اسلام آباد خبر15:26 - 1399/06/28
امام جمعه اسلام آبادغرب:

ما در دفاع مقدس‌ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم/كاهش جمعیت خطرناكترین جنگ بر علیه ایران قوى است

امام جمعه اسلام آبادغرب گفت: ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در دفاع مقدس‌ ثابت نموده‌ايم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم.

به گزارشاسلام آباد خبر، حجت الاسلام محمدطه مهری در خطبه های نمازجمعه امروز اسلام آبادغرب، با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس اظهار کرد: يكى از بهترين منابع براى بازخوانى و بازشناسى بركات الهى دفاع مقدس، پيام منشور روحانيت امام راحل (ره) است. فضايى كه پيام سوم اسفند امام راحل (ره) - مشهور به پيام منشور روحانيت- در آن انتشار يافته است، فضاى خاص و ويژه‌اى است. رخدادهايى مثل پذيرش قطعنامه 598 شوراى امنيت و نوشيدن جام زهر، موضوع كتاب آيات شيطانى و صدور فتوا عليه سلمان رشدى، اعدام منافقين بعد از عمليات مرصاد، مشكلاتى كه مرحوم منتظرى -قائم مقامى رهبرى وقت- ايجاد مى‌نمود و چندين و چند رخداد ديگر، فضاى ملتهبى را ايجاد نموده بود.



وی با اشاره به بركت‌هاى الهى دفاع مقدس‌، گفت: هر روز ما در جنگ بركتى داشته‌ايم كه در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ايم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ايم، ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در دفاع مقدس‌ ثابت نموده‌ايم، ما در جنگ، پرده از چهره تزوير جهان‌خواران كنار زديم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ايم، ما در جنگ به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد روى پاى خودمان بايستيم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم، ما در جنگ ريشه‌هاى انقلاب پر بار اسلامى‌مان را محكم كرديم، ما در جنگ حس برادرى و وطن دوستى را در نهاد يكايك مردمان بارور كرديم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصاً مردم منطقه نشان داديم كه عليه تمامى قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها ساليان سال مى‌توان مبارزه كرد، جنگ ما كمك به افغانستان را به‌دبنال داشت، جنگ ما فتح فلسطين را به‌دبنال خواهد داشت، جنگ ما موجب شد كه تمامى سردمداران نظام‌هاى فاسد در مقابل اسلام احساس ذلت كنند، جنگ ما بيدارى پاكستان و هندوستان را به‌دبنال داشت، تنها در جنگ بود كه صنايع نظامى ما از رشد آن چنانى برخوردار شد و از همه اين‌ها مهم‌تر استمرار روح اسلام انقلابى در پرتو جنگ تحقق يافت همه اين‌ها از بركت خون‌هاى پاك شهداى عزيز هشت سال نبرد بود، همه اين‌ها از تلاش مادران و پدران و مردم عزيز ايران در ده سال مبارزه با آمريكا و غرب و شوروى و شرق نشأت گرفت.

 

امام جمعه شهرستان خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامى براى اولین بار و در روز معلم سال 1396، در باره سند 2030 و تصویب پنهانى آن و نیز غفلت شوراى عالى انقلاب فرهنگى چنین گلایه‌آمیز سخن گفتند:«اصل كار، غلط است. اگر چنان‌چه با اصل كار، شما نمى‌توانید مخالفت بكنید، حدّاقلّش این است كه بِایستید بگویید جمهورى اسلامى خودش مشى دارد، خطّ و ربط دارد، ما سندهاى بالادستى داریم، ما مى‌دانیم باید در زمینه‌هاى آموزش، پرورش، اخلاق، سبك زندگى چه‌كار كنیم؛ احتیاج به این سند وجود ندارد. این‌كه ما برویم سند را امضا كنیم و بعد هم بیاییم شروع كنیم ‌بى‌سروصدا اجرائى كردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم كرده‌ایم به دستگاه‌هاى مسؤول . بنده از شوراى عالى انقلاب فرهنگى هم گله‌مند هستم؛ آن‌ها باید مراقبت مى‌كردند، نباید اجازه مى‌دادند این كار تا اینجا پیش بیاید كه ناچار بشویم ما جلوى آن‌را بگیریم و ما وارد قضیه بشویم. اینجا جمهورى اسلامى است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایى نیست كه سبك زندگى معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربى بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ كند.

