اسلام آباد خبر12:18 - 1398/12/27
بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب مطرح کرد؛

ضدعفونی بیش از ۹۳ روستای شهرستان اسلام آبادغرب علیه ویروس کرونا+تصاویر

اسلام آبادخبر: بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب گفت: بیش از ۹۳ روستای بخش مرکزی علیه مبارزه با ویروس کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب ضدعفونی و گندزدایی شده است.

نصرت اله محمدی‌ زاد بخشدار مرکزی اسلام آباد غرب در گفتگو بااسلام آباد خبر، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور، استان کرمانشاه و شهرستان اسلام آباد غرب به عنوان یکی از بخشداری های پیشرو در حوزه مبارزه با ویروس کرونا پیشقدم شده ایم.

 

وی در خصوص اقدامات انجام شده در سطح شهرستان اذعان کرد: ما تا کنون توانسته ایم  بیش از ۹۳ روستا هر کدام به مدت ۳ الی ۴ بار ضدعفونی انجام شده است و در خصوص آگاهی بخشی از طریق انتشار بنر پیام های آموزشی و تبلیغاتی برای مردم که در راستای بیماری کرونا به یک آگاهی کامل برسند، اطلاع رسانی نموده ایم.

 

بخشدار مرکزی اسلام آبادغرب تصریح کرد: مهمترین کاری که بخشداری مرکزی انجام داده اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی  است و در این راستا گروهی به عنوان بخشداری دهیاران و شوراهای روستا ها تشکیل شده و مطالبی که از طرف ستاد مدیریت پیشگیری از کرونا به ما ابلاغ می‌شود در این گروه اعلام و دهیاران و شوراهای روستا ها مطالب را به مردم اطلاع می دهند.

 

وی افزود: با توجه به وضعیت قرمز اعلام شده خودروهایی را به 93روستا و 4 دهستان فرستاده ایم که به مردم اطلاع رسانی نمایند تا در خانه های خود مانده و رفت و آمد مردم به شهررا  کمتر کنند.

 

محمدی‌زاد دربحث تدفین  افرادی که به علت بیماری کرونا مرحوم شده اند گفت: در  دو  روستای بخش مرکزی دو تن از افرادی که به علت بیماری از دنیا رفته اند با کمک دوستان بهداشت و دهیاری و شوراها و مردم با کمترین میزان حضور مردم با رعایت اصول بهداشتی تدفین شده اند.

 

وی با ارائه آماری در خصوص  بخش مرکزی خاطرنشان کرد: بخش مرکزی دارای 93 روستا می باشد که 80 روستا دارای دهیاری و شورا مباشد که در این بین ۱۳ روستا فاقد دهیار و شورا است که جمعاً ۹۳ روستا و چهار دهستان حومه جنوبی؛حومه شمالی ؛شیان و حسن آباد را شامل می‌شود که مطالب آموزشی به ۱۳ روستای فاقد دهیاری و شورا از طریق دهیاری های همجوار و بخش مرکزی مطالب و موارد مربوطه را ارائه کرده ایم.

 

مسئول مربوطه در خصوص اعلام اوج گرفتن این بیماری در فروردین و اردیبهشت از سوی ستاد کشوری پیشگیری از کروناگفت: بخشداری مرکزی با تامین مالی دهیاری‌ها  و ضدعفونی کردن  یک الی دو بار در هفته به پیشگیری از روند روبه رشد کرونا کمک کرده است و در این بین از لحاظ بهداشتی وضعیت روستاها از شهر بهتر می باشد.

 

محمدی زاد در پایان با تشکر از اصحاب رسانه جهت اطلاع رسانی به مردم از تمام مردم خواست تا جایی که امکان دارد پیام های بهداشتی را در نظر بگیرند و اصول بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند و مطمئن باشند با همت آنها و مسئولین این مجموعه را کنترل کرده و کرونا را شکست خواهیم داد.