اسلام آباد خبر14:32 - 1399/08/02
فرماندار اسلام آبادغرب:

برای مقابله با انتشار ویروس کرونا به همت مردم و عزم جدی عمومی در شهرستان نیاز داریم

فرماندار اسلام آبادغرب گفت: برای مقابله با انتشار ویروس کرونا به همت مردم و عزم جدی عمومی در شهرستان نیاز داریم.

جهانبخش حیدری در گفتگو با اسلام آباد خبر، با بیان اینکه؛ برای مقابله با انتشار ویروس کرونا به همت مردم و عزم جدی عمومی در شهرستان نیاز داریم. اظهار داشت: همانطوریکه مردم عزیز آگاهند ،اسلام آبادغرب،  به عنوان دومین شهرستان و پرجمعیت ترین شهرستان استان کرمانشاه به حساب می آید و علاوه بر آن در مرکزیت غرب استان درمسیر رفت وآمد و پرازدحام مردمان چندین استان و شهرستان های همجوار قرار دارد. همگان میدانند در هر نقطه ای که جمعیت ازدحام داشته باشد ،زمینه همه گیری ویروس کرونا در اوج، شدت میگیرد.

 
 وی افزود: ویروس کرونا یک ویروس مهاجم است و در صورت فراهم شدن شرایط ،ازجمله استفاده نکردن از ماسک، رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و نشستن دستها ، انسانها را مورد حمله قرار میدهد و او را بصورت جدی به مرگ تهدید میکند. و لذا اسلام آبادغرب به جهت ازدحام جمعیت بیشتر از کانونهای مخاطره آمیز برای شیوع کرونا محسوب میشود و شهروندان را در معرض آلودگی فراوان قرار میدهد. با این وجود تاکید میگردد:


 ۱- مردم از حضور در همه اجتماعات که متاسفانه مراسم فاتحه خوانبها از مظاهر عینی اوج آنست جدا خوداری نمایند وفقط مراسم تدفین باحضور ده تن و حتی کمتر از آن انجام دهند.
 ۲-اگر خواهان فعالیتها در جریان  بازار و امور اقتصادی و خدماتی هستیم ، اصناف و بازاریان  عزیز باید دقیقا شیوه نامه های بهداشتی از جمله ضمن رعایت فاصله گذاری فیزیکی ، هم خود از ماسک استفاده کنند و هم مشتریان را به زدن ماسک تشویق و ترعیب کنند و همه باتفاق هم از ارائه فروش اجناس به آن دسته از افرادی که زدن ماسک رارعایت نمیکنندخوداری نمایند.بی توجهی به این مهم شاید منجر به اتخاذ تصمیمات سخت تری در اعمال محدویتها گردد که زمینه فعالیت از بازار را سلب کند.
 ۳-ازدحام در پاساژها ،فروشگاههای زنجیره ای و بزرگ باید به حداقل ممکن برسد و متولیان امر ، این موضوع را جدی گرفته و رعایت کنند.درغیر اینصورت ستاد مدیریت کرونای شهرستان برای ادامه فعالیت آنها تصمیم مقتضی خواهند گرفت.
 ۴-مراکز خدمات رسان در حوزههای مختلف باید از شکل گیری تجمعات با اتخاذ تدابیر لازم  جلو گیری کنند و اجازه اجتماع را به مراجعین ندهند.
 ۵- مردم بزرگوار از انجام سفرهای غیرضروری به خارج ازحوزه شهرستان و همچنین سفرهای داخلی شهرستان ( از روستاها به شهر اسلام ابادغرب  و ....) و تشکیل دورهمی های فامیل و خویشاوندی پرهیز نمایند.
 ۶-خانوادهها بیش از هر زمانی از افراد مسن و یا اشخاص دارای بیماری زمینه ای مواظبت کنند و ازحضورآنهادرمکانهای پرخطرجلوگیری نمایند.
و نسل جوان خانواده ها با رعایت اصول بهداشتی سه گانه  ،مراقبت از افراد دارای بیماری  زمینه ای و  اشخاص مسن در سر لوحه کار خود قرار دهند.

 فرماندار اسلام آبادغرب درخاتمه خاطرنشان کرد: امیدوارم مردم شریف شهرستان باتوجه به اهمیت هشدارها و عمل به آنها ، شرایطی را فراهم سازند که زمینه خروج شهرستان از وضعیت فوق حاد فراهم سازند و با رفتارهای فهیمانه سلامتی خود و دیگران را تضمین کنند و کاری نکنیم با رفتار خود عامل مرگ دیگران شویم که پشیمانی سودی نخواهد داشت‌