 



وی بیان داشت : سند 2030، دروازه‌ى استعمار فرانو به شاخص‌هاى هویت انقلاب اسلامى است. این سند طراحى استكبار براى نظام فكرى، عملى و سبك زندگى مردم جهان و نقشه اضمحلال همه فرهنگ‌ها در فرهنگ منحطّ غربى است. پذیرش این سند موجب مى‌شود مهم‌ترین و اساسى‌ترین مسأله كشور یعنى تربیت نسل آینده‌ساز در چنبره‌ى سیاست‌هاى صهیونیسم جهانى قرار گیرد. این سند كه به سند توسعه پایدار شهرت یافته است با 17 آرمان و اهداف متعدد، در صدد حاكمیت الگوى جدیدى ازحكمرانى لیبرال دموكراسى غرب است كه با شیبى آرام و برنامه‌اى مدوّن، همه ابعاد زندگى فرهنگى و اجتماعى انسان‌ها را درخواهد نوردید و سرزمین شناخت، ادراك، ذهن، میل و رفتار مخاطبان خود در سراسر جهان را به تصرف در خواهد آورد.
 

 

حجت الاسلام مهری با اشاره به تنفس مصنوعى با سریال آشكارسازى روابط با رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: پس از 29 روز از آشكارسازى روابط امارات با رژیم جعلى صهیونیسم. اكنون آل خلیفه نیز اقدام به این عمل ننگین كرده است. حقیقت این است كه تعبیر «عادى‌سازى» تعبیر رسایى در این باره نیست؛ «آشكارسازى» توصیف رساترى از این خیمه‌شب‌بازى‌ ننگ‌آور است.
دوم-چنان‌چه از قرائن و شواهد هویداست، سریال آشكارسازى روابط با میدان‌دارى بن سلمان (در پشت صحنه) ادامه خواهد یافت. به احتمال زیاد كشورهایى در آفریقا، مانند؛ سومالى و سودان و در منطقه، مثل؛ عمان و عربستان به این حركت خواهند پیوست.
سوم- مثلث شوم عادى‌سازى یا به تعبیر رساتر، آشكارسازى روابط، سه ضلع دارد؛ ترامپ، نتانیاهو و بن سلمان. این سه نفر به‌شدت به ماندن ترامپ در مسند قدرت نیاز دارند.

چهارم- حقیقت این است كه اكنون غده سرطانى صهیونیسم پیكره شوراى همكارى خلیج فارس و اتحادیه عرب را گرفته است. وقتى دولت‌هایى این چنین حتى غیرت عربى خود را كنار مى‌گذارند و به آرمان فلسطین، این چنین خیانت مى‌كنند، باید بپذیرند زمان ائتلاف و گردهمایى آنان به‌سر آمده است.

 

خطیب جمعه اسلام آبادغرب با اشاره به سرعت گرفتن شكل‌گیرى جبهه متحدمقاومت ، گفت: در چنین شرایطى و در واكنش طبیعى به این خیمه‌شب‌بازى‌هاى شیطانى برخلاف خواسته و پیش‌بینى صهیونیسم این اتفاقات رقم خواهد خورد:

- موضوع تسلیح كرانه غربى رود اردن سرعت خواهد یافت. در روزهاى اخیر حماس و جهاد اسلامى اقدام به انتشار فیلم‌هایى از ساخت موشك‌هاى میان‌برد كردند و درآن فیلم‌ها به‌صراحت اعلام كردند كه فناورى موشك‌هاى مزبور را از ایران گرفته‌اند. این اقدام دو معنا دارد؛ اول این‌كه دشمن بالعیان دارد مى‌بیند كه مقاومت فلسطین با پیرایش بیشتر عناصر سازشكار خود را به ایران كه محور اصلى مقاومت است نزدیك‌تر خواهد كرد و دوم این‌كه با تكمیل تسلیح غزه، اكنون نوبت تسلیح كامل كرانه غربى رود اردن رسیده است.

