اسلام آباد خبر17:21 - 1398/10/09
نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه:

9دی روز بصیرت و دشمن‌شناسی است/سخن برخی روشنفکرنماهای داخل کشوربرگرفته از تفکر غرب است

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) استان کرمانشاه در مراسم نهم دی ماه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: نهم دی روز بصیرت ، روز دشمن‌شناسی، تجدید پیمان مردم با ولایت است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام شمس الله جلیلیان نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص)کرمانشاه در مراسم نهم دی ماه شهرستان اسلام آبادغرب گفت: 9دی روز تجدید پیمان و اتحاد حول محور ولایت است، 9دی حماسه کم‌نظیر و تاریخی و برگی زرین  در اوراق پرافتخار انقلاب اسلامی ، نهم دی روز بصیرت ، روز دشمن‌شناسی، تجدید پیمان با ولایت بر مردم و مسئولین خدمتگزار شما تبریک عرض میکنم.

 

وی با اشاره به این روایت از وجود مقدس و نورانی رسول اکرم (ص)که فرمودند؛ عاقل‌ترین مردم دو ویژگی دارند ، خدا را خوب می‌شناسند و اطاعت میکنند و دشمن را خوب می‌شناسند و برائت میجویند، اظهار کرد:  روز نه دی روز بصیرت وبرائت از دشمن هم حساب میشود، دشمن‌شناسی و برائت از دشمن جایگاه ویژه‌ای دارد.

 نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص) گفت: فتنه ها، اغتشاشات و حوادثی که در چهل سال انقلاب اسلامی بر ملت بزرگ ایران تحمیل شده است همیشه به فضل خدا ، به دو دلیل  حضور مردم و راهنمایی‌های پیامبر گونه مقام معظم رهبری و امام راحل تمام این فتنه‌ها خنثی شده است .

وی افزود: دشمنی آمریکا به نحوه های مختلفی تجسم پیدا کرده ؛ دشمنی آمریکا به هیچ وجه محدود به مسئله هسته‌ای، موشک ، اتهام تروریست و اینها نیست ، به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه قبل از هسته‌ای هم بهانه‌هایی داشتند و با ما دشمنی میکردند ، اگر ما از هسته‌ای عقب‌نشینی کنیم باز می‌گویند چرا اسرائیل را به رسمیت نمیشناسید ، چرا هواپیمای بی سرنشین دارید ، چرا موشک دارید و الی آخر، یعنی دشمنی دشمن محدود به مسئله هسته ای نمیشود؛ و نکته دیگر  این است که این دشمنی محدود به جمهوری خواه و دمکرات نمیشود ، بلکه حاکمان ظالم و نظام سیاسی آمریکا نظام ارباب رایتی می‌باشد ، می‌خواهند که همه دنیا تابع آنها باشند و هرکسی که تابع نباشد به عنوان دشمن میدانند و دشمنی آمریکا با ما از این جهت است. نحوه مواجهه و مقابله ما با آمریکا هم از نوع واکنش است به این معنی که همیشه دشمنی ها از طرف آمریکا شروع شده و بعضی‌ها می‌گویند که شعار مرگ بر آمریکا را کنار بگذارید که دست از ما بکشند ، چرا می‌گوییم موشک داریم که آمریکا دست از دشمنی با ما بکشد ، اینگونه نیست ، آمریکایی ها همیشه دشمنی از طرف آنها شروع شده ، آنها ما را رها نکردند و از همان روز اول انقلاب پشت سر هم بر علیه نظام اسلامی توطئه کردند.

حجت الاسلام جلیلیان سه دلیل عمده را در خصوص دشمنی آمریکا را اینگونه بیان کرد: دلیل دشمنی امریکا در حوادث و اغتشاشات اخیر در فتنه 88 . اقا فرمودند که مساله تقلب در انتخابات رمز فتنه بود.  برخورد ما با امریکا واکنش است . بهانه ای بود . مدیریت  این اغتشاشات از طرف امریکا غربیها انگلیس اسراییل امریکا منافقین  عربستان  که جتگ خندقی را طراحی کردند و بحث جنگ هشت ساله تحمیلی هم .هشت سال جنگ تحمیلی . امریکا در این ئ40 سال دست از دشمنی با جمهوری اسلامی ایران بر نداشته . سه دلیل  که در اتاق فکر دشمن به  انها اشاره شده  است را و همچنین برگرفته از کلام نورانی امام راحل و کلام رهبری است مختصر خدمت شما عرض میکنم.. ما یک نظام دینی وتوحیدی و اسلام ناب به قول انها یک تفکرجدید و اسلامی  دینی که ایران پرچمدار آن است انها با اسلام ترکیه و عربستان مخالفتی ندارند بلکه ترویج می کنند و هزینه خرج می کنند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این باره می فرماید:  اینها با نظامی که دراین  منطقه حساس  سر بلند کرده ، ایستاده  ،رشد کرده  وبا ظلمهای امریکا مخالف است ،روحیه مقاومت را در منطقه توسعه داده و پرچم اسلام رادر منطقه بر افراشته مخالف است؛ این یک دلیل است چون ما مسلمان واقعی هستیم. اسلام مخالف تفکر امریکا هست انها دنبال  سلطه هستند که اسلام مخالف ان است نکته دیگر این است که ما میخواهیم مستقل باشیم به نقل از امام راحل که فرموند؛ برادر  ارتشی برادر مسلمان  ما می خواهیم شما  اقای خودتان باشید . و دست مستشاران امریکایی از سزر  ملت و دولت کوتاه شود .طوری که اقا بالا سر نداشته باشیم که حتی شخص اول مملکت از خود اراده نداشته باشد .

