد که یک جامعه زمانی می تواند  به قوام برسد که خمیر مایه ماهیتی آن  از عدالت گرفته  شده باشد وقتی به یاد جهاد می افتیم  میبینیم که میدان رزم است میدان نمایش و غیرت و شهامت و شجاعت در مقابل آن چیز که می خواهد سرمایه یک کشور را موجودیت یک کشور را عرض ناموس و مقام سیاسی یک کشور را خدشه دار کند. وقتی به یاد شهادت بیفتیم و کلمه شهادت را میبینیم اوج عروج انسانی را در ملکوتی شدن روح انسانها  در پیش پباری تالی و دیدار و لقائ یار میجوییم

 

وی افزود: وقتی به کلمه جنگ می رسیم میبینیم که ویرانی آسیب رساندن یک کشور را و از مسیر توسعه گرفتن ، به اینها می رسیم  چه زمانی این واژه جنگ  تبدیل به دفاع مقدس می شود . زمانی که یک  کشور با برنامه ریزی از قبل بر اساس تدارکاتی که کرده اند سناریوهایی که تعریف کرده، آمدند و مورد هجمه قرار می دهند  اینجا واجب کفایی پیش می آید  همه کسانی که توانایی حمل سلاح دارند از نظامی که مستقر شده برای دفاع از عرض و ناموس اینجا دفاع مقدس است. این است که ما عنوان مقدس را در 8 سال دفاع که ملت ما انجام دادند. و اعتراف میکنیم که پیروز این میدان بودیم و باعث افتخار است .


فرماندار شهرستان گفت: ما ملتی بودیم که انقلاب کردیم در سال 57 ما می خواستیم بر اساس فرهنگ خود بر اساس استقلال خود و بر اساس آنچه ظرفیتهای معنوی خود و اطراف است زندگی کنیم و اینها نگران بودند که اگر ایران  به موفقیت برسد و به یک کشور نمونه و متعالی برسد طبیعتا می تواند الگوی مثبتی برای کشورهای منطقه باشد  آنجا که امام فرمودند ما انقلاب خود را صادر میکنیم آنها دچار واهمه شدندکشورهای مرتجع عرب کشورها و حکامی که در منطقه بودند و از طریق دیکتاتوری و استبداد بر سرنوشت  ملت داشتند همین الان نیزحکومتت می کنند. نگران این بودند که ایران منشاء تحولات و جنبشهای اجتماعی  منطقه بشود  و باعث شود که ملتهایشان آنها را ساکت کنند لذا آمدمد نظام سلطه تحت حمایتهای که بود با سلاح ، منابع مالی  و هر آنچه که داشتند ، کشور ما در 31 شهریور سال 58 مورد هجمه قرار دادند.

وی افزود: فرزندان این ملت که شماها باشید در آن زمان سلاح بدست برای دفاع از کشور راهی جبخه شدند از روز اول از اقصی نقاط این کشور آمدند در قالب سازمانهایی که بوجود آوردند  در آن شرایط که کشور داشت ارتش از سازماندهی لازم برخوردار نبود، بعد ارتش سازماندهی شد انسانهای با تدبیری آمدند و به یک سازمان مقتدر تبدیل شد در کنا ر آن سپاه پاسداران و به تدبیر امام و بسیج مستضعفین تشکیل شد.که امام راحل فرموداگر سپاه نبود کشور هم نبود.بسیج تشکیل دادند . آموزشهای مقدماتی اولیه را دادند با ابتدایی ترین سلاح سازماندهی شدند و به مناطق عملیاتی در قالب تیپ ها و لشکرهایی که بعدا معروف شدند به تیپ های خط شکنی که ما خاطره های خوب و ارزنده ای از اینها داریم . اعزام شدند.


حیدری خاطرنشان کرد: دشمن در محاسبات  شاید علی ظاهر بر اساس انچه که معادلات یک پدیده بوجود می آورد درست گفته باشد ما ارتش و نیروهای مسلح شازمان یافته نداشتیم، درگیریهای داخلی  با گروهکها داشتیم  و بحرانهای پشت سر همی که متوجه  کشور ما شدند  همه اینها را دیدند اما یک عنصر را در محاسباتشان ندیدند، عنصر ایمان و اراده ملت و مردمی بودن انقلاب ما اینها را ندیدند.همین باعث شد که در بدترین شر ایط ممکن قرار بگیرند  ما در یک شرایط دشواری در ابتدای جنگ قرار گرفتیم . باید از نیروهای مردمی دفاع می شد  و از هر ارگانی برای دفع فتنه انگیزی دشمن استفاده شد . کم کم به پایداری و سازماندهی رسیدیم و به تجهیزات رسیدیم .و به خط مشی های درست نظامی رسیدیم  و فرماندها ن ما کم کم به اوضاع مسلط شدند که اوج عملیات ما در دفاع مقدس  پیروزی بر خصم در عملیات خرمشهر و بیت المقدس بود ما انجا دیگر ابتکار عمل را در دست گرفتیم و ما برای دشمن تعین تکلیف کردیم و دشمن در حال تدافعی قرار گرفت.

 

گفتنی ست؛ در پایان این برنامه احمدپور یکی از رزمندگان پیشکسوت به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس پرداخت و از تنی چند از پیشکسوتان دوران دفاع مقدس با اهدای لوح تقدیر تجلیل بعمل آمد.