اسلام آباد خبر15:59 - 1398/09/03

معرفی کتاب شیدای روح الله و مردی از تبار زید شهید در کرمانشاهان در شهرستان اسلام آبادغرب

مراسم معرفی کتاب با حضور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در حوزه علمیه خواهران اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   مراسم معرفی کتاب با حضور امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در حوزه علمیه خواهران اسلام آبادغرب برگزار شد.

حجت الاسلام مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب گفت : تشکر می کنم از حوزه علمیه خواهران و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که این برنامه را تدارک دیدند. 

وی گفت : بحث کتاب و پژوهش اولویت کار ماست و ما در مواجه با مردم باید به روز باشیم و باید همیشه مطالعه بکنیم. 


حجت الاسلام مهری افزود : موضوع کتاب و کتابخوانی در جامعه ما مهم است و متاسفانه امروز بحث مطالعه در کشور ما ضعیف بود اما به برکت فضای مجازی ضعیف تر شده و افراد کمتر به دنبال کتاب و کتابخانه می روند و این باعث کاهش سرانه مطالعه شده است. 
وی افزود : متاسفانه ما از مطالعه کتاب دور شده ایم و مقام معظم رهبری که الگوی ما است همیشه قبل از خواب مطالعه می کنند و ما باید به این مضوع به یک فرهنگ نگاه کنیم از طرفی افزایش قیمت ها نیز در خرید کتاب موثر بوده است. 


امام جمعه شهرستان به معرفی کتاب شیدای روح الله و مردی از تبار زید شهید در کرمانشاهان اشاره کرد و افزود : نویسنده کتاب هم اکنون داری دکترای تاریخ اسلام است و هم اکنون آثار متعددی در حوزه های مختلف فقهی و تاریخی به ویژه تحقیات نویسنده در زمینه معرفی علما قابل توجه است؛ کتاب مردی از تبار زید شهید در کرمانشاهان در خصوص شخصیت آیت الله نجومی است و شخصیتی است که مقام معظم رهبری برای ایشان بسیار مورد احترام بود و بزرگترین ثلث نویس جهان اسلام است. 


وی همچنین در خصوص کتاب شیدای روح الله گفت : آیت الله حاج مجتبی حاج آخوند در سال ۷۷ به رحمت خدا رفت و قبرش در حرم حضرت معصومه (س) است ، ایشان از علمای بزرگ است که سابقه زندانی شدن وی در زمان رژیم پهلوی را دارد و در دوران انقلاب از مجاهدان بزرگ بود. 


در ادامه این مراسم از نمایشگاه کتاب و نمایشگاه نقاشی فرزندان بانوان طلبه بازدید بعمل آمد.