اسلام آباد خبر16:37 - 1398/12/10
امام‌جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های مکتوب این هفته شهرستان:

انتخابات زمینه تقویت گفتمان انقلابی و مقاومت را برای مقابله با گفتمان سازش و انفعال فراهم کرد/مردم، پیروز آزمون انتخابات دوم اسفند بودند

امام جمعه اسلام آبادغرب در خطبه های مکتوب نماز جمعه عنوان کرد: انتخابات زمینه تقویت گفتمان انقلابی و مقاومت را برای مقابله با گفتمان سازش و انفعال فراهم کرد.

به گزارشاسلام آباد خبر، به منظور حفظ سلامتی نمازگزاران و مردم شریف و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نماز جمعه این هفته شهرستان برگزار نشد و حجت الاسلام مهری امام جمعه اسلام آباد غرب در خطبه های مکتوب نماز جمعه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در درس خارج فقه گفت: حقیقت این است که ایران انقلابی هدف بی سابقه ترین و پیچیده ترین دشمنی از سوی آمریکا و صهیونیسم و عوامل منطقه ای و داخلی آنان واقع شده است. «ببینید دشمن به کجاها کار دارد؛ فقط مسئله‌ی اقتصاد نیست، فقط مسئله‌ی فرهنگ نیست، فقط مسئله‌ی باورهای انقلابی و دینی نیست، حتّی به انتخاباتش [کار دارد]؛... ما در طول این ۴۱ سال، ۳۷ یا ۳۸ انتخابات داشته‌ایم؛ کجای دنیا این همه به مردم‌سالاری اهتمام می‌ورزند؟ به این هم کار دارند؛ دشمن به همه چیز کار دارد.» «دشمن را بشناسیم، حواسمان جمع‌ باشد، «مَن‌ نامَ‌ لَم‌ یُنَم‌ عَنه»؛ (نهج البلاغه نامه ۶۲)... هزاران نفر را می‌گذارند برای پیگیری مسائل گوناگون ایران؛ ما بایستی میلیون‌ها نفر آماده باشیم برای اینکه هم دفاع کنیم و هم ضربه بزنیم.

 

وی ادامه داد: ما هم باید متقابلاً به آنها حمله کنیم؛ چه تبلیغاتی و چه انواع و اقسام کارهایی که از دست یک ملّت انقلابی برمی‌آید. موضوع حمله دشمن و ضرورت بیداری ملت، مطلبی است که در سراسر رهنمودهای امامین انقلاب اسلامی به چشم می‌خورد. «دفاع جزیی از هویت یک ملت زنده است. هر ملتی که نتواند از خودش دفاع بکند، زنده نیست.» «ما ضعیف نیستیم. باید در مقابل تهدید آمادگی داشته باشیم. اگر نداریم باید آمادگی ایجاد کنیم و اگر داریم حفظ کنیم و افزایش بدهیم.... اگر دشمن اعلان جنگ کند؛ اعلان دفاع همه جانبه و اگر اقدام به حمله کند، اقدام به دفاع و ضربه!» اکنون نوبت ضربه متقابل است! «دفاع هنگامی دفاع است که فعالانه باشد و نه منفعلانه!»

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلام، قرآن، آیات و روایات بسیاری وجود دارد که به « دفاع و ضربه» را دو روی سکه مبارزه و مقاومت در برابر دشمنان می‌داند عنوان کرد: معروفترین آیه همان آیه معروف « وَ اَعِدّوا لهم ماستطعتم من قوه....» است که « اِرهاب دشمنان» را راهبرد مستمر مقاومت می‌داند.

 

وی افزود: جمله ی: «ما هم متقابلاً باید به آنها حمله کنیم»؛ یک جمله کلیدی است که دفاع همه جانبه با «قدرت ضربه متقابل»- ضربه متقابل فراتر از بازدارندگی است. در بازدارندگی ما در محدوده جغرافیای خود، از خود دفاع می‌کنیم و از محدوده سرزمین خود بیرون نمی رویم. اما در راهبرد ضربه متقابل ما دفاع از کشور و ملت و ضربه متقابل را در هر جا و با هر امکان مشروع، انجام خواهیم داد. سال ۹۸ سال تجلی قدرت ضربه متقابل ملت ایران و ساقط کردن ابَر پهپاد گلوبال هاوک و اقدام متقابل در توقیف کشتی‌های غربی، و مهمتر از همه، شکستن هیمنه آمریکا در حمله برق آسا و دقیق به پایگاه فوق راهبردی عین الاسد (که در تصور آمریکا و غرب نمی گنجید) نشان داد ایران مرحله قدرت بازدارندگی را پشت سرگذاشته و راهبرد «ضربه متقابل» را در دفاع هوشمند خود برگزیده است.

