اسلام آباد خبر14:53 - 1399/06/18
دانا گزارش می دهد؛

خون تازه در رگ‌های تلویزیون/ سریال هایی که به زودی به آنتن می رسند

در این گزارش مروری داریم بر سریال های «الف» سیما که به زودی از یکی از شبکه های تلویزیون رنگ آنتن به خود می گیرند. از «نجلا» که به زودی در ایام اربعین پخش می شود تا سریال پلیسی معمایی «خانه امن» که پای داعش را به تلویزیون باز می کند.

به گزارشاسلام آباد خبر، خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تلویزیون برای جذب مخاطب روی گزینه «سریال» همیشه حساب ویژه ای باز کرده است و شبکه های مختلف سیما در رقابتی تنگاتنگ سعی در پخش بهترین و جذاب ترین سریال ها از شبکه خود هستند. سریال های مناسبتی عید نوروز، ماه رمضان و محرم در این سال ها جزء کنداکتور ثابت تلویزیون شده و رسانه ها بالطبع اخبار این مجموعه ها را از زمان پیش تولید تا رسیدن به آنتن دنبال و منتشر می کنند.

علاوه بر ایام مناسبتی، در طول سال نیز بینندگان تلویزیون هر شب و بر حسب عادت، به تماشای سریال های این جعبه جادو می نشینند. هرچند در این چند ساله، وجود رقیبی به نام «شبکه نمایش خانگی» از میزان مخاطبان سیما کاسته است، ولی مدیران تلویزیون در تلاش اند تا با تولید سریال در ژانرهای مختلف این کاستی را جبران کنند.

در روزهای گذشته، گزارشی با عنوان«همه الف ویژه های تلویزیون»منتشر کردیم و سعی کردیم اخباری از آخرین مراحل ساخت این سریال ها ارائه دهیم. در ادامه همان گزارش، این بار مروری داریم بر سریال های «الف» سیما که به زودی از یکی از شبکه های تلویزیون رنگ آنتن به خود می گیرند.

بیشتر بخوانید

همه «الف ویژه» های تلویزیون / از سلمان و موسی تا ایل دا و جشن سربرون

 

نجلا

سریال «نجلا» به کارگردانیخیرالله تقیانی‌پورو تهیه‌‌کنندگیسعید سعدیبرای اولین بار در بوستان ولایت جلوی دوربین رفت.

خیرالله تقیانی‌پور در مقام کارگردان این سریال می گوید: در «نجلا»، قصه ای عاشقانه در بستر درام و حول محوریت امام حسین (ع) و عاشورا روایت می‌شود. قصه‌ طراحی شده پرتعلیق و پر کشمکش است که در سال ۵۸ می‌گذرد و تحولات ‌جامعه، یک سال بعد از انقلاب و یک سال قبل از جنگ تحمیلی در کار دیده می‌شود.

سید حسین امیرجهانی و مهدی حمزه نگارش این سریال را برعهده داشته اند. این مجموعه در ۱۵ قسمت برای پخش ازشبکه سهسیما درایام اربعینحسینی تولید می‌شود.

در حال حاضر مراحل فنی مجموعه از جمله تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی برای پخش به موقع سریال در ایام اربعین حسینی همزمان با تولید انجام می‌شود و تاکنون ۸۰ درصد از کار مقابل دوربین رفته و گروه ظرف هفته آینده برای ادامه تصویربرداری عازم خوزستان خواهند شد. در صورت مهیا شدن شرایط سفر، سکانس‌های فینال نیز در کربلا مقابل دوربین می‌رود.

حسام منظور، سارا رسول‌زاده، هدایت هاشمی، سیدمهرداد ضیایی، آزیتا حاجیان، ملیکا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، سوگل طهماسبی، جواد پورزند، علی غابشی، مرتضی شاه‌کرم، وحید نفر، بدرالسادات برنجانی، محسن پوشانی، محسن سلیمانی، سجاد دیرمینا، ابراهیم گله‌دارزاده بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند

در کنار بازیگران نامبرده، امین میری، یاسمین بدوی، ابتسام بغلانی و عبدالرضا نصاری نیز بازیگران جدیدی هستند که به تازگی مقابل دوربین این سریال رفته‌اند.

 

 

خانه امن

سریال «خانه امن» به کارگردانیاحمد معظمیو تهیه‌کنندگیابوالفضل صفرییکی از تولیدات پربازیگر سیمافیلم محسوب می‌شود.

