اسلام آباد خبر20:00 - 1398/11/21
در دهمین روز دهه مبارک فجر صورت گرفت؛

نمایشگاه انقلاب در دبیرستان فاطمه الزهرا(س)

اسلام آبادخبر: در دهمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاهانقلاب در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) شهرستان اسلام آبادغرب افتتاح شد

به گزارشاسلام آباد خبر، در نهمین روز از دهه مبارک فجر نمایشگاه انقلاب در دبیرستان فاطمه الزهرا(س) افتتاح شد که در آن رویدادهای دوران شاهنشاهی تا انقلاب اسلامی و ظهور به نمایش درآمده است. یکی از بارز‌ترین مصداق‌های خشونت وحشیانه رژیم شاهنشاهی علیه مخالفان حکومت، شکنجه‌های روحی و روانی شدیدی است. کمیته مشترک ضد خرابکاری و شکنجه‌گران، سال‌های پایانی سلطنت محمد رضا پهلوی را تبدیل به سیاه‌ترین دوران پهلوی دوم کردند به گونه‌ای که هزاران تن از مخالفان رژیم طاغوت، تنها با اتهام‌های شعار نویسی یا پخش اعلامیه علیه شاه دستگیر و روانه ساختمان کمیته‌ای می‌شدند که در حد مرگ مورد شکنجه‌های دردناک طولانی مدت قرار می‌گرفتند. 

کشیدن ناخن

یکی از شیوه‌های بسیار قدیمی شکنجه، ناخن کشیدن است. در کمیته مشترک ضد خرابکاری ساواک و شهربانی، ناخن‌های دست و پای مبارزان را بوسیله انبردست یا گازانبر می‌کشیدند. درد این شیوه‌ی شکنجه اغلب موجب بیهوشی مبارز گشته و بیشتر اوقات منجر به عفونت می‌گردید.

سوزاندن بدن

در این روش بدن افراد را با اتوی داغ یا سیخ تا استخوان می سوزاندند که در برخی موارد به علت درجه سوختگی بالا موجب به مرگ شخص می شد.

بیدار نگهداشتن متهمان به مدت طولانی

در این شیوه‌ی شکنجه روحی-جسمی، زندانی را برای مدت طولانی بیدار نگه می‌دارند و مانع از خوابیدن او می‌شوند. فرهاد قیصری از زندانیان سابق سیاسی در بیان بخشی از خاطراتش در کتاب شب را نهایت است می‌گوید: بعد از سی چهل ساعت نخوابیدن، چشمانم چنان از شدت بی خوابی می‌سوخت که تا مغز استخوانم تیر می‌کشید.

 

تانک «کرار»

تانک کرار نیاز ایران را از خرید نمونه‌های خارجی بی نیاز کرد.  کرار مهمترین تانک ایرانی است که فرماندهان و مسئولان نظامی کشور بار‌ها خبر عملیاتی شدن آن را در آینده نزدیک داده اند. این تانک پیشرفته در پایان سال ۱۳۹۵ توسط وزارت دفاع رونمایی شد و تولید انبوه آن می‌تواند تا حد زیادی نیاز ارتش و سپاه را در حوزه توان زرهی تامین کند، پس می‌تواند مهمترین بخش از برنامه وزارت دفاع در این حوزه باشد. جزئیات تولید ۶ تانک ایرانی از «تیام» تا «کرار» تولید تانک های ایرانی به عنوان بخشی از سامانه‌های دفاع زمینی در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. 

تولید و تحویل تانک‌های جدید سازمان جهاد و خودکفایی ارتش، سپاه و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته از تانک‌های مختلفی همچون تانک «تیام»، تانک «سبلان»، تانک «صمصام»، تانک «ذوالفقار»، تانک «مبارز»، تانک چرخ‌دار «اقارب» و تانک «کرار» رونمایی کردند.

 

موشک نقطه‌زنِ ذوالفقار

قدرت موشکی ایران اکنون یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی در عرصه فناوری‌های نظامی و قدرت دفاعی کشور است که نقطه شروع این پیشرفت را می‌توان دوران جنگ تحمیلی و محاصره همه جانبه در آن زمان توسط سایر کشور‌ها دانست. امروز با تکیه بر توانمندی داخلی و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود در فواصل زمانی کوتاه، موشک‌های جدید و مدرنی توسط نیرو‌های مسلح کشور رونمایی می‌شود که با معرفی هرکدام از آن‌ها دشمنان از پیشرفت ایران در عرصه دفاعی عصبانی‌تر شده و توانایی جمهوری اسلامی در عرصه دفاعی نمایان‌تر می‌شود.

یکی از موثرترین سلاح‌ها در میدان‌های نبرد که توانایی ضربات سنگین و مهلک در زمین، هوا و دریا را دارند موشک‌ها هستند و یکی از اعضای این خانواده موشک‌های بالستیک هستند. موشک بالستیک نوعی موشک است که بخش اعظمی از مسیر خود را به صورت منحنی و یا به شکل توپ طی می‌کند .

 موشک بالستیک ذوالفقار روز ۳۱ شهریورماه سال ۹۵ و مصادف با رژه نیروهای مسلح، موشک جدیدی در بندرعباس رونمایی شد. این موشک از نسل فاتح و نمونه ارتقایافته فاتح ۳۱۳ بود. این موشک که ذوالفقار نام داشت، ویژگی‌های  بیشتری از موشک نسل فاتح را دارا است. موشک ذوالفقار نسبت به کلاس فاتح تغییرات مهمی کرده است. طول این موشک نسبت به نسل فاتح به خصوص در قسمت موتور و پیشران موشک افزایش داشته‌، این تغییرات به نحو محسوسی در بالک های کنترلی نیز به چشم می خورد. طراحی فیزیکی این بالک ها از شکل مثلثی به ذوزنقه ای تغییر یافته و به بخش عقبی در قسمت هدایت موشک انتقال یافته است.

گزارش از سارائی