 

وی افزود: به کارگیری تعبیر دفاع و ضربه متقابل آن هم دفاع و ضربه متقابل میلیونی حکایت از یک افق جدید دارد که امام بصیر جامعه انقلابی فرا روی ما گشوده اند.

 

امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به پیروزی مردم در انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی و سخنان رهبری اذعان داشت: جنگ ده ماهه استکبار بر علیه انتخابات یازدهم و رصد سخنان و مواضع عناصر جبهه استکبار و عوامل داخلی آن، در این ده ماه، به روشنی گواه این ادعاست.

 

وی افزود: سفیر انگلیس در تهران در اوائل مهرماه گفت باید تمام برنامه‌های خود را متمرکز بر جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس کنیم. و به دنبال این موارد باشیم: - تلاش برای آشوب سازی فرصت طلبانه از اقدام نابهنگام دولت در افزایش قیمت بنزین - دو قطبی سازی پرحجم رسانه ای داخلی و خارجی برای جنگ و صلح، مقاومت و امنیت، مقاومت و معیشت - تشدید التهابات اقتصادی در بازار ارز و دلار و ماشین و... - دمیدن در فضای تعویق و تاخیر انتخابات به بهانه اغتشاشات - جوسازی تبلیغاتی از سوی شبکه‌های معاند برای تحریم انتخابات - القای تحریم انتخابات توسط برخی عناصر تجدید نظر طلب داخلی - تخریب گسترده شورای نگهبان و نظارت استصوابی با فضاسازی دروغین برای رد صلاحیت ها - سوء استفاده‌های فرصت طلبانه از حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی افزایش فشار تبلیغاتی با؛ *افزایش مشکوک دلار و سکه و ماشین ؛ * سوء استفاده از انتشار خبر ویروس کرونا؛ * قرار دادن ایران در لیست سیاه اف. ای. تی. اف در روز جمعه ی انتخابات؛ اهداف دشمن از این اقدامات؛ ۱- جلوگیری از مشارکت حداکثری ۲- جلوگیری از راهیابی نمایندگان انقلابی به مجلس بود.

 

وی در ادامه افزود: رهبر حکیم انقلاب اسلامی نیز در سخنان پیش از درس خارج فقه در این باره فرمودند: «... از کم‌ترین فرصتی استفاده کردند و نگذاشتند حتّی چند ساعت هدر برود؛ بلافاصله شروع کردند به گفتن و دائم تأکید کردند.» مشارکت مقبول و آگاهانه مردم؛ و مختصات درس آموز.

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به سخنان رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیش از درس خارج فقه ادامه داد: «... خب مردم آمدند پای صندوقها؛ ببینید، این ملّت، ملّتی است که خدای متعال اراده کرده آن را پیروز کند؛ ان‌شاء‌اللّه. این واقعاً جای تشکّر دارد؛ جای شکر از پروردگار را دارد، چون مقلّب‌القلوب خدا است، دلها دست او است؛ از مردم هم حقیقتاً به خاطر این باید تشکّر کرد.» انتخابات مجلس یازدهم با شرکت حدود ۲۵ میلیون نفر و مشارکت ۴۳ درصدی مردم، دارای ویژگی هایی است که باید به آن توجه کرد: ۱- این انتخابات بر خلاف شایعات و جوسازی هایی که انجام شده و می‌شود یک انتخابات رقابتی بود. ۲- علی رغم همه دو قطبی‌های ایجاد شده، مردم بدون توجه به آن، به کاندیداهایی که می‌پسندیدند رای دادند. ۳- مشارکت مردم در پی یک جنگ سنگین و سهمگین ادراکی و شناختی، کاملا مقبول و ملت ما از این جهت شایسته تحسین و تقدیر است. ۴-ترکیب برآمده از این انتخابات، با راهیابی ۲۴۰ نماینده جدید و پوست اندازی بی سابقه ترکیب مجلس بسیار معنادار و درس آموزاست. ۵- فراهم کردن حضور بیشتر جوانان مومن و نخبه و انقلابی و کاربلد در مجلس از جمله مختصات این انتخابات است. ۶- این انتخابات زمینه تقویت گفتمان انقلابی و مقاومت را برای مقابله با گفتمان سازش و اتفعال، فراهم کرده است. ۷- این انتخابات، خط بطلان، مردم بر آرزوها و خواسته‌های استکبار و عوامل داخلی آنها در راه پیش روی کشور است. هشت- انتخابات مجلس یازدهم - چنانچه از ترکیب برآمده از آن هویدا است- می‌تواتد نماد یک مجلس قوی و انقلابی برای حرکت سریعتر و صحیحتر در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

 

حجت الاسلام محجد طه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به مناسبت های پیش رو گفت: چهارشنبه ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری و تأسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سال ۱۳۵۷ و پنج‏شنبه۱۵ اسفند ولادت حضرت امام محمدتقی(ع) «جوادالائمه» (۱۹۵ هـ ق) و روز درختکاری و هفته منابع طبیعی می باشد.

