اسلام آباد خبر13:44 - 1398/11/25
امام جمعه اسلام آبادغرب:

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ دومین رفراندوم مقاومت بود/ در انتخابات اخلاق سیاسی و حق الناس رعایت شود

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: قبولی مردم در آزمون بزرگ انتخابات ، در گرو دو اتفاق به هم پیوسته؛ "انتخابات خوب " و "انتخاب خوب" است.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب، با بیان اینکه؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال باشکوه‌تر و کوبنده‌تر از هرسال برگزار شد، گفت: اکنون فرصت بازخوانی درس‌های آموزنده این آزمون بزرگ ملی است.

وی اظهار کرد: جشن بی نظیر روز استقلال . در همه دنیا مرسوم است که روز ملی یا روز استقلال خود را جشن می گیرند.یک جشن کاملا دولتی،با حضور روسای جمهور یا پادشاهان و تعدادی سفرا یا مهمانان خارجی .در یک میدان مشخص با گروهی از نظامیان و اعضای احزاب و گروههای وفادار.حکایت روز ملی ایرانیان ، مانند خود انقلاب اسلامی ، قصه ی جدا دارد.چهل و یک سال مردم در روز ۲۲ بهمن می آیند .در سرما و برف و باران. در زیر موشک باران و بمباران. در زیر فشار جنگ روانی و تبلیغاتی و فشار حداکثری روستایی.ازهمه اقشار با همه سلایق .از همه اقوام و ادیان و مذاهب.در همه شهرها و حتی روستاها! این خود به تنهایی یک پدیده بی نظیر است که جامعه شناسی امروز از تحلیل آن متحیر و وامانده است.حقیقتا این پدیده قابل بررسی و کند وکاو عالمانه ی مردم شناسانه است.البته در تحلیل های مختلف باید دست قدرت خدا و اراده الهی و امداد ولایی ولیعصر ارواحنا فداه ،باید بیش از همه مورد تامل قرار گیرد.

امام جمعه شهرستان بیان داشت: چهل و یک سال حضور فعال با فراز ونشیب های آن ، حاکی از آن است که این مشارکت چند ده میلیونی بی نظیر، یک کُنشِ احساسی و رفتار مقطعی و زودگذر نیست. این راهپیمایی نماد یک عقلانیت جمعی ، یک کنش دیرپا و راسخ جمعی و یک جریان رو به جلو و فزاینده ی اجتماعی است.اگر چه دشمنان به بهانه های موهوم سعی در انکار آن دارند اما خوب می دانند که ۲۲بهمن در ایران فقط یک آئین رسمی و یک مراسم آئینی نیست که عادت جمعی شده باشد این یک حرکت اتقلابی و عمومی و توده ای عقلانی و خردورزانه است که نسل به نسل گشته و همچنان به نسلهای آینده منتقل خواهد شد.

وی عنوان کرد: نماد حضور نسلهای مختلف! اکنون و در چهل و یکسالگی انقلاب ،شاهدیک جشن خانوادگی و بین نسلی نیز هستیم .بسیار از این صحنه ها را می توان دید .یک پدر بزرگ و مادر بزرگ ۸۰ یا ۹۰ ساله.یک پدر و مادر ۵۰- ۶۰ ساله. دختر و پسر ۲۰- ۳۰ ساله با همسرانشان و کودکان ۴- ۵ ساله! این یعنی حضور حداقل چهار نسل در جشن انقلاب! اتفاقی بی نظیر .این یعنی انتقال فرهنگ انقلاب از نسل های گذشته به نسلهای آینده.این یعنی انقلاب ادامه دارد.

خطیب جمعه اسلام آبادغرب گفت: سمبل مسئولیت‌پذیری بصیرانه. مردم ما از کمبودها، ضعفهای مدیریتی و سوء مدیریت ها، از کم توجهی ها و بی عملی بسیاری از مسئولان دلخور و ناراحتند.حتی عصبانی اند.اما؛ به چنان مسئولیت پذیری و بصیرتی رسیده اند که رفتارهای نادرست مدیران را از حساب انقلاب و نظام جدا می کنند. چنگالهای تیز دشمن و چشمان حریص او را به خوبی می بینند و با حضور در لحظه،بهنگام و به موقع ، طمع دشمنان را می بُرند و چاقوی تیز توطئه ی خصم را کُند می کنند.

وی افزود:  ضربه‌ی کوبنده بر سیاست‌های استکبار. راهپیمایی ۲۲ بهمن ،شکست سیاست و راهبرد فشار حداکثری دشمن پس از دو سال جنگ ترکیلی چند ضلعی او بود. جنگ سهمگین تبلیغاتی اش در روزهای منتهی به ۲۲بهمن حکایت ازآن داشت که استکبار امید داشت نشان تاثیر فشار حداکثری اش را در حضور کم رونق مردم در راهپیمایی ببیند.اما مشارکت باشکوه مردم سیلی محکم،ضربه کوبنده و جلوه ای از انتقام سخت مردم شد.

