اسلام آباد خبر16:11 - 1398/07/10
با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولین برگزار شد؛

یادواره شهیدان داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آبادغرب+تصاویر

یادواره شهیدان داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آبادغرب با حضور خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولین برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر، یادواره شهیدان داریوش ریزوندی و محمود شهبازی در اسلام آبادغرب با حضور سردار حسین اله کرم، خانواده معظم شهدا، مردم و مسئولین شهرستان و استان کرمانشاه برگزار شد.

 

سردار حسین اله کرم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، گفت: حضور بنده بخاطر این است که در بیش از 52 عملیات همرزم این دو شهید بوده ام و این دو شهید والا مقام در عملیات های بزرگی نظیر مطلع الفجر و عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشته اند.

 

وی با بیان اینکه مقاومت و ایستادگی ما مدیون خون شهداست، افزود: درس های بزرگی در دفاع مقدس نهفته است که باید در آن تأمل شود.

 

این پیشکسوت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تشریح جنگ خارجی و داخلی، عنوان کرد: بنده خودم در زمان جنگ مسئولیت داشتم که با اسرایی از 16 کشور مختلف گفتگو کردم که این نشانگر یک جنگ بزرگ بود که در آن ابرقدرت ها نیز از صدام حمایت می کردند اما با مقاومت و امداد الهی در جنگ با شرک و کفر پیروز شدیم.

 

 

وی افزود: اما در جنگ با نفاق اینگونه نیست و اگر مردم در جنگ داخلی شناخت و بصیرت نداشته باشند، مثل فتنه 88 که اگر بصیرت نداشته باشیم و حق و باطل را از هم نشناسیم؛ فرق علی شگافته می شود، پهلوی زهرا شکسته می شود، سر امام حسین بالای نیزه می رود و زینب کبری اسیر می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی حزب الله گفت: سه عنصر توحید در ولایت فقیه، توحید در اطاعت از ولایت فقیه و توحید بر مودت و موهبت اهل بیت(ع) در جنگ خیلی مهم است و اگر این سه عنصر را داشته باشیم با هر دشمنی پیروز می شویم.

 

وی با اشاره به جنگ احزاب(جنگ خندق) گفت: در جنگ با کفر و شرک تعداد مهم نیست چون فرمول دفاع مقدس و فرمول الهی در جنگ اینست که عده قلیلی بر عده کثیری پیروز می شوند.

 

حسین الله کرم خاطرنشان ساخت: رمز پیروزی ما در آزادسازی خرمشهر توکل بر خدا بود، مجموع نیروهای ما 8 هزار نفر بود و مجموع نیروهای دشمن در خرمشهر 30 هزار نفر بود که امام(ره) فرمودند با توکل برخدا حمله کنید که به اذن الهی ما پیروز شدیم و تعداد زیادی اسیر گرفتیم.

 

گفتنی ست؛ در این مراسم معنوی برنامه های دیگری نظیر سینه زنی با مداحی ذاکر اهل بیت کربلایی میلاد احمدیان و تجلیل از خانواده های شهدا صورت گرفت.

 

سرهنگ قاسمی جانشین فرماندهی سپاه شهرستان در این مراسم معنوی از حضور پرشور مردم و مسئولین شهر شهیدان مرصاد در این یادواره شهدا تقدیر و تشکر نمود.