پنجم-برخلاف آنچه دشمن تصور كرده و خواسته پاى رژیم صهیونیستى را به حیاط خلوت ایران-خلیج فارس و دریاى عمان- باز كند. باید گفت كه این اقدام عزم ایران را براى تحرك بیشتر و اقدام براى تكمیل فناورى دفاعى و نظامى بومى بیشتر كرده و توان دفاعى بازدارنده ایران را بالا خواهد برد و در مقابل ضربه‌پذیرى دولت‌هاى مفلوك را بیش از پیش خواهد كرد.

ششم- دو ماه آینده تا 13 آبان - روز انتخابات ریاست جمهورى آمریكا- احتمالا شاهد این نوع حوادث به ظاهر غافل‌گیركننده باشیم. سورپرایز اكتبر (مهرماه) تمام تلاش جوبایدن و ترامپ براى رسیدن به منصب ریاست بر ظالمانه‌ترین حكومت‌هاى دنیاست. 13 آبان 99 براى آمریكا، تنها پایان یك رقابت انتخاباتى نیست؛ فصلى نوین در سریال افول آمریكااست.

 

امام جمعه اسلام آبادغرب با بیان اینکه؛ كاهش جمعیت؛ خطرناكترین جنگ بر علیه ایران قوى است، اظهار کرد: آنچه امروز در قالب محصولات هنرى و ادبى در همه رشته‌هاى آن در غرب مى‌بینم آنچه از محصولات خوراكى و پوشاكى و تفریحى و اوقات فراغتى مشاهده مى‌كنیم و آن‌مقدار كه از تكنولوژى غرب در زندگى‌مان نظاره‌گریم، همه و همه، داراى لایه‌هاى پنهانى از فرهنگ غربى است كه در فناورى و محصولات نمود یافته است. امروزه حتى اگر قالب‌هاى معمارى و شهرسازى، نوع غربى آن‌را در شهرهای‌مان مى‌بینیم، تابعى از آن سبك زندگى غربى و فرهنگ آن است. تمام تغییرات نگران‌كننده‌اى كه دلسوزان را نگران كرده است نتیجه ترویج و رشد گرایش به این سبك زندگى است. تغییرات هشداردهنده در كاهش جمعیت نیز بیش از هر عامل دیگرى مرهون این عامل اصلى است. در سبك زندگى غربى حرف اول را كار مى‌زند كار، كار و کار، زن و مرد باید به پاى هم براى گذران زندگى -با مختصات آن در غرب- كار كنند و شب و روز را به هم بدوزند. طبیعى است در نگاه چنین زن و مردى، خانه، آشیانه استراحت است و بس! نه كانون گرم زندگى و محبت و عاطفه. لذا تاخیر ازدواج و تشكیل خانواده و تاخیر در فرزندآورى یا چشم‌پوشى ازآن اتفاق مى‌افتد.



وی افزود: اگرچه مشكلات اقتصادى و معیشتى مولفه‌ى مهمى در كاهش جمعیت محسوب مى‌شود. لكن هم‌اكنون درصد زیادى از خانواده‌ها را مى‌بینیم‌ كه در رفاه و آسایش كامل به سرمى برند و از تمكن مالى خوبى برخوردارند اما در مسأله تشكیل خانواده و به‌خصوص فرزندآورى، احساس مسؤولیت نمى‌كنند. افراد و خانواده‌هاى زیادى كه هزینه گزافى براى نگاهدارى و تیمار حیوانات خانگى مى‌كنند و از آوردن حتى یك فرزند، اجتناب مى‌كنند. آمار نشان مى‌دهد، طلاق و عدم فرزندآورى در خانواده‌هاى مرفّه به مراتب بیشتر است. هم‌چنین تعداد زیادى از زوج‌ها را مى‌یابیم كه به بهانه ادامه تحصیل، فرزندآورى را به تاخیر انداخته و یا به تك‌فرزندى اكتفاء كردند. تأثیر سبك زندگى غربى را در تنوع‌طلبى، راحت‌طلبى، تجمل‌گرایى خانواده‌ها مى‌بینیم كه ازدواج آسان را تقریبا ناممكن جلوه داده است و فرزندآورى را بسى مشكل، نموده است.

