اسلام آباد خبر16:17 - 1399/07/23
فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب:

تغییر رفتار اجتماعی برای مدیریت خطرات ناشی از کرونا موجب صیانت سلامتی مردم می شود

فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان گفت: تغییر رفتار اجتماعی برای مدیریت خطرات ناشی از کرونا موجب صیانت سلامتی مردم می شود.

به گزارشاسلام آباد خبر، جهانبخش حیدری  فرماندار شهرستان اسلام آبادغرب این مطلب را دربیست و نهمین جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونای شهرستان اسلام آبادغرب عنوان کرد و افزود: آحاد جامعه باید با هوشمندی لازم برای این تغییر رفتار با هدف کاهش توانایی ویروس کرونا از طریق قطع زنجیره آن برای ایمن سازی جامعه تلاش نمایند.

 

وی افزود: تغییر رفتار احتماعی در گرو توجه و رعایت دقیق پروتکلهای بهداشتی مبتنی بر سه پایه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، شستن دستها و استفاده از ماسک است که ضرورت آن باید هم به نگاه و هم به رفتار عمومی در اجتماع تبدیل شود و از این رهگذر ، فرهنگش در شیوه زندگی شهروندان نهادینه شود.


 حیدری اظهار داشت :ایجاد این رفتار فرهنگی در آحاد مردم ، جامعه را به سمت ایمنی و سلامتی بیشترسوق میدهد. و بی توجهی به بیماری کروتا ، استقبال ازمرگ و رسیدن به خط پایان زندگیست.


وی ابراز داشت:شهرستان اسلام ابادغرب در وضعیت قرمز قرار دارد و به همین دلیل هم آمار تلفات و هم  آمار بستریها در بیمارستان و هم آمار مبتلایان در حال افزایش است.و لذا زنگ خطر برای همه به صدا در آمده و عموم مردم جدا به هشدارها توجه ویژه داشته باشند و برای عبور از بحران این بیماری ، پای بندی به اصول بهداشتی و تدبیر برای حفظ سلامتی خود و دیگران مورد توجه خاص قرار دهند. و معمولا کسانی از این آزمایش خطر آفرین پیروز میدان مبارزه با این ویروس خواهند شد که با سرمایه عقلانیت ، رفتار خود را دقیقابراساس شرایط کنونی برای صیانت از نعمت سلامتی تنظیم کنند.

 

در ادامه این جلسه پیرامون مراسم فاتحه خوانی ،آرامستانها و مدیریت اجتماعات تدفین   و ختم، تذکر به چاپ خانه ها و همه انتشاراتیها برای عدم صدور آگهی مجالس ترحیم، دقت در اجرای شیوه نامه های بهداشتی در باشگاههای ورزشی و سایر اماکن عمومی ، نظارت بر پیش خوانها ، پاساژها و فروشگاه های بزرگ، جلوگیری از شکل گیری تجمعاتی که به خاطر دریافت برخی خدمات تجمع میکنند.تاکید بر عدم ارائه خدمات به افراد بدون ماسک در ادارات و ارگانهای دولتی، ضد عفونی مستمر تاکسی ها و جلوگیری از سوار نمودن بیش از سه نفر و برخورد قاطع با متخلفین توسط پلیس و واحد تاکسی رانی شهرداری، بر بخورد با متصدیان اماکنی که به پروتکلهای بهداشتی توجهی نمیکنند. برخورد با قلیان سراها ،  نظارت و کنترل جایگاههای سوخت ، برخورد با خبازانی که پروتکلهای بهداشتی ردا نادیده  می گیرند  و استمرار فعالیت تیمهای نظارتی بر امور جاری با هدف پیگیری لازم برای عمل به پروتکلها و دقت در اجرای آنها و برخورد قانونی با متخلفینی که به این امور اهتمام ندارند از جمله تصمیمات این جلسه بود.