اسلام آباد خبر16:52 - 1399/01/03
در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا مطرح شد؛

کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است/ تشدید نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان

در یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا عنوان شد؛ کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است و مصوب شد نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان تشدید گردد.

به گزارشاسلام آباد خبر، امروز سوم فروردین ماه 1399 یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا با حضور اتحادیه های مختلف اصناف شهرستان در سالن جلسات فرمانداری  اسلام آبادغرب برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه دکتر محمدرضا نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دبیر ستاد پیشگیری ویروس کرونا با ارائه گزارشی از وضعیت سلامت شهرستان گفت: 12 مورد ابتلا به ویروس کرونا در شهرستان گزارش شده که اکثرا" بر اثر مسافرت به شهرهای آلوده بوده است.

وی از مردم شهرستان خواست تا در خانه بمانند و آموزش ها و تذکرات بهداشتی را رعایت نمایند تا چرخه انتقال ویروس شکسته شود.

 

در این جلسه حیدری فرماندار شهرستان اظهار کرد: همه مردم باید وضعیت فوق العاده را درک کنند چون این ویروس مهلک با کسی شوخی ندارد و یک تهدید جدی است و هیچ کسی نباید خود را مصون بداند.ما دومین شهر بزرگ استان هستیم که اگر بیماری در این شهر اپیدمی شود مدیریت آن سخت خواهد شد لذا باید بصورت هماهنگ و با همدلی و همکاری مردم، شهرستان را در برابر این بلیه ایمن کنیم

وی با تاکید بر همراهی مردم با اعضای ستاد پیشگیری ویروس کرونا تاکید کرد: مردم باید به فکر جان خود باشند و انشاءالله اگر در کنترل ویروس کرونا به پایداری رسیدیم، آنوقت در خصوص دیگر مشکلات و مسائل بحث و تصمیم گیری خواهد شد.

 

 

جهانبخش حیدری با تاکید بر در  خانه ماندن و عدم حضور در اماکن عمومی گفت: طبق جلسه ویدیوکنفرانس رئیس جمهور با استانداران، کلیه مراکز خرید و عرضه کننده کالاهای غیرضروری تا 15 فروردین تعطیل است و مصوب شد نظارت ها بر اصناف عرضه مواد غذایی و بهداشتی شهرستان تشدید گردد.

 

وی تصریح کرد دولت و حاکمیت وظیفه حفظ سلامت و امنیت مردم را برعهده دارد و اصناف و مردم هم باید همکاری کنند تا جامعهما مصونیت پیدا کند.

رئیس ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا ضمن تسلیت به بازماندگان درگذشتگان اخیر که به سلامت همشهریان اهمیت داده و مراسم برگزار نکردند، عنوان کرد: مجالس ترحیم و عزاداری ها باید مدیریت شود و حفظ سلامت مردم در اولویت قرار گیرد و چنانچه این مسئله رعایت نشود برابر قانون با ایشان برخورد خواهد شد.

وی افزود: مراکزفروش مرغ زنده و دیگر اماکنی که بخاطر عدم رعایت بهداشت پلمپ شدند نظارت بیشتری صورت گیرد و در صورت رفع پلمب غیرقانونی با ایشان برخورد قاطع صورت گیرد.

فرماندار شهرستان  با اشاره به تهدید برخی رفت و آمدها در شهرستان، تصریح کرد: دستگاه های مربوطه مدام وضعیت قرمز شهرستان را به مردم یادآوری کنند تا ایجاد آرامش کاذب برای مردم پیش نیاید و مردم قرنطینه خانگی را نشکنند و در اجتماعات حاضر نشوند و  از اصحاب رسانه در راستای آگاه سازی و اطلاع رسانی بیش از پیش تلاش نمایند.

محمود مصطفایی رئیس اتاق اصناف شهرستان و ناصری رئیس اتحادیه جواهر فروشان با تاکید بر حفظ سلامت مردم از همکاری اصناف در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید نموده و از همکاری اصناف تشکر نمودند.

 

در خاتمه یازدهمین جلسه ستاد پیشگیری و مبارزه با ویروس کرونا، مدیران شهرستان نکته نظرات، مشکلات و راهکارهای لازم را بیان نمودند، همچنین در خصوص برخی موارد مربوط به سلامت شهرستان در این جلسه تصمیم گیری شد.