اسلام آباد خبر15:33 - 1398/07/16
آخرین تحولات مرز خسروی؛

بدرقه زوار از قدیمی‌ترین گذرگاه مرزی غرب/ مرز خسروی به تکاپو افتاد

با نزدیک شدن به ایام اربعین مرز خسروی پذیرای تعداد زیادی از زائران است و با تمهیدات اندیشیده شده زوار با ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس جابجا می‌شوند.

به گزارشاسلام آباد خبر به نقل از،شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازمرصادنیوز همه‌ چیز در مرز خسروی برای عبور زوار مهیا شده است؛ زیرساخت‌ها یکی پس از دیگری آماده و امکانات در مرز مستقر شده است تا زوار با یک خاطره زیبا از سرزمین قدوم شهدا راهی این سفر معنوی شوند.

روزانه حدود یک هزار نفر از این مرز راهی کربلای معلی می‌شوند تا در بزرگترین اجتماع مذهبی جهان شرکت کنند؛ تکاپوی این مرز جان دوباره‌ای به شهرهای مرزی استان کرمانشاه بخشیده است و همه آماده پذیرایی از مهمانان عزیزی هستند که آرام آرام از راه می‌رسند.

بازدیدهای مداوم و منظمی از این مرز توسط مسئولان انجام می‌شود و مدام آخرین وضعیت مرز را چک می‌کنند تا کمبودهای احتمالی را برطرف کنند؛ اردوگاه‌ها برپا و پارکینگ‌ها تجهیز شده است.

مرز خسروی که به دلیل ناآرامی های کشور عراق بسته شده بود پس از وقفه‌ای ۴ روزه، روز گذشته دوباره بازگشایی و با استقبال زوار برای تردد از این مرز مواجه شد.

افزایش تعداد رام‌های قطار کرمانشاه در ایام اربعین

مهرداد سالاری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمانشاه از افزایش تعداد رام‌های قطار در ایام اربعین به ۲۳۰ رام خبر داد و اظهار داشت: حرکت قطارهای تهران، مشهد، اصفهان، همدان، قم و زاهدان به کرمانشاه و برعکس از روز ۱۶ تا ۳۰مهر هر روز انجام خواهد شد.

این مسئول با اشاره به انجام اقدامات لازم جهت رفاه حال زائرین در محل راه آهن کرمانشاه افزود: در ایستگاه راه آهن یک موکب برای خدمات رسانی به زوار مستقر خواهد شد.

سالاری تصریح کرد: حمل و نقل زوار از راه آهن به مرز با مدیریت اداره کل راهداری با اتوبوس انجام خواهد شد همچنین تاکسیرانی برنامه ریزی لازم جهت تردد مردم در شهر کرمانشاه انجام داده است.

ثبت‌نام ۳۷ هزار کرمانشاهی برای پیاده‌روی اربعین

حامد دارابی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  اظهار داشت: از ابتدای آغاز ثبت نام پیاده روی اربعین تاکنون ۳۷ هزار نفر از استان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند.

وی با بیان اینکه مشکلی در روند ثبت نام زوار وجود ندارد، افزود: ثبت نام از زائرین اربعین تا سه روز قبل اربعین ادامه خواهد داشت.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه بیان داشت: در حال حاضر ۱۸ دفتر زیارتی آماده ثبت نام از زوار هستند و نیازی به افزایش شمار آن ها نیست.

زائران به شرایط اعلام شده برای عبور از خسروی توجه کنند

محمد ابراهیم الهی تبار در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  با اشاره به از سرگیری فعالیت مرز خسروی برای تردد زائران اربعین حسینی اظهار داشت: تفاوتی که مرز خسروی با سایر مرزها دارد، این است که تردد از این مرز تنها از ساعت ۷ صبح الی ۱۶ امکان پذیر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه افزود: تردد تنها در ساعات مذکور مقدور بوده و خارج از ساعات مذکور اجازه تردد به هیچ زائری داده نمی شود.

این مسئول با اشاره به بازگشایی مرز خسروی طی امسال برای تردد زائران حسینی و پس از چندین سال وقفه در این موضوع، افزود: توصیه می شود زائران شرایط اعلام شده را مد نظر داشته باشند و طوری حرکت کنند که در ساعات مذکور در مرز حضور پیاده کرده و بتوانند عبور کنند.

