اسلام آباد خبر15:09 - 1398/10/15
در ادامه واکنش‌ها به شهادت سردار سلیمانی؛

اتحادیه اروپا از ظریف برای سفر به بروکسل دعوت کرد

اتحادیه اروپا برای خلاصی از تنش‌های منطقه‌ای که رفتار نسنجیده ترامپ عامل آن بوده است؛ از وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل دعوت کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از المیادین، برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در پی بالاگرفتن تنش‌ها به دنبال اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی، اتحادیه اروپا از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران برای سفر به بروکسل دعوت کرده است.

این در حالی است که ظریف در ادامه رایزنی‌های خود با مقامات و شخصیت‌های خارجی با «جوزف بورل» هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کرده است.
 
تنش‌های اخیر در منطقه، تروریسم دولتی آمریکا و آخرین تحولات مربوط به اجرای برجام از محورهای اصلی این رایزنی بوده است.
 
گفتنی است در حالی که پمپئو سطح همراهی کشورهای اروپایی با اقدام نسنجیده آمریکا در شهادت سردار سلیمانی را ناکافی ارزیابی کرده است، آنها همزمان با ترغیب طرفین به خویشتنداری، از حق واشنگتن برای دفاع از خود (!) حرف زده‌اند.
 
به گزارش مهر، این در حالی است که چین و روسیه در واکنش به این اقدام، آمریکا را به نقض قوانین بین‌الملل در استفاده از خاک یک کشور ثالث برای هدف قرار دادن مقامات رسمی یکی از کشورهای عضو سازمان ملل متهم کرده‌اند.
 
پهپادهای آمریکایی بامداد جمعه در اقدامی تجاوزکارانه نیروهای حشد شعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار دادند که در این حمله سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل شدند.