اسلام آباد خبر09:09 - 1398/12/21
در راستای پیشگیری و مبارزه با کرونا تأکید شد؛

تأکید بر عدم حضور مردم اسلام آبادغرب در اجتماعات/خریداری موادغذایی از مراکز معتبر و بهداشتی

اسلام آبادخبر: در راستای پیشگیری از ویروس کرونا از مردم خواسته شد که از حضور در اجتماعات خودداری و موادغذایی را از مراکز معتبر خریداری کنند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  شامگاه روز گذشته هفتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا  مورخ20 اسفند 1398 در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 

در این جلسه  فرماندار بر همراهی مردم با اعضای ستاد پیشگیری ویروس کرونا تاکید کرد و  از اصحاب رسانه در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی در این خصوص تقدیر کرد.

 

جهانبخش حیدری با تاکید بر در  خانه ماندن و عدم حضور در اماکن عمومی گفت:  صنف آرایشگران زنانه  و مردانه، نمایشگاه داران ،بنگاه های معاملات ملکی تعطیل شدند.

 

وی افزود: ۱۳نانوایی ۲۹مورد قلیان سرا ۲۴باشگاه ورزشی و ۱۰۴مورد مرکزفروش مرغ زنده پلمپ شدند و  تمامی دست فروشان سطح شهر توسط شهرداری جمع آوری شدند.

 

وی ادامه داد: تمامی قصابی های غیر مجاز تجر، برف آباد و حمیل تا روز پنجشنبه توسط دامپزشکی پلمپ خواهند شد وجهاد کشاورزی موظف شد تمامی مرغداران را توجیه نمایند که به افراد مجاز فروش داشته باشند.

 

 

فرماندار اسلام آبادغرب در خصوص مراسم ترحیم و اعلامیه اذعان داشت: تمامی چاپخانه ها از چاپ هر گونه اعلامیه ترحیم ممنوعیت دارند و در صورت مشاهده توسط صنف پلمپ خواهند شد و در آرامستانها و امامزاده ها در این پنجشنبه و پنجشنبه آخرسال  جهت پیشگیری از انتشار ویروس کرونا ممنوع می باشد وبقاع متبرکه از ورود زائرین جدا خودداری نمایند.

 

وی ادامه داد:  تمامی شعبات بانکها موظف هستند روزانه بطور مستمر نسبت به ضد عفونی عابر بانکها اقدام نمایند. و پمپ بنزین های سطح شهر دائما مورد بازرسی قرار می گیرند و در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی حتما پلمپ خواهند شد.

 

جهانبخش حیدری فرماندار اسلام آبادغرب عنوان کرد:  بازرسی روزانه از تمامی فروشگاههای زنجیره ای و قنادی ها و سایر صنوف وابسته در دستور کار قرار گرفت است و تمامی ضایعاتی های سطح شهر بسته و در صورت عدم همکاری پلمپ شوند.

 

وی ادامه داد:تمامی روستاهای دارای دهیاری بخش مرکزی که بیش از ۸۰روستا هستند ضدعفونی و گندزدایی انجام شده است.

 

 

سید سجاد ملایری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسلام آباد غرب در حاشیه هفتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در گفتگو با خبرنگار ما،  با اشاره به جو روانی ایجاد شده در جامعه و نگرانی مردم در مورد این بیماری گفت: لازم است جو روانی را آرام نمود و برای جلوگیری از انتشار این بیماری از تجمعات و رفت و آمدهای غیر ضروری و مسافرت های غیر ضروری خودداری کنند.

ملایری در ادامه عنوان کرد: مردم اسلام آباد غرب که در دیگر شهر ها سکونت دارند بخاطر حفظ سلامتی خود و خانواده و همشهریان از دید و بازدید و مسافرت به این شهرستات خودداری کنند.

 

 

در پایان هفتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا، فرماندار اسلام آباد غرب به همراه دادستان ،معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری،رئیس شبکه بهداشت و تعدادی از مدیران ضمن بازدید از بخش های مختلف بیمارستان از نزدیک در جریان روند رسیدگی و پذیرش به بیماران، وضعیت کادر درمانی و امکانات بیمارستان قرار گرفت و از زحمات پرسنل درمانی و ستادی تقدیر و تشکر کرد.

حیدری در حاشیه این بازدید با تاکید بر اینکه جامعه پزشکی و پرستاری در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند، عنوان کرد: بدون شک با همدلی و همکاری مردم کرونا را شکست می دهیم وی از مردم درخواست کرد از همراهی گروهی بیمار جدا پرهیز کنند که درانجام کار درمانی و پزشکی تعلل ایجاد نشود.