حجت  الاسلام مهری بیان داشت:  راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ دومین رفراندوم مقاومت در فاصله چهل روز بود. چهل روز قبل مردم در یک همایش چند ده میلیونی در تشییع پیکر مطهر سردار دلها و یابود وی و یارانش ، انتقام سخت و مقاومت را فریاد کردند در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال ، بیش از گذشته فضای ضدآمریکایی و ضد استکباری داشت ، تنفر عمومی و روحیه مقاومت و سلحشوری را ازچهره ی تک تک تظاهر کنندگان و گرمای حضور دشمن شکنشان در سرمای بی سابقه هوا می شد دید.

وی تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن ۹۸ همه جا حرف حاج قاسم بود. اگر حاج قاسم سال گذشته فقط در راهپیمایی تهران حضور داشت اما امسال سلیمانی در همه راهپیمایی ها حضور داشت.انگار حاج قاسم تکثیر شده بود.فجر امسال فجر سلیمانی شده بود.چون او یک فرد نیست او نماد یک مکتب و تفکر بالنده و رشد دهنده است.۲۲بهمن امسال تجلی مکتب سلیمانی بود .از کودک چهار پنج ساله تا کهنسالان ۸۰ ساله گویا به نیابت حاج قاسم به راهپیمایی آمده بودند.تامل و تفکر در این جریان جدید و مبارک خود جای بحث جداگانه دارد.
 


امام جمعه شهرستان ابراز داشت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال جلوه بارز و همیشگی " جمهوریت " و "اسلامیت" نظام اسلامی بود. هیج کجای دنیا نمی توان چنین جلوه زیبایی را به نظاره نشست. جوشش انقلابی مردمی مومن و مسلمان در حمایت از انقلابی که مبنایش اسلام بوده و نظامی که هویت و هدفش تحقق آرمانهای اسلامی تحت هدایت ولی فقیه زمان است.۲۲بهمن امسال تجلی جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی بود.

وی خاطرنشان کرد:  اکنون نوبت مسئولان است. این مشارکت و این حضور نماد شکر نعمت انقلاب اسلامی توسط مردم انقلابی بود.اکنون شکر عملی نعمت این حضور امنیت بخش و دشمن شکن و پیش برنده،مسئولیت پذیری بیشتر مسئولان و دولتمردان است. دیگر بهانه ای برای فرافکنی و حاشیه سازی های فرصت سوز نیست.مدیران ارشد کشور باید فرصت باقیمانده ی خدمت خود را غنیمت بشمارند و از لحظه لحظه آن در خدمت عاشقانه به بی نظیرترین مردم تاریخ غفلت نکنند. کوتاهی دردخدمت بی منت به این مردم تاریخ ساز پشیمانی و بدنامی و خسران دنیا و آخرتکرا در پی خواهد داشت.
انشاء الله ملت بزرگ ایران ، با سربلندی در آزمون بزرگ انتخابات دوم اسفندماه ،حلقه های شکست های راهبردی آمریکا را تکمیل خواهند کرد.

 

حجت الاسلام مهری با بر شماری شاخصه های یک نمانیده خوب، گفت: قبولی مردم در آزمون بزرگ انتخابات ، در گرو دو اتفاق به هم پیوسته است؛ "انتخابات خوب " و "انتخاب خوب".
"انتخابات خوب "، یعنی شرکت فعال ، و دیگران را تشویق کردن وحضور حداکثری
در انتخابات و رعایت اخلاق سیاسی و انصاف و حق الناس و تقوای همه جانبه انتخاباتی .
انتخاباتی در کمال امنیت و آرامش و حرمت همدیگر را حفظ کردن.
"انتخاب خوب" ، یعنی ، نماینده را بر اساس ملاک ومعیار درست انتخاب کردن و تعلقات جناحی وقومی و محلی و خویشاوندی را بر شایسته گزینی ترجیح ندادن.
انتخاب نماینده شایسته.انقلابی .کاردان .کارآمد.دشمن شناس .مردمی.ساده زیست .دلسوز .پیگیر.عاشق مردم و ایران اسلامی بودن . عاشق امام و رهبری و شهدای عزیز .
خود را ملزم به اجرای فرامین رهبری عالیقدر وسیاست‌های کلی نظام بداند ،
پایبند به عهد و پیمان و شعارهای انتخاباتیش باشد .
همراه و همگام با مردم باشد .همینکه چشمش به صندلیهای سبز مجلس افتاد ،
صورت زرد فقرا و نیازمندان را فراموش نکند.