اسلام آباد خبر14:14 - 1399/07/20
مسئول مرکز جهاد کشاورزی شیان مطرح کرد:

کشاورزان اسلام آبادغرب رغبتی جهت برداشت سیب زمینی از مزارع ندارند/ پیش بینی برداشت 4هزار تن در دهستان شیان

مسئول مرکز جهاد کشاورزی شیان گفت: قیمت پایین محصول موجب شده کشاورزان رغبتی جهت برداشت سیب زمینی از مزارع اسلام آبادغرب نداشته باشند و پیش بینی می شود 4 هزار تن از این محصول در دهستان شیان برداشت شود.

به گزارشاسلام آباد خبر،  مهندس صیادی مسئول مرکز جهاد کشاورزی شیان از آغاز  برداشت سیب زمینی از مزارع زیر کشت این محصول در دهستان شیان خبر داد.

 

وی افزود:  طی این بازدید خاطر نشان کرد؛  سطح زیر کشت این محصول در دهستان شیان امسال بیش از پنجاه هکتار بوده است و پیش بینی میگردد؛ برداشت در این سطح بیش از ۴۰۰۰ تن باشد.


مهندس صیادی بیان کرد؛ برداشت سیب زمینی در دهستان شیان، محصولی که ممد حیات کشاورزان و مفرح ذات ایرانی هاست و از فقیر و غنی حتی در کنار غذای اعیانی به آن چشم دارند ، امسال به مذاق کشاورزان خوش نیامد و قصه پر درد قیمت پایین آن باز هم برای سیب زمینی کاران تکرار شد.


وی گفت: قیمت پایین سیب زمینی نسبت به هزینه های آن رغبتی در کشاورزان برای برداشت و فروش ایجاد نکرده است.

 

صیادی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد؛ تولید و عرضه بیش از نیاز بازار و فراهم نبودن زیرساخت‌های لازم برای صادرات این محصول و فرآوری آن در کارخانجات صنایع تبدیلی و ماندگاری پایین سیب زمینی دست ‌به‌ دست هم داده تا امسال نیز سیب زمینی کاران زیان ببینند.