اسلام آباد خبر15:12 - 1398/09/22
آیت الله علما:

ایجاد فاصله بین حوزه و دانشگاه از توطئه‌های دشمن است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه همواره از اهداف و توطئه های دشمنان بوده است.

به گزارشاسلام آباد خبر،  آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار داشت: همه ارتباطات از هم گسسته می شود مگر ارتباطی که با خداوند متعال باشد.

وی افزود: مسیر بندگی و عبادت خداوند هیچ بن‌بستی ندارد و با همین ارتباط و بندگی خداوند متعال بود که امام راحل شرق و غرب عالم را متحیر ساخت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با گرامیداشت سالروز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: جدایی انداختن و فاصله ایجاد کردن بین حوزه و دانشگاه همواره از اهداف و توطئه های دشمنان بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد رابطه بین حوزه و دانشگاه و انتقال تفکرات اسلامی به دانشگاه‌ها از اقدامات و جهادهای افرادی امثال شهید مطهری، شهید بهشتی و علامه طباطبایی مثال‌زدنی است.

خطیب جمعه کرمانشاه با بیان اینکه این بزرگان شخصیت‌هایی بی‌نظیر علم و دانش بودند، بیان داشت: پشتوانه علمی عظیم این بزرگان بی نظیر است.

آیت الله علما عنوان کرد: دانشگاه ها باید مراقب باشند و پای استعمار را از دانشگاه‌ها قطع کنند و نیز دانشجویان هم باید مراقبت کنند که چه کسانی دانشگاه‌ها را اداره می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید متکی به علم و پژوهش باشند، تصریح کرد: ۲۵ آذرماه روز پژوهش و تحقیق است، این مقوله بسیار مهم است چرا که هر اقدامی نیازمند کار تحقیقی و پژوهشی است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با گرامیداشت ۲۶ آذر ماه روز حمل و نقل ادامه داد: از فعالان این عرصه به ویژه رانندگان که حق بزرگی بر گردن مردم دارند، قدردانی می کنیم.

آیت الله علما در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برگزاری اجلاس نماز  و پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به این اجلاس بیان داشت: نماز اساس  و ستون دین اسلام است.