اسلام آباد خبر14:41 - 1398/11/18
امام جمعه اسلام آبادغرب:

تحول انسانی بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است/راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در چهلم شهیدسلیمانی ضربه کوبنده ملت انقلابی ایران بر دشمن خواهد بود

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: با بیان اینکه؛ تحول انسانی؛ بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است، گفت: ۱. انقلاب اسلامی، برخلاف دیگر انقلاب‌های بزرگ جهان که در دهه اول یا دوم، رو به افول نهادند، در آغاز دهه پنجمش، همچنان طراوت و شادابی خود را دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب، با بیان اینکه؛ تحول انسانی؛ بزرگترین امتیاز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد:

۱. انقلاب اسلامی، برخلاف دیگر انقلاب‌های بزرگ جهان که در دهه اول یا دوم، رو به افول نهادند، در آغاز دهه پنجمش، همچنان طراوت و شادابی خود را دارد. نمونه روشن آن رستاخیز شگفت انگیز شهادتِ بزرگ سردار دلها بود که موج ملی و فرامنطقه‌ای و بین المللی ایجاد کرد.

 

۲. راز این تحولات رو به جلو و سازنده را در ماهیت انقلاب اسلامی باید جست. در واقع تحولات هر انقلاب از ذات و ماهیت آن ناشی می‌شوند و به وجود می‌آیند.

 

۳. انقلاب اسلامی مانند دو انقلاب بزرگ روسیه و فرانسه، موفق به تغییر نهادها و ساختارها گردید و لکن یک عامل مهم دیگر وجود دارد که وجه تمایز انقلاب اسلامی ماست.

 

۴. "تحول انسانی" که برآمده از بُعد اعتقادی و دینی انقلاب و رهبری فقیه اسلام‌شناس است، همان چیزی که به انقلاب اسلامی جنبه صادرکنندگی پیام‌ها و الگوبخشی آرمان‌ها و انتشار بین المللی شعارهایش را داده و به آن عمق راهبردی بخشیده است.

 

۵. اکنون و پس از چهل و یک سال که از ۲۲ بهمن ۵۷ می‌گذرد، راز ماندگاری انقلاب همان رشد تحولات انسانی بر مبنای اسلام و مکتب عاشورا است، امر مهمی که امام خامنه‌ای همواره بر آن تاکید ورزیده‌اند.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم شهرهای کشور با رهبر انقلاب اسلامی در پنجمین روز از چهل و یکمین دهه فجر، گفت: بیانات مهم و حکیمانه ی ایشان در شرایط حساس کنونی، نکات راهگشایی را در بر دارد. ایام دهه فجر برای ملت ما، بی بدیل و بی نظیر است؛ زیرا آن ایام، پس از ۱۵سال قیام و نهضت و انقلاب مردم به نتیجه رسید و حاکمیت ظالمانه چندهزارساله پادشاهان فروپاشید. راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، حال و هوای دیگری نیز دارد . ۲۲ بهمن ۹۸ اربعین شهادت سردار سلیمانی است که آحاد مردم ما با یاد و نام او در این راهپیمایی شرکت می کنند. به یاری خداوند بزرگ، راهپیمایی امسال - در چهلم شهید سلیمانی، ضربه کوبنده ملت انقلابی ایران بر دشمن خواهد بود. امام خامنه ای در این بیانات، با تعابیر گوناگونی از انتخابات یاد می کنند. اما شاید رساترین تعبیر این است که انتخابات " اساسی ترین " مساله نظام و زیر بنای علاج همه مشکلات و زیر ساخت همه ی پیشرفت ها است. زیرا هر پیشرفتی اگر بخواهد اتفاق بیفتد با قوانین خوب، ساختارهای محکم و عناصر و مدیران متخصص و انقلابی و کارآمد است.

 

حجت الاسلام مهری با تبیین  و یادآوری فرمایشات رهبری خاطرنشان کرد: انتخابات باید پرشور و قوی و در فضایی امن انجام شود تا به تشکیل یک مجلس بینجامد، تحقق این مهم، نیازمند مولفه هایی است:

 

۱- مشارکت فعال آحاد مردم

 

چه مردمی که انگیزه ایمانی یا انقلابی دارند و چه کسانی که احیانا دارای انگیزه ایمانی و انقلابی نیستند لکن به ایران عزیز و امنیت و اقتدار ایران، علاقمندند، باید

 

به میدان انتخابات بیایند و حماسه ملی را رقم بزنند.

 

۲- جدا بودن حساب انتخابات از گلایه های بحق مردم

 

مردم ما گلایه های دارند که برخی مربوط به قوانین ضعیف و برخی مربوط به کم کاری ها و کم تدبیری های مسئولان است، اغلب این گلایه ها درست و بحق است. اما این ربطی به اصل انتخابات و نظام ندارد.

 

۳- پرهیز از حاشیه سازی ها

 

اگر انتخابات اساسی ترین مساله کشور است و مظهر عزم ملی، اراده ملی، بصیرت ملی، اقتدار ملی است و در یک کلام ؛ یک " امر ملی" محسوب می شود. نباید آن را گرفتار حاشیه سازی های کرد که موجب دلسرد ی و ناامیدی مردم می شود.

 

کسانی که صاحبان قلم و تریبون هستند. یا وکیل اند و یا مسئولیت دولتی و حکومتی دارند نباید سخنانی رابر زبان وقلم بیاورند که به دلسردی مردم بینجامد. سخنانی که انتخابات را به دروغ " انتصابات" می خواند و سعی دارد آن را مهندسی شده القاء کند!!

