اسلام آباد خبر15:15 - 1399/01/20
در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا صورت گرفت؛

برگزاری شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با موضوع مدیریت کوچ عشایر و تهیه و تولید ماسک در اسلام آبادغرب

شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با موضوع مدیریت کوچ عشایر و تهیه و تولید ماسک ، در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد

به گزارشاسلام آباد خبر،  شانزدهمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با موضوع مدیریت کوچ عشایر و تهیه و تولید ماسک ، در فرمانداری اسلام آباد غرب برگزار شد

 

 در ابتدای این جلسه دکتر نادری دبیر ستاد و رئیس شبکه بهداشت طبق معمول گزارشی از اجرای مصوبات جلسات قبل ارائه نمود و افراد مبتلا به ویروس کرونا را در شهرستان بدون تغییر همان ۱۸نفر اعلام کرد.


 در ادامه جهانبخش حیدری فرماندار و رئیس ستاد پیشگیری از کرونا  بر اجرای تمامی مصوبات ستاد و اهتمام جدی در مرحله دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی با نام هوشمند تاکید کرد و افزود: بر اساس سیاستها و پروتکلهای بهداشتی مرحله دوم مقابله با ویروس کرونا که ابلاغ خواهد شد باید با مشارکت مردم ، امور جاری جامعه از ابعاد مختلف اداره شود تا از سلامت شهروندان صیانت نماییم که اصلی ترین و مهمترین اولویت است.


 وی نقش مشارکتی مردم در اجرای برنامه ها را بسیار مهم دانست و با قدردانی از همکاری همه مردم شریف شهرستان و بخصوص بازاریان و صاحبان حرف و مشاغل ، همراهی و نقش آفرینی تمامی شهروندان در ادامه مبارزه با کوید ۱۹ را ، رمز موفقیت آن دانست و از مردم مسئولیت پذیر شهرستان خواست همچنان با اجرای پروتکلهای بهداشتی و حفظ شعار همیشگی بعنی در خانه ماندن در راستای مقابله با بیماری کوشا و فعال باشند.


 وی اضافه کرد : بازرسی ها در جهت اجرای مرحله جدید فاصله گذاری اجتماعی بوسیله تیم های مسئول با همراهی مردم فعال برای بازدیدهای دقیق تر تدوام خواهد داشت .


 حیدری در رابطه با کوچ عشایر افزود: مسئولان ذیربط تمهیدات لازم را برای پیشگیری از ویروس کرونا در میان خانوارهای عشایری در نظر بگیرند و ادارات امور عشایری ، شبکه بهداشت و درمان و اداره منابع طبیعی با هماهنگی هم درخصوص پیشگیری از ویروس کرونا ، آموزش‌ها و هشدارهای لازم را به جامعه عشایری که در خدمت مستقیم تولید هستند ، ارائه نمایند و برای ورود و خروج عشایر کوچرو غیر بومی که در مراتع شهرستان اتراق مینمایند بر اساس فرصتهای زمانی تعریف شده برنامه کاری داشته و اقدام نمایند.


 وی در ادامه به تولید و تهیه ماسک در شهرستان گفت: با توجه به اعلام آمادگی گروه تولیدی کیمیا با نظارت فنی و حرفه ای و اخذ مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اداره صمت نسبت به قیمت گذاری اقدام تا از طریق داروخانه ها و مراکز آرایشی بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد.


 در این جلسه کمرخانی مسئول گروه تولیدی کیمیا اعلام کرد، در صورت حمایت مسئولین، این امکان وجود دارد که  روزانه ۱۰الی ۱۲هزار ماسک تولید کنیم.