اسلام آباد خبر16:21 - 1399/07/23

چرا هشتگ "#استخدام ـ رانتی" در کرمانشاه داغ شد؟ / ماجرای استخدام‌های ‌خارج از ضوابط چیست

فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه نسبت به شائبه استخدام برخی از افراد خاص با هشتگ "#استخدام_رانتی" واکنش نشان دادند.

به گزارشاسلام آباد خبر،  به نقل ازخبرگزاری تسنیم از کرمانشاه, خبرها از فردای سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه و نامه‌ای با اسامی برخی از افراد نزدیک به ستاد حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد که این خبرها واکنش‌های بسیاری را در فضای مجازی استان کرمانشاه به‌دنبال داشت که موج واکنش‌ها همچنان ادامه دارد.

اینترنت , استانداری کرمانشاه ,

در روزهای اخیر هشتگ‌هایی همچون استخدام رانتی که به موضوع استخدام بدون ضابطه برخی از افراد حاضر در ستاد روحانی می‌پردازد از سوی فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه تکرار شده است و بسیاری از آنها با طرح مسئله خواستار جوابگویی مسئولان در رابطه با این موضوع شده‌اند.

گفته می‌شود که در سفر معاون رئیس‌جمهور به کرمانشاه لیستی شامل 20 نفر از اصلاح طلبان و فعالان ستاد حسن روحانی تهیه شده برای استخدام تهیه شده که این اسامی طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور داده شده است و این افراد در ماه‌های پایانی دولت تدبیر و امید و خارج از ضوابط معمول به استخدام دولت در خواهند آمد.

اینترنت , استانداری کرمانشاه ,

آنچه که فعالان فضای مجازی در استان کرمانشاه طرح کرده‌اند استخدام خارج از ضوابط و بدون آزمون استخدامی است زیرا استان کرمانشاه در سال‌های اخیر همواره بالاترین نرخ بیکاری را در سطح کشور داشته است و چنانچه سهمیه‌ای برای استخدام وجود داشته باشد باید به عدالت و براساس آزمون میان تمامی بیکاران تقسیم شود.

جهت‌گیری توییت‌های فعالان فضای مجازی استان کرمانشاه در رابطه با این موضوع به چند محور ضرورت عدالت در استخدام، یادآوری جایگاه کرمانشاه در میان استان‌های با نرخ بالای بیکاری، بیکاری جوانان تحصیل‌کرده که در دستگاه‌های دولتی پارتی ندارند و نگاه حزبی برخی از مسئولان دولتی است.

اینترنت , استانداری کرمانشاه ,

در چند توییت نیز بحث سوت‌زنی و جلوگیری از رانت مطرح شده است که نیازمند ورود دستگاه‌های نظارتی است. در هر صورت پاسخگویی مسئولان استانی به این موضوع روشنگر خواهد بود.

انتهای پیام/