یا مثل عربستان نباشیم که امریکا ما را گاو شیرده خطاب کند  از ما پول بگیرد تا امنیت ما را تضمین کند .که تضمین هم نمیکند . دلیل دیگر دشمنی ها واین توطعه و فتنه امریکا که ما می خواهیم مستقل باشیم .

حجت الاسلام جلیلیان به مقاله های یک نظریه پرداز امریکایی اشاره  کرد که میگوید: جمهوری اسلامی ایران از نظر امریکا غیر قابل پذیرش است است چون از استقلال خودش چشم نمی پوشد . این نظریه پرداز امریکایی حرفهایش  را اجرا می کندد به عنوان سیاست خارجی . می گوید ما قبول نداریم که  ایران مستقل باشد.

وی عنوان کرد: بعضی از روشنفکر نماهای داخل کشور هم چون انجا تحصیل کرده اند و حرف جدیدی ندارند . .این حرفها را  لق لقه زبانشان شده است ومشاور فلان مسئول مملکتی کشور هم هستند. . یکی از اقایان را نام می برم چون کتابنوشته و در کتابش به این موضع پرداخته است .  اقای سریع القلم  در مورد استقلال اینطور  می گوید:  که واژه استقلال را باید مورد باز بینی  جدید قرار دهیم . برای توسعه و پیشرفت باسید دست از استقلال کشور بکشیم . اینکه بتوانیم توسعه را بدست بیاوریم باید کدخدا را بپذیریم واسراییل را در منطقه به رسمیت بشناسیم . چون کدخدا می خواهد،  تا بتوانیم از نظر توسعه به جایی برسیم .این برگرفته از تفکر غرب است . دلیل دوم نمیخواهیم زیر بار زور برویم.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت نبی اکرم(ص)  بیان داشت: مساله دیگر از فرمایشات اقا و امام  راحل  مشخص است ، روحیه انقلابی کشور است  بعضی ها می گویند دوران انقلاب گذشته دوران جمهوری است و این شعارهای مرگ بر امریکا باید برداشته شود . این همان چیزی است که علت دشمنی امریکا هست ولی رهبری معظم انقلاب فرمودند که انقلاب هست و ما مسئولینی را می خواهیم که روحیه انقلابی داشته باشد. مادر یک مسیر روبه جلو درو در حال پیشرفت در حال  حرکت هستیم  . و انقلاب مفهومش همین است . ولی بعضی می گویند شعارهای انقلابی را کنا ر بگذارید وکه زمان جمهوریت هست.  ما میگویم نه! زمان  مردم سالاری دینی است. آقایانی که دنبال رفراندوم هستید مردم در نه دی ماه  رفراندوم انجام داده اند و انقلاب را انتخاب کر ده اند  .مردم صاحب اختیار هستند  و با اشاره رهبری که فضا را روشن کردند امدند و گفتند که ما از اشرار جدا هستیم  به عملکرد مسئولین  معترضیم ولی در زمین  دشمن بازی نمی کنیم  .دشمن به تعبیر خودشان  دنبال این بود در محور مقاومت در عراق در لبنان دنبال  بی دولت سازی و اختلاف بین مسئولین بود.

 

 

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت:  امروز اهرم آمریکا از نظر نظامی قدرت تعرض ندارد و مسئله معیشتی و اقتصادی است که وابسته به نفت می باشد ما مجلسی می‌خواهیم که با کارشناسی پخته و اقتصادان که بتواند بودجه را بدون نفت تصویب و یک مجلس کارآمد ایجاد شود.

 

وی افزود: مسایل قبیله ای به ضرر ما است اینکه  فلانی بیاید قول می‌دهد چند نفر استخدام شودکار نماینده این نیست بلکه نماینده مجلس باید در خدمت مردم باشد . نماینده باید در مجلس تاثیر گذار باشد و در قانون گذاری به مردم خدمت کند نه اینکه در کنار مردم نباشد.

 

حجت الاسلام جلیلیان  تصریح کرد: نماینده مجلس باید در نهم دیماه  در صف اول ودر مشکلات کنار مردم باشد نه فقط دنبال شعار باشند ،در کنار مردم بودن با وعده دروغ نمی شود.

 

وی با بیان معیارهای نمایندگان مجلس گفت: انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب که رهبر معظم انقلاب ترسیم کردند نمایندگانی می‌خواهد:

 ۱-انقلابی و استکبارستیز؛ نه اینکه  حرف دو پهلو را مطرح کند و نظام را زیر سوال ببرد و اسم نماینده مردم را فقط  به یدک بکشد.

۲- تکلیف گرا و ولایتمدار

۳- عدم وابستگی به کانون‌های ثروت و قدرت

۴-عدالت گرا و استکبار ستیز

 

 

وی افزود: عده ای می‌گویند چرا سران فتنه را آزاد نمی کنند، نماینده که موضوع مشخص نداشته باشد در جریان فتنه و انحراف نمی تواند نماینده خوبی باشد و راه را اشتباه خواهد رفت این نماینده دنبال معامله است و  نماینده شایسته ای نمی شود ؛نماینده باید بصیر و دشمن شناس باشد موضع مشخص در مقابل فتنه و انحراف داشته باشد

 

حجت الاسلام جلیلیان  در خاتمه با اشاره به این فرموده رهبر معظم انقلاب؛ آینده روشنی از آن ملت ایران است و از مشکلات اقتصادی خواهیم گذاشت، خاطرنشان ساخت:  اگر مسئولین هم مثل مردم پشت سر ولایت محکم بایستند با هزینه کمتری از این مشکلات با حفظ اقتدار و انقلاب خواهیم گذاشت و آینده از آن ملت ایران است.