اسلام آباد خبر15:26 - 1398/07/05
امام جمعه اسلام آبادغرب:

عقب نشینی آمریکا در برابر ایران به دلیل قدرت بازدارنده و نظامی ایران است/انگلیس خبیث هیچگاه خصومت دیرینه اش از حافظه ملت ما پاک نخواهد شد

اسلام آبادخبر: اروپا به ویژه انگلیس خبیث هیچگاه خصومت دیرینه اش از حافظه ملت ما پاک نخواهد شد.این بار در یک همسویی آشکار با آمریکا مرزهای وقاحت را در نوردیده اند.سه کشور مذکور، از یک سو بیانیه محکومیت ایران را صادر می کنند ،از سوی دیگر پیش شرط رفع تحریم را حل مشکلات منطقه ای بر می شمارند و در همان حال تقاضای ملاقات و مذاکره را پیش می کشند و ایران را برای تشکیل مذاکره ۵+۱تشویق می کنند

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام ابادغرب در خطبه های پنجمین روز از مهرماه گفت: شاید یکی از پررنگ ترین حواشی اجلاس هفتاد وچهارم ،ترافیک حضور گاه و بیگاه و متراکم سران اروپایی با رییس جمهور ایران است.اروپای بدعهد که نه اراده و نه توان یک تصمیم درست را دارد این دفعه با پرچمداری مکرون به میدان نیویورک آمد .این در حالی است که مکرون و دولت متزلزلش از شعله شنبه های اعتراض گداخته شده و بوریس جانسون که نسخه دوم ترامپ است در گیر و دار  برگزیت و اختلافات داخلی به مخمصه افتاده و مرکل علاوه بر بیماری مزمن به دعواهای درون حزبی مشغول است

 

وی افزود:اروپا به ویژه انگلیس خبیث هیچگاه خصومت دیرینه اش از حافظه ملت ما پاک نخواهد شد.این بار در یک همسویی آشکار با آمریکا مرزهای وقاحت را در نوردیده اند.سه کشور مذکور، از یک سو بیانیه محکومیت ایران را صادر می کنند ،از سوی دیگر پیش شرط رفع تحریم را حل مشکلات منطقه ای بر می شمارند و در همان حال تقاضای ملاقات و مذاکره را پیش می کشند و ایران را برای تشکیل مذاکره ۵+۱تشویق می کنند!!

 

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: تراکم تقاضای مذاکره اروپایی ها با ایران ،بیش از آن که حاصل تلاش دیپلماتیک باشد ثمره مقاومت جانانه ملت انقلابی ایران و اقدامات غرورآفرین نیروهای مسلح با هدایت رهبرحکیم انقلاب اسلامی و همراهی مسئولان در این ماهها بوده است.در واقع استقبال از ملاقات با رییس جمهور ما،برآیند اقتدار و نفوذ منطقه ای و جهانی برآمده از انسجام ملی و بازدارندگی فعال و گفتمان افتخارآمیز مقاومت است.

 

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: تردیدی نیست که اروپا مانند آمریکا خصم دیرینه ملت ما و گفتمان انقلابی آن است.کشورهای اروپایی به  ویژه سه کشور مذکور اگر چه در تاکتیک و روش اختلافاتی با آمریکا دارند اما در اهداف و سیاستها و راهبردها کاملا با آمریکا همسو و هم عهد هستند،این  همان نکته ای است که رهبر انقلاب اسلامی در آغاز درس خارج خود فرمودند: "هدف آنها از ترفند مذاکره تحمیل خواسته های خود و اثبات تاثیر گذاری فشار حداکثری است"

 

 

وی افزود: رهبرانقلاب در دیدار پنجشنبه 4 مهرماه با خبرگان ملت تأکید کردند؛ راه مذاکره باز است اما به هیچ وجه نمی توان به اروپا اعتماد کرد.خصوصاً با تحرکات اخیر که برای اولین بار همصدا و آشکارا و وقیحانه از برجام منطقه ای سخن می گویند !