 

 

حجت الاسلام مهری در خطبه اول نمازجمعه امروز با بیان موعظه های اظهار داشت:

بسم الله الرّحمن الرّحیم‌؛ عَن اَبى قَتادَة قالَ: قالَ ابوعَبدِاللهِ عَلَیهِ‌السَّلامُ لِداوُدَ بنِ سِرحانَ: یا داوُدُ اِنَّ خِصالَ المَكارِمِ بَعضُها مُقَیدٌ بِبَعضٍ، یقَسِّمُهَا اللهُ حَیثُ یشاءُ تَكونُ فِى الرَّجلِ وَ لا تَكونُ فى اِبنِهِ وَ تَكونُ فِى العَبدِ وَ لا تَكونُ فى سَیدِهِ: صِدقُ الحَدیثِ وَ صِدقُ النّاسِ وَ اِعطاءُ السّائِلِ وَ المُكَافَاَةُ بِالصَّنائِعِ.

اوّل: صِدقُ الحَدیث‌

راستگویى. الان كشور خود ما، كشور اسلامى است و از بسیارى از جوامع دنیا هم انصافاً بهتر و پاكیزه‌تر و طاهرتر است امّا در عین حال شما ببینید خیلى از مشكلات داخل كشور ما ناشى از نبودنِ همین صفت است؛ صدق‌الحدیث نیست، راستگویى نیست. راستگویى یعنى چه؟ یعنى شما حرفى را كه مى‌زنید، مطابق با واقع باشد. اگر دانستید مطابق با واقع است و گفتید، این ‌راست است؛ اگر نه، نمى‌دانید مطابق واقع است یا نیست امّا مى‌گویید، این صدق نیست. «صدق» عبارت است از این‌كه شما چیزى را كه مى‌دانید مطابق واقع است، بیان مى‌كنید. فضاى مجازى را ملاحظه كنید كه بر اثر حرف، شایعه، دروغ، خلاف، تهمت، نسبت بدون واقعیت به این، به آن، به بالا، به پایین، به همدیگر، یك فضاى دروغ در كشور به‌وجود مى‌آید؛ ببینید، این‌ها اشكال است. پس اوّل «صِدقُ الحَدیث» [یعنى‌] همه سعى كنیم راست بر زبان جارى كنیم.

دوم: صِدقُ النّاس‌

با مردم هم صادق باشید؛ با مردم با تقلّب و خدعه و فریب و دورویى برخورد نكنید. «صِدقُ النّاس»

یعنى صدق عمل با مردم؛ انسان در مواجهه‌ى با مردم با صداقت وارد بشود، با كلك و دروغ و فریب و مانند این‌ها با مردم برخورد نكند. اگر ما در مسائل گوناگون اجتماعى‌مان، سیاسى‌مان، انتخابات‌مان، و مانند این‌ها، همین یك مورد را مراعات كنیم، ببینید چقدر دنیا آباد خواهد شد؛ «وَ صِدقُ النّاس».

سوم: اِعطاءُ السّائِل‌

[اگر سائل‌] از شما چیزى خواست، به او بدهید اگر چنان‌چه مى‌توانید. یك وقت یك فقیرى است كه از شما سؤال نكرده، خب [اگر] به او كمك كنید خوب است امّا اگر چنان‌چه از شما درخواست كرد -سؤال كرد یعنى درخواست كرد- آن وقت این مكرمت بزرگى است و او را رد كردن، خلاف مكرمت انسانى است.

چهارم: المُكافَاَةُ بِالصَّنائِع‌

«صَنیعة» یعنى كارهاى نیك؛ خدمت‌هاى نیك به دیگران را مى‌گویند «صنیعه». «مُكافئه‌ى به صنایع بكنید» یعنى [اگر] كسى به شما نیكى كرد، شما هم در مقابل به او نیكى كنید. این‌جور نباشد كه نیكى دیگران را با اهمال و احیاناً با بدى پاسخ بدهیم. [اگر] كسى به ما نیكى كرده، خب در مقابل باید به او نیكى كنیم.