 

محمد طه مهری با اشاره به آیه ۷۷ سوره فرقان گفت:«قل ما یعبوا بکم ربّی لولا دعاؤکم» در بینش اسلامی بشر به تذکر و توجه دائمی احتیاج دارد؛ چون بنا بر این بینش بشر یک مسافر و تلاشگر است که اگر از این حرکت و تلاشی که برعهده اوست غافل بماند و درنگ بکند، از رسیدن به منزل مقصود باز خواهد ماند و اگر دائماً تلاش بکند و خوب تلاش بکند، در پایان وقت که پایان عمر اوست، به مقصود دست خواهد یافت و آن مقصود عبارت است از کمال و تعالی روحی که اثرش را در زندگی بعد از مرگ خواهد داد؛ همه چیز مقدمه این است و زندگی پس از مرگ در بینش اسلامی زندگی حقیقی است. ما البته امروز نمی توانیم آن زندگی و آن دوران را در ذهن خودمان تصور کنیم، ولی جهان بینی اسلامی به ما این طور می آموزد که ما در این دوره که اسمش زندگی دنیاست، در یک زندگی نیم بند قرار داریم؛ «و إنّ الدّار الآخرة لهی الحیوان»؛ زندگی آن جاست؛ وقتی رفتیم، خواهیم دید. در آن زندگی سعادت، خوشی و خوشبختی بسته به تلاشی است که ما این جا خواهیم کرد. پس اگر از این تلاش غفلت کردیم، فراموش کردیم و تنبلی کردیم، ناگهان چشم باز میکنیم و خودمان را در آن نشئه میبینیم؛ در حالی که دستمان خالی است.

 

وی ادامه داد: برای این که انسان این تلاش را به طور دائم انجام بدهد و تکالیفی را که برعهده اوست -که شکل دهنده همان تلاش است- انجام بدهد، تذکر لازم است؛ و دین یادآورهایی را برای او در نظر گرفته و خود پیامبران اساساً یادآورند. «فذکّر إنّما أنت مذکّر». و قرآن یک وسیله ذکر است که در خود کتاب الهی بارها از این خصوصیت و مأموریت قرآن یاد شده است.

وی با اشاره به عواملی که انسان را به یاد خدا می اندازد گفت: یکی نماز است که در پنج وقت، نماز ما را به یاد خدا می اندازد؛ یکی موعظه است که موعظه موعظه گران ما را به یاد میاندازد. وی افزود: مورد دیگر دعا است که توجه به دعا ما را به یاد می اندازد. مورد دیگر تلاوت کلام اللَّه است که خواندن آیات الهی ما را از غفلت خارج میکند و از این قبیل وسایل. پس همه این وسایل در کارند تا ما دچار غفلت نشویم. اگر یادمان رفت و دچار غفلت شدیم، از تلاش می مانیم و اگر از تلاش ماندیم، وضعمان در آن زندگی موعود حتماً وضع بدی خواهد بود. کلاً اول تا آخر ما چنین سرنوشت و سرگذشتی داریم. امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب با اشاره به تقوا گفت: تقوا عبارت است از این که انسان متوجه خودش باشد؛ مواظب باشد که لغزشی به او دست ندهد؛ اشتباه نکند و غافل از وضع خودش و از سرنوشت و هدف و راه و تکلیفش نشود؛ مثل رانندگی در یک جاده پرپیچ و خم و لغزنده و خطرناک است که اگر غفلت و فراموش کردید که در چه وضعیتی هستید، ممکن است ساقط بشوید.

وی ادامه داد: تقوا یعنی آن مراقبت و توجه دائمی که در افراد بالا به صورت یک ملکه یعنی یک خصلت غیر قابل انفکاکِ از انسان درمی آید؛ دائماً انسان توجه دارد. ، وقتی؛ انسان حالت ذکر و یاد پیدا می کند حالت غفلت از او گرفته میشود.