 

حجت الاسلام مهری گفت:  کلیات سخنرانی  آقای روحانی در اجلاس هفتاد وچهارم ، منطبق با سیاستهای کلان نظام اسلامی و رهنمودهای رهبری بود. وی در ایران سخنرانی ضمن اشاره درست به موضوع فلسطین و محکومیت معامله شکست خورده قرن از مقاومت مردم یمن حمایت کرد و با انتقاد صریح و قاطع از راهزنی آمریکاییها به نقد سیاست یک بام و دو هوای اروپا پرداخت و به نمایندگی از ملت بزرگ ایران ،عربستان و دو سه هم پیمانش را نصیحت کرد و از عواقب اقداماتشان برحذر داشت.وی گفت که که ملت انقلابی مابه هرگونه اقدام خصمانه پاسخ درس آموز خواهد داد. که جای تقدیر دارد. اکنون نوبت اقدام قاطعانه تر است.

 

امام جمعه شهرستان عنوان کرد:  اینک که در یک مواجهه آشکار با اروپا در نیویورک و ضمن گفتگو و مذاکره با سران این کشورها،معلوم شده است که تفاوتی بین آمریکا و اروپا نیست ،وقت آن است دستگاه دیپلماسی ما که تاکنون تلاشهای زیادی در این عرصه کرده است با نگاه جدی تر  به شرق  و هم پیمانان منطقه ای به ارتقاء سطح فعالیتهای دیپلماتیک خود در استیفای حقوق ملت بزرگ ایران بپردازد و دولت محترم نیز با سعی افزونتر  و مدیریت جهادی از ظرفیتهای بیکران داخلی و نیروهای بی بدیل انسانی و مدیریتی به ویژه  در عرصه های اقتصادی از فشار مشکلات معیشتی و اقتصادی که شان این ملت بزرگ نیست،بکاهد.

 

وی افزود: حمله به قلب صنعت نفتی عربستان توسط انصارالله باعث شده تا سعودی ها امیدوار به حمله نظامی آمریکا به ایران باشند. اما مقامات آمریکایی که در ابتدا ایران را تهدید به واکنش سخت کردند به تدریج از مواضع خود در برابر ایران عقب نشینی نمودند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب عنوان کرد: عقب نشینی آمریکا در برابر ایران به دلیل قدرت بازدارنده و نظامی ایران است. آمریکا برای نخستین بار در جنگ هشت ساله در مقابل انقلاب اسلامی ایران وارد جنگ شد و آن تجربه تبدیل به درس مهمی برای سران این کشور شده است. بروس ریدل کارشناس اندیشکده بروکینگز یکی از تحلیلگرانی است که سال ها پیش در تحلیلی با عنوان «درس های آمریکا از اولین جنگ با ایران» به این امر اعتراف کرده است. بنابراین از لحاظ تاریخی آمریکا یک بار وارد جنگ با ایران شده و شکست خورده است.

 

وی گفت:ایران نیروی بازدارنده نظامی دارد و اگر برخی دشمنان آن مانند آمریکا به پیروزی خود در حمله نظامی مطمئن بودند در ۴۰ سال گذشته این کار را می کردند. آمریکا و عوامل آن از خطرات جنگ آگاه هستند به ویژه که پایگاه‌های نظامی آمریکا در تیررس موشک‌های ایران است. ناصر الدویله نماینده سابق مجلس کویت اخیرا در حساب کاربری توییتر خود نوشت:« ایران عطسه کرد، نصف صادرات نفت شما متوقف شد. چطور می‌خواهید با ایران بجنگید؟ بعضی این حرف مرا خیانت تلقی می کنند و برخی ندامت چون حقیقت تلخ است. جنگ با یک دشمن قوی خودکشی است. ترامپ رو تایید نکنید چون در صورت جنگ اثری از نفت نمیمونه و برمی گردیم به صحرانشینی.