«خانه امن» سریال پربازیگر و پرلوکیشنی است که در ۵۰ قسمت توسط مرتضی اصفهانی طراحی و به قلم حسین تراب‌نژاد نگاشته شده و تا امروز بازیگران زیادی را جلوی دوربینش قرار داده است.

این سریال روی موضوعات جاسوسی و امنیتی دست گذاشته و به تهدیدات داعش و چگونگی طراحی کشور‌های غربی و کمک‌های مالی منطقه‌ای به این گروه تروریستی می‌پردازد. این سریال بر اساس ماجراهایی واقعی با موضوع تروریسم در ایران نوشته و ساخته شده است.

تا به امروز بیش از ۵۰ بازیگر اصلی جلوی دوربین احمد معظمی رفته‌اند و بیشتر از ۸۰ درصد سریال تصویربرداری شده است و این درحالی است که تدوین موازی آن هم توسط پریسا ناهیدپور در حال انجام است.

حمیدرضا پگاه، سیما تیرانداز، سامان صفاری، امین زندگانی، حمیدرضا عطایی، پرویز فلاحی پور، علیرضا رئیسی، سپیده خداوردی، سوگل طهماسبی، شهروز ابراهیمی، قربان نجفی، کاوه آفاق، شهره سلطانی، شایسته ایرانی و شیوا ابراهیمی از جمله بازیگران این مجموعه معمایی پلیسی هستند.

 

 

صفر بیست و یک

مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترکسید جواد رضویان و سیامک انصاریو تهیه کنندگیمهدی فرجیدر چهار فصل برای پخش ازشبکه سومسیما در حال تولید است.

فیلمنامه سریال توسط شبنم وثوقی و هدی ایزدی نوشته شده و سیامک انصاری و جواد رضویان علاوه بر کارگردانی سریال به عنوان بازیگر نیز جلوی دوربین خواهند رفت.

تصویربرداری سریال «صفر بیست و یک» به کارگردانی جواد رضویان و سیامک انصاری از ابتدای تابستان امسال آغاز شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکنون از مرز ۵۰ درصد عبور کرده است.

در این سریال بازیگرانی چون سیامک انصاری، سیدجواد رضویان،مهدی فخیم زاده، امیرحسین رستمی، سیاوش طهمورث، سروش جمشیدی، رویا میرعلمی، نگار عابدی، علیرضا استادی، آزیتا ترکاشوند، مریم شیرازی، افشین آقایی، پادینا کیانی و مهبد بیور به عنوان بازیگر نقش کودک ایفای نقش می‌کنند.

 

 

بیگانه ای با من است

داستان این سریال به کارگردانیاحمد امینیو نویسندگیفروغ فروهیدهدر سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

«بیگانه‌ای با من است» در ۴۵ قسمت تصویربرداری می‌شود که تا کنون 90 درصد آن انجام شده و کارگردان فصل اول آن احمد امینی است.آرش معیریاننیز کارگردانی فاز دوم این پروژه تلویزیونی را بر عهده دارد.

شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، مهشید جوادی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، سامرند معروفی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه از بازیگران این سریال هستند.

بهروز مفید، تهیه‌کننده این پروژه، ادامه فیلمبرداری را تا پایان مهرماه ذکر کرد و گفت قرار است سریال در صورت عملی شدن برنامه‌ریزی‌ها در نیمه دوم آبان‌ماه ازشبکه دوسیما روانه آنتن شود.

 

 

 

می جان

تصویربرداری سریال «می‌جان» به کارگردانیمرجان اشرفی‌زادهو تهیه‌کنندگیسعید پروینیپاییز سال گذشته در گیلان کلید خورد و قرار بر این بود که در ماه رمضان سال آینده ازشبکه سهسیما پخش شود.

«می‌جان» که قصه‌ای اجتماعی دارد در 30 قسمت با حضور بهروز شعیبی، الهام کردا، لیندا کیانی، امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی‌پور، مریم بوبانی، رؤیا حسینی، گیتی قاسمی و... در حال تولید بود که با شیوع ویروس کرونا کار تعطیل و تولید آن به زمانی دیگر موکول شد.

