اسلام آباد خبر16:02 - 1398/11/09
امام جمعه اسلام آبادغرب در اجتماع فاطمیون شهرستان:

امروزه یکی از عمده‌ترین مشکلات اخلاقی جامعه ما دروغ گفتن است/سبک زندگی فاطمی صداقت است

امام جمعه اسلام آبادغرب در اجتماع فاطمیون شهرستان گفت: امروزه یکی از عمده‌ترین مشکلات اخلاقی جامعه ما دروغ گفتن است که این با سبک زندگی اهل بیت سبک زندگی فاطمی که صداقت و امانت در تمام وجودشان بود، فرق دارد

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آبادغرب در اجتماع فاطمیون شهرستان با بیان فضیلت های حضرت فاطمه (س) به تشریح مشکلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه اسلامی و منطقه بخاطر فاصله گرفتن از اهل بیت(ع) و معنویت پرداخت.

 

وی اظهار کرد: کلید تمام بدی ها دروغ است وامروزه یکی از عمده‌ترین مشکلات اخلاقی جامعه ما دروغ گفتن است که این با سبک زندگی اهل بیت سبک زندگی فاطمی که صداقت و امانت در تمام وجودشان بود فرق دارد.

 

مهری درادامه با اشاره به اثرات مخرب دروغ درجامعه گفت :الان در این زمان زن به شوهر  دروغ می گویند شوهر به زن، رفیق به  رفیق دروغ می گوید.

 

وی افزود: دروغ ریشه جامعه را خشکانده است است  همچنانکه امام  فرمود اگر در خانه و خانواده ای و یا در جامعه اگر در محله ای دروغگویی باشد قرب ها شکسته می‌شود

 

 محمد طاها مهری بیان داشت : یک زمانی کسانی بودند که اگر می گفتند فلان کس دروغ گفته و رفتند و دیدن طرف برای این حرف در معرض سکته قرار گرفته که مثلاً  پیش فلانکس به من گفتندفلانی دروغگو است و صداقت ندارد و این برایش خیلی سنگین بود، این داشتن صداقت یک حریت بود، یک ایثار، یک شهامت و یک جهاد بود، یک بزرگی، یک شاخصه اصلی برای مسلمان چه مرد و چه زن بود.

 

 امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در اجتماع فاطمیون افزودند: امام فرمود اگر در جامعه دروغ گفتن   چه در زندگی فردی خانوادگی و اجتماعی باب شدو صداقت و اعتمادبه همدیگر را  نداشتیم اگر جامعه ای کارش به اینجاها رسید بلا نازل می شود و منتظر بلا باشید باران می آید اما به جای آن که باران رحمت باشد تبدیل به سیل بنیان کن و عذاب می شود برف می بارد اما به جای آنکه ذخیره شود برای آب و منابع زیرزمینی تبدیل به بهمن و یخ زدگی می شود یعنی در ایام عید و بعد از آن تگرگهاو برفها و سرمامی آیدمحصولات باغ ها و باغداری ها را از بین می برد.


وی گفت : امام باقر در روایتی می‌فرمایند زمانی که گناه زیاد بشود بلا نازل می شود و یکی از گناهان کبیره که بسیار مضمون است  دروغ می باشد این یک واقعیت از جامعه است که صداقت کمرنگ شده رنگ و بوی خدایی  این جوری زندگی ما را سخت تحت تاثیر قرار داده است.


محمد طاها مهری در ادامه گفت : در کشور ما امکانات رفاهی تکنولوژی صنعت پیشرفت هست روستاها از امکانات آب برق گاز و تلفن بهداشت و جاده و راه دسترسی به اینترنت برخوردارند همه این امکانات و رفاه وجود دارد اما آرامش نیست امکاناتی که می خواهیم هست اما آرامش نداریم، استرس و اضطراب غالب است همه اش جنگ اعصاب واسترس است، چون امام فرمود: الخائن الخائف  یعنی یک جای کار ما می لنگد می‌گوییم نکند دروغمان برملا شود نکند وعده‌ای که دادیم به آن عمل کنیم و آبرویمان برود همه‌اش منتظر خبر بد هستیم و استرس داریم.

 

وی بیان داشت:  چرا به سبک زندگی اهل بیت گوش نمی‌کنیم از من طلبه گرفته تا همگی شما ها با همدیگر تعارف نداریم. دروغگویی امروز خیلی اوضاع جامعه ما را به هم ریخته چون رودربایستی های مصلحتی دیگر هیچ جنبه اخلاقی و دینی معنوی و انقلابی و اسلامی ندارد ما را گرفتار خود کرده است.


محمدطاها مهدی با بیان اینکه؛  نجات در راست گفتن است و صدق و صداقت است، افزود: کسی که پیش ما حرفی زده ما جرات این را نداریم که به آن نه بگوییم و نمیدانیم  برای اینکه کسی را از خود ناراحت نکنیم یک نه نمی گوییم و خیالمان را راحت نمیکنیم و گفتن بله ما هزاران وعده های دروغ دیگر را به همراه می آورد.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در پایان گفت:   ما وقتی می‌خواهیم کاری را توجیه کنیم دروغ می‌گوییم اگر ما دنبال این هستیم زندگیمان رنگ و بوی اهل بیتی بگیرد این موارد را باید رعایت کنیم و این کد های اولیه زندگی را رعایت کنیم این ربطی به امیرالمومنین و سلمان و ابوذر ندارد این احکام اولیه اسلام است اگر رعایت کردیم زندگیمان توی ریل و مسیر اهل بیت خواهد افتاد و سعادت و رستگاری نصیب ما نخواهد شد