اسلام آباد خبر13:58 - 1399/03/29
فرماندار دالاهو مطرح کرد:

ممنوعیت پذیرش گردشگر در مراکز تفریحی دالاهو

فرماندار دالاهو گفت: مالکان مراکز تفریحی و گردشگری مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و پذیرش گردشگر و میهمان در این مقطع تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود و پیگرد قانونی دارد.

به گزارشاسلام آباد خبر،  کرم محمدی فرماندار دالاهو در هفدهمین جلسه ستاد مدیریت  کرونا گفت: چند عامل اساسی می‌تواند در پیشگیری از کرونا موثر باشند از جمله 1-حفظ فاصله فیزیکی، 2-استفاده از ماسک و 3-شست‌وشوی مرتب دست‌ها است، لذا خود مراقبتی عامل مهم پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.

 

وی تاکید نمود: کلیه کارکنان و مدیران دستگاههای اداری مکلف به استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل های ستاد ملی کرونا در محل کار بوده و عدم رعایت این مهم مستوجب پیگیری در مراجع قانونی می باشد. همچنین کلیه کسبه در تمام مدت فعالیت در محل کسب، مکلف به استفاده از ماسک شوند و اداره صمت و بهداشت و درمان شهرستان مسئول پیگیری اجرای صحیح این موضوع می باشند.

 

فرماندار دالاهو تصریح کرد: تا عادی شدن وضعیت، پذیرش هر گونه مهمان در باغ های شهرستان ممنوع بوده و جهاد کشاورزی مکلف است متخلفین از این مصوبه را  معرفی نماید. در راستای قطع انتقال زنجیره ی کرونا ویروس مقرر گردید: شهرداری نسبت به نظارت دقیق بر اجرای رعایت پروتکل های بهداشتی بر روی ناوگان حمل و نقل شهری اقدام لازم معمول نماید.

 

کرم محمدی گفت: کوچکترین غفلت و کوتاهی در خصوص بیماری ویروسی کرونا با توجه به سرعت انتشار آن و افزایش شمار مبتلایان، می‌تواند بزرگترین رخداد ناگوار زندگی را رقم بزند.

 

وی اظهار داشت: همه باید بپذیریم که احتمال ابتلا به ویروس کرونا نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و افزایش شمار افراد مبتلا به این بیماری در شهرستان دالاهو نیز موید این خطر است.

 

نماینده عالی دولت در دالاهو گفت: مالکان مراکز تفریحی و گردشگری و به ویژه باغات شهرستان مکلف به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بوده و پذیرش گردشگر و میهمان در این مقطع می‌تواند تهدید علیه بهداشت عمومی محسوب شود از این رو پیگرد قانونی دارد.

 

محمدی ادامه داد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی کماکان اساسی‌ترین ضامن سلامت ما و حرکت شهرستان به سوی وضعیت سفید خواهد بود و در این زمینه باز هم دست نیاز به سوی مردم شرافتمند شهرستان دراز می‌کنیم که این موارد را رعایت کنند.


فرماندار دالاهو اضافه کرد: با توجه به احتمال ابتلای برخی از کارکنان اداری شهرستان، از ارباب رجوع تقاضا می‌کنیم حتی الامکان مسایل و درخواست‌های خود را به صورت تلفنی و از راه دور پیگیری کنند، مدیران مکلف به پاسخگویی و انجام امور هستند و  مردم به هنگام  ضرورت مراجعه به ادارات حتما از ماسک استفاده کنند.