مرجان اشرفی‌زاده کارگردان این سریال درباره آخرین وضعیت تولید گفت: ضبط سریال همچنان متوقف است و شروع دوباره آن دشواری‌هایی دارد که سعید پروینی تهیه‌کننده سریال در حال رفع این مشکلات با تلویزیون است.علاوه بر مشکلات اقتصادی به هر حال پاندمی کرونا همه چیز را تحت تأثیر خود قرار داده و با توجه به خطر بالای ابتلا سرنوشت همه چیز نامعلوم است و ترس از شیوع ویروس در میان عوامل و ریسک به خطر انداختن سلامت دیگران ازجمله مشکلاتی است که بر سر تولید سریال قرار گرفته است. ضمن اینکه با این وقفه‌ای که رخ داده جمع کردن بار دیگر عوامل دور هم نیز کار را سخت کرده است.

اشرفی زاده گفت: ما حدود 40 درصد از کار را فیلمبرداری کرده بودیم و صحبت از این بود که به جای 30 قسمت تولید را به 40 قسمت برسانیم که بخش اعظم ضبط سریال باقی مانده است که شامل بخش‌های سنگین و دشوار کار می‌شود چون سکانس‌های سنگینی بود پر از هنرور که ما مجبور شدیم به خاطر شرایط کرونا و عدم حضور همه عوامل تولید کار را به زمان دیگری موکول کنیم.

 

 

باخانمان

«باخانمان» جدیدترین همکاریزینب تقواییو برزو نیک نژاد پس از «دودکش» است.

این مجموعه تلویزیونی به کارگردانیبرزو نیک‌نژادپس از انجام تست‌های لازم برای اطمینان از سلامت تک‌تک اعضای گروه و رعایت تمام موارد پروتکل‌های بهداشتی، تصویربرداری را در شمال تهران همزمان با عید غدیر خم آغاز کرد.

حسن پورشیرازی، افسانه بایگان، شهره لرستانی، حسام محمودی، الهام اخوان، امیر آتشانی، امیرحسین طاهری، فرزانه سهیلی، مهناز کرباسچیان، سعید امیرسلیمانی، شهرام شکیبا و خسرو احمدی بازیگران این سریال تلویزیونی‌اند که تاکنون حضورشان قطعی شده و بزودی بازیگران دیگر پروژه معرفی می‌شوند.

«باخانمان» یک سریال طنز و کمدی است که قرار است ازشبکه سومسیما پخش شود.

 

 

شرم

«شرم» به تهیه‌کنندگیامیرپورزیریو کارگردانیاحمد کاوریمدتی است، جلوی دوربین رفته و فیلمبرداری آن با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تهران ادامه دارد.

این سریال ملودرام که قرار است، پاییز امسال ازشبکه سهسیما پخش شود، بر اساس فیلمنامه‌ای از سعید فرهادی جلوی دوربین رفته و تا کنون بازیگرانی چون ابوالفضل پورعرب، فاطمه گودرزی، فریبا متخصص، نسیم ادبی، سید مهرداد ضیایی و سیروس گرجستانی جلوی دوربین سریال شرم رفته‌اند و چند بازیگر دیگر نیز به این پروژه اضافه خواهند شد.

بعد از درگذشت ناگهانی مرحوم سیروس گرجستانی سناریوهای مختلفی برای ادامه این نقش در سریال «شرم» مطرح شد که باتوجه به اثرگذاری نقش و ناممکن بودن حذف آن، تصمیم به جایگزینی یک بازیگر برای ادامه این نقش شد که بعد از رایزنی‌های صورت‌گرفته، سیاوش طهمورث به سریال «شرم» اضافه شد.

 

 

رعد و برق

«رعد و برق» که به سفارششبکه پنجسیما تهیه و تولید می‌شود، سریال پربازیگری است که با موضوع محوری سیل سال گذشته، به کارگردانیبهروز افخمیو تهیه کنندگیداوود هاشمیدر حال ساخت است.

به گفته تهیه کننده سریال تاکنون ٤٥ درصد از تصویربرداری انجام شده و ظرف سه ماه آینده نیز در گرگان تصویربرداری ادامه خواهد داشت.

شهرام قائدی، محمد فیلی، مرتضی کاظمی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، مزدک رستمی، حسن اسدی، ویدا موسوی، سپیده موسوى، امیر موسوی، ابراهیم یوسفی، پوریا منجزی، مجید درستی و ابراهیم امیرخانی بازیگرانی هستند که تاکنون برای ایفای نقش‌ها انتخاب شدند.

انتهای پیام/

مصطفی پورکیانی