جابجایی زوار اربعین در کرمانشاه با ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس

فریبرز کرمی در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، اظهار داشت: مشکل خاصی در روند جابجایی زوار اربعین وجود ندارد و از روز دوشنبه زوار از مرز خسروی وارد خاک عراق شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: ۲۰۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین به کارگیری شده است و در صورت نیاز از دیگر ظرفیت های حمل و نقلی نیز استفاده می شود.

وی تصریح کرد: نرخ کرایه اتوبوس‌ها بدون تغییر است و رانندگان حق دریافت هیچ گونه کرایه اضافی ندارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: زائران می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف شماره پلاک اتوبوس یا اطلاعات شرکت مربوطه را از طریق تلفن ۰۸۳۳۸۲۲۲۴۴۶ یا سامانه ۱۴۱ اطلاع رسانی کنند.

افزایش سقف خودپردازهای کرمانشاه تا ۵۰۰ هزار تومان /فعالیت کشیک شعب بانکی

بهزاد جلیلیان در گفتگو  با شبکه اطلاع رسانی مرصاد  سقف برداشت از عابر بانکهای استان را در ایام اربعین ۵۰۰ هزار تومان اعلام کرد واظهار داشت: از امروز در تمام شعب استان این امکان فراهم است و زائران می توانند تا سقف ۵۰۰ هزار تومان از عابر بانک ها برداشت کنند.

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های استان کرمانشاه افزود: این دستور العمل در ۳ استان کرمانشاه، ایلام و خوزستان اجرایی شده است.

این مسئول گفت: همچنین برای سهولت کار زائرین در طول مسیر حرکت زوار یعنی از ورودی کنگاور تا مرز خسروی تمام دستگاه خودپرداز فعال هستند.

جلیلیان خاطر نشان کرد: همچنین به تمام شعب بانکی اعلام کردیم که شیفت کشیک داشته باشند و به این منظور کشیک ها در تمام بانک ها از ورودی کنگاور تا مرز خسروی از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۵ و ۳۰ دقیقه عصر مشغول هستند تا اگر کسی با مشکل مواجه شد همکاران ما در شعب نسبت به رفع آن مشکل اقدام کنند.

پارکینگ‌های مرز خسروی برای ۵۰ هزار خودرو ظرفیت دارند 

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه، ضمن بیان اینکه در حال حاضر تردد زائران در مرز خسروی در امنیت کامل و به‌صورت روان انجام می‌شود، ابراز کرد: تردد از استان دیاله عراق به سمت بغداد و از بغداد به سمت کربلا نیز به سهولت در حال انجام است و مردم نباید دغدغه و نگرانی دراین‌باره داشته باشند.

وی با بیان اینکه هم‌زمان با ظهر دوشنبه در استان دیاله عراق امنیت به‌صورت کامل برقرار است، تأکید کرد: ترجیح ما این است که به‌واسطه اتفاقات و ناآرامی‌هایی که در طی چند روز اخیر در عراق رخ‌داده، زائران از درون شهر بغداد تردد نکنند.

استاندار کرمانشاه بابیان اینکه تمام امکانات و تدارکاتی که در جمهوری اسلامی و عراق در نظر گرفته‌اند، خوشبختانه لحاظ شده و خدمات به زائران بدون هیچ وقفه‌ای صورت می‌پذیرد، تأکید کرد: تردد زائران اربعین در تمام‌مسیرها خوشبختانه به‌صورت روان، در حال انجام است.

بازوند بابیان اینکه پارکینگ‌ها در مرز خسروی برای حدود ۴۵ تا ۵۰ هزار نفر ظرفیت خواهند داشت، تأکید کرد: قیمت‌های این پارکینگ‌ها هنوز نهایی نشده است.

وی بابیان اینکه در مرز خسروی فعلاً اتوبوس‌های عراقی فعال هستند و مستقیم تا کربلا مسافران را با بلیت ۱۶۰ هزارتومانی منتقل می‌کنند، تأکید کرد: اگر کمبود اتوبوس داخل عراق وجود داشته باشد می توانیم از اتوبوس‌های ایرانی نیز استفاده کنیم.