 

وی یادآور شد:  برخی از کسانی که به این حاشیه سازی ها دامن می زنند، شرایط کنونی و مسئولیت کنونی شان، محصول و برآیند همین انتخابات است. چگونه است که وقتی خود پیروز می شوند، مشکلی نیست اما وقتی خود را پیروز میدان نمی یابند در صحت و سلامت انتخابات تشکیک می کنند!!

وَإِنْ يَكُنْ لَهُمُ الْحَقُّ يَأْتُوا إِلَيْهِ مُذْعِنِينَ( نور ۴۹)

ولی اگر [بفهمند که] داوری حق به سود آنان می باشد، مطیعانه به سوی آن آیند.

أَفِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَمِ ارْتَابُوا أَمْ يَخَافُونَ أَنْ يَحِيفَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ وَرَسُولُهُ ۚ بَلْ أُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ(نور ۵۰)

آیا در دلهای آنان بیماری است، یا شکّ و تردید دارند، یا میترسند خدا و رسولش بر آنان ستم کنند؟! نه، بلکه آنها خودشان ستمگرند!

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با تشریح مجلس قوی با نمایندگان مومن، انقلابی، کارآمد، عنوان کرد:

یکم - علاج اساسی مقابله با تهدیدهای دشمن "قوی شدن" کشوردر ابعاد مختلف فرهنگی، علمی، اقتصادی، سیاسی، نظامی، دفاعی و امنیتی است. این قوت بایددرونی و مبتنی بر تقویت استحکام همه جانبه ی داخلی کشور باشد. یکی از مهمترین مولفه های قوی شدن، تشکیل یک " مجلس قوی" است.

 

دوم - مجلس قوی، دو رکن اصلی دارد:

۱. انتخابات پرشور و گسترده -که نمایانگر قدرت نرم اجتماعی نظام در برابر تهدیدهای مختلف دشمن بوده و قدرت بازدارندگی کشور و مقاومت ملت را بالا ببرد .

۲. انتخاب درست و هوشمندانه مردم- این مهم با انتخاب نمایندگانی است که:

* اولا- مومن باشند و در برابر کج روی ها، انحرافات و وسوسه ها تاب بیاورند؛

* ثانیا- انقلابی به معنای واقعی کلمه باشند. دلداده اتقلاب بوده و انقلاب را با تمام وجود پذیرفته باشند.

*ثالثا- ازشجاعت توام با تدبیر و عقلانیت برخوردار باشد. کسی که از حرف زدن برعلیه فلان قدرت خارجی می ترسد، لایق این نیست که نماینده این مردم با عزت و شجاع باشد.

* رابعا- دارای روحیه جهادی و کارآمد باشد. برای کار وخدمت به مردم شب و روز نشناسد.

*خامسا-به معنای واقعی کلمه طرفدار عدالت در ابعاد اقتصادی، حقوقی، سیاسی و اجتماعی باشد و نگذارد پرچم عدالت بر زمین بماند.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به سه واقعه مهم ، پیروزی چشمگیر انصارالله در یمن، پیروزی بزرگ ارتش و نیروهای مردمی سوریه در شرق این کشور و تشکیل دولت در عراق، بیان داشت: اینها از وقایع مهمی هستند که هر کدام ، حلقه ای از شکستهای زنجیره ای آمریکا و رژیم صهیونیستی و عربستان و امارات را تکمیل می کنند. حلقه‌های پیروزی مقاومت اسلامی پس ازشهادت سلیمانی عزیز در حال تکمیل است و زنجیره سیلی‌های سخت و انتقام سخت به حرکت در آمده است. گویا شهید سلیمانی این بار قوی تر از سردار سلیمانی در میدان است!

اول- عملیات بنیان مرصوص؛ شکست راهبردی عربستان

یمن را باید ذخیره بزرگ جبهه مقاومت در این سالها و سال های آینده دانست. عملیات یک هفته ای انصارالله و ارتش و کمیته های مردمی یمن در چند جبهه و پیروزی درخشان و بی‌نظیر نیروهای مقاومت را باید به مثابه عملیات بیت المقدس در ایران دانست. عملیات چند ماه گذشته انصارالله با نام " نصرمن الله" اولین عملیات بزرگ و فتح المبین یمن بود و " بنیان مرصوص" به منزله بیت المقدس!

 

دوم- پیروزی‌های چشمگیر ارتش سوریه

پیروزی‌های سریع و خیره کننده‌ی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت اعم از حزب الله، فاطمیون و زینبیون و مستشاران ایرانی، موجب درهم ریختن معادلات غرب و نیز کشورهایی چون ترکیه و قطر شد. این کشورها تصور می کردند، شهادت سردار سلیمانی به فروکش کردن روحیه مقاومت خواهد انجامید اما حملات پیاپی ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش، بطلان این تصور موهوم را اثبات کرد.

 

سوم- تشکیل دولت عراق در یک فرایند قانونی

محمد علاوی - با انتقاداتی که به او وارد است- در حال حاضر بهترین انتخاب برای دوره گذر تلقی شده و انتخاب وی به آرامش بیشتر عراق کمک می کند، دلیل آن هم عصبانیت نیروهای مزدور و احزاب وابسته است. البته عراق روزهای دشواری را هنوز در پی دارد، اما این اندازه توفیق مردم عراق در خنثی‌سازی جریان مقاومت بسیار مغتنم است.