اسلام آباد خبر14:56 - 1399/06/18
مقتدایی در گفت و گو با دانا:

نامه به رئیس‌جمهور درباره عدم اجرای قانون «تسهیل ازدواج جوانان»/ کمیته سازماندهی ازدواج در هیچ استانی تشکیل نشده است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: دو نامه درباره علت عدم اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان به رئیس جمهور و وزیر کشور آماده کردیم تا نظارت بر حسن اجرای این قانون را آغاز کنیم.

به گزارشاسلام آباد خبر،عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه متاسفانه موضوع تسهیل ازدواج جوانان مورد غفلت دولت قرار گرفته است گفت: علی رقم اینکه در مجلس شورای اسلامی قانون تسهیل ازدواج جوانان در سال 84 به تصویب رسیده است تا کنون هیچ اقدام موثری برای عمل به این قانون صورت نگرفته است.

وی با اشاره به اینکه در مجلس به دنبال این هستیم که از بعد نظارتی کاستی و کوتاهی های دولت در زمینه اجرای قانون تسهیل ازدواج جوانان را دنبال کنیم عنوان کرد: این قانون یکی از قوانین سازنده و موثر است اما با وجود تکالیف مشخص و واضحی که برای دولت و وزارتخانه‌های مربوطه داشته در عمل مورد بی اعتنایی قرار گرفته و در نهایت صندوق اندوخته ازدواج جوانان متاسفانه آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه متاسفانه در این مورد چندین سال تاخیر در اجرای قانون داشتیم تصریح کرد: در این زمینه مکاتباتی با رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس انجام دادیم و درخواست کردیم که براساس همین قانون که دولت موظف بوده است گزارش 6 ماهه از عملکرد خود بدهد، علت عدم اجرای این بند از قانون را مورد بررسی قرار داده و رسیدگی لازم از سوی مجلس انجام شود.

مقتدایی با اشاره به اینکه براساس ماده 6 این قانون قرار بود دولت موظف شود تا برای ساماندهی به فعالیت های مربوط به امر ازدواج در استانها و نظارت بر روند اجرای این قانون در کلیه فرمانداری ها کمیته ساماندهی ازدواج تشکیل شود عنوان کرد: متاسفانه این کمیته در هیچ استانی تشکیل نشده است که در آن فرماندار، امام جمعه و رئیس شورای شهر ملزم بودند تا امر ساماندهی ازدواج جوانان را دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه تسهیل در زمینه ازدواج و تامین مسکن از جمله نکات این قانون است که تماما روی زمین مانده است گفت: یک صدا باید به دنبال تحقق قانون تسهیل ازدواج جوانان باشیم که یکی از نیازهای فوری جامعه است که مورد غفلت قرار گرفته است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه علت عدم توجه به اجرای این قانون را از دولت مطالبه می کنیم تصریح کرد: دو نامه در این باره به رئیس جمهور و وزیر کشور آماده کردیم تا نظارت بر حسن اجرای این قانون را آغاز کنیم.

مقتدایی خاطرنشان کرد: از همه ابزار نمایندگی اعم از سوال و استیضاح استفاده خواهیم کرد تا قانون بر زمین مانده تسهیل ازدواج جوانان را عملی کنیم. در صورتی که پاسخ مناسب و دقیق از سوی رئیس جمهور و وزیر کشور دریافت نکنیم از سایر ابزارهای نظارتی نمایندگی برای احقاق حقوق ملت استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

 

 

https://www.dana.ir/1644931