اسلام آباد خبر17:09 - 1398/08/20
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب:

نتوانسته ایم از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت رسانه برای گفتمان کتابخوانی استفاده کنیم

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: نتوانسته ایم از همه ظرفیت ها به ویژه ظرفیت اهالی رسانه برای گفتمان کتابخوانی و اسلام آبادغرب نامزد پایتخت کتاب ایران استفاده کنیم.

به گزارشاسلام آباد خبر، به مناسبت هفته کتاب و در راستای اسلام آباد غرب نامزد پایتخت کتاب ایران، جلسه هماهنگی هفته کتاب برگزار شد.

 

در این جلسه خسرو تمری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان به اهمیت هفته کتاب اشاره و بیان داشت : برنامه ریزی مناسب و شایسته ای برای هفته کتاب صورت گرفته است و امیدوارم برنامه های پیشنهادی را بتوانیم به شکل مناسبی برگزار کنیم. 

 

تمری افزود : شهری که به دنبال کسب عنوان پایتخت کتاب ایران است نیازمند بکار گیری همۀ ظرفیت های شهری است که در این خصوص به عنوان یک نقد باید بگویم هنوز نتوانسته ایم از همه ظرفیت های ممکن در شهرستان استفاده بکنیم. 

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب افزود: کسب عنوان پایتخت کتاب ایران نیازمند فضای رسانه ای قوی است که در این خصوص اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نتوانسته توفیق چندانی کسب کند، و همچنین کسب این عنوان نیازمند آن است که ما اط همه ظرفیت های موسسات مردم نهاد، ادارات و نهادها و شرکت های خصوصی بهره بگیریم که باز هم در این حوزه ضعیف عمل کرده ایم.

 

وی در ادامه به حجم برنامه های شهرستان با مشارکت سایر ادارات اشاره و بیان داشت : برنامه های متعددی برای شهرستان پیش بینی شده است که امیدواریم بتوانیم بخش عمده ای از آنها را در هفته کتاب انجام دهیم. 

 

تمری به برگزاری مراسم شعر خوانی انجمن ادبی سیمرغ ، راهپیمایی کتاب، حضور دانش آموزان مدارس در کتابخانه ها، نشست انجمن اولیاء و مربیان با موضوع کتاب، تجلیل از فعالان کتاب و کتابخوانی، فراخوان عکس کتابخانه شخصی، کارگاه پوستر سازی کتاب ، جشن کتاب در روستای میرعزیزی و روستای کندهر، نامگذار معابر به عنوان کتاب ، راه اندازی پاتوق کتاب در چهار مرکز در سطح شهر ، رونمایی از پوستر خوشنویسی استاد محمد علی مرادی نیا با موضوع کتاب، یادبود بزرگان حوزه کتاب بخشی از برنامه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسلام آبادغرب در حوزه کتاب و کتاب خوانی است.

 

گفتنی ست؛ براساس اعلام دبیرخانه هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران افتتاحیه این رویداد فرهنگی روز چهارشنبه (۲۲ آبان ماه) در یزد خواهد بود و نامگذاری ایام هفته به قرار زیر اعلام شده است:

چهارشنبه(۲۲ آبان ماه): کتاب و پایتخت کتاب ایران
 
پنج‌شنبه(۲۳ آبان ماه): کتابخانه، کانون فرهنگی محله
 
جمعه(۲۴ آبان ماه): کتاب، کتابخوانی و کتابدار
 
شنبه(۲۵ آبان ماه): وقف کتاب، ترویج کتابخوانی
 
یکشنبه(۲۶ آبان ماه):‌ مدرسه کتاب محور، دانش آموز کتابخوان
 
دوشنبه(۲۷ آبان ماه): کودک، کتاب، آینده
 
سه‌شنبه(۲۸ آبان ماه): کتاب مبنای تمدن
 
چهارشنبه(۲۹ آبان ماه): کتاب، رسانه و فضای مجازی
 
پنج‌شنبه(۳۰ آبان ماه): کتابفروشی، پاتوق فرهنگی
بیست‌و‌هفتمین دوره هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه (۲۳ آبان ماه) در شهر کاشان پایتخت کتاب ایران برگزار خواهد شد.