اسلام آباد خبر16:32 - 1398/08/12
با حضور مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان برگزار شد؛

مراسم تودیع و معارفه رییس اداره ميراث فرهنگي اسلام آبادغرب/افتتاح موزه و فروشگاه صنایع دستی شهرستان+تصاویر

اسلام آبادخبر: با حضور مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان در فرمانداري اسلام آبادغرب، کیومرث اعظمی بعنوان مدير جديد اين اداره در شهرستان معارفه و از زحمات شهرام علی یاری تقدیر بعمل آمد.

به گزارشاسلام آباد خبر، مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري پيش از ظهر امروز با حضور در فرمانداري اسلام آبادغرب، کیومرث اعظمی را بعنوان مدير جديد اين اداره در شهرستان اسلام آباد غرب معرفي كرد و از زحمات شهرام علی یاری که به مدت 2 ماه  با حفظ سمت مدیریت میراث در دالاهو، سرپرستی این اداره را برعهده داشت تقدیر بعمل آمد، همچنین از زحمات یکساله عبدالمحمدی که بیش از یک سال مدیریت اداره ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري اسلام آبادغرب را برعهده داشت قدردانی بعمل آمد.

 

در اين جلسه جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب اظهار کرد: مردم شهیدپرور شهرستان مردمانی آرام، اهل کار و تلاش و مهمان نواز هستند، اسلام آبادغرب شرایط متفاوتی نسبت به شهرستان های دیگر دارد و می طلبد که نگاه ویژه ای به میراث در این شهر داشته باشیم تا جایگاه خود را پیدا کند. وجود 350 اثر که 187 اثر آن ثبت ملی شده است بر اهمیت میراث فرهنگی در این شهرستان می افزاید.

 

 

حیدری افزود: در گذشته انتقاداتی بر مدیریت این اداره وارد بوده که نیاز است مدیریت جدید تلاش بیشتری نماید تا جایگاه خود را بعنوان یکی از اعضای موثر شورای اداری پیدا کند و ما هم در حد توان کمک خواهیم کرد و لازم است حمایت های اداره کل را نیز داشته باشد.

 

 فرماندار اسلام آبادغرب با اشاره به چالش های اخیر درخصوص تپه احداث پل روگذر در کنار چقاگاوانه، گفت: شهرت جهانی تپه چقاگاوانه باعث معروفیت بیش از پیش اسلام آبادغرب در رسانه ها و افکار عمومی گردید، لذا مسئولیت مدیر جدید خطیرتر از گذشته می باشد.

 

دکتر قادری  مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: درصد اشتغال صنایع دستی در اسلام آبادغرب 10 درصد است در حالیکه در برخی شهرستان های  دیگر بیش از 100 درصد تحقق داشته اند لذا انتظار است جهت هزینه های آموزش صنایع دستی و بازارچه صنایع دستی و سوغات اعتبار لازم از سوی فرمانداری تخصیص پیدا کند.

وی افزود: وجود بیش از 300 اثر میراث فرهنگی در شهرستان اهمیت ویژه ای دارد و آموزش و صدور کارت های صنایع دستی جهت اشتغالزایی نیز خیلی مهم است.

مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان گفت: روستای سراب هرسم بعنوان یکی از 5 روستای استان کرمانشاه جهت مطالعات پژوهشگاه گردشگری کشور انتخاب شده و برای پایلوت 2020 چندین روستای دیگر در شهرستان انتخاب شده است.

 

 

براساس این گزارش در ادامه حضور مديركل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري استان، وی با حضور فرماندار شهرستان موزه و فروشگاه صنایع دستی اسلام آبادغرب را افتتاح نمود.

 

هنرمندان و صنعتگران  شهرستان در حاشیه بازدید از آثار موزه، خواسته ها و درد دل های خود را با مدیرکل میراث مطرج کردند.

 

قادری از مدیر جدید میراث شهرستان خواست تا در جلسه ای با حضور فرماندار با دعوت از تمام هنرمندان و صنعتگران زیرمجموعه میراث فرهنگی مشکلات ایشان را احصا نمایند تا در کارگروه های تخصصی شهرستان یا استان بررسی و رسیدگی شود.

 

گفتنی ست؛ کیومرث اعظمی  رییس جدید اداره ميراث فرهنگي اسلام آبادغرب سابقه مدیریت ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري شهرستان های( جوانرود، ثلاث، روانسر) و (سرپلذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب) را در کارنامه خود دارد.