اسلام آباد خبر14:16 - 1399/08/25
گزارش /

ازبی مهری مسئولین تا نمک پاشی کرونا بر زخم زلزله و پیکر مسکن مهر اسلام آبادغرب

این گزارش حکایتی ازبی مهری مسئولین تا نمک پاشی کرونا بر زخم زلزله بر پیکر مسکن مهر اسلام آبادغرب است.

به گزارشاسلام آباد خبر، پروژه 1980 واحدی مسکن مهر اسلام آبادغرب یکی از وعده های بر زمین مانده دولت تدبیر و امید در اسلام آبادغرب است که مانند زخمی برپیکر مستضعفینی است که مسکن مهر را تنها راه خانه دار شده خود می دیدند که دست بی رحم زلزله آبان 96 نیز بر این زخم نمک پاشید و علاوه بر واحدهای تحویل شده، واحدهای تحویل نشده بطور کلی آسیب دیدند. امابا گذشت سه سال از زلزله با وجود وعده های متعدد مسئولین استانی و کشوری هنوز کار مقاوم سازی، بازسازی و تکمیل تعدادی از واحدهای مسکن مهر شرف آباد اسلام آبادغرب به اتمام نرسیده است.

 

به گفته  افشین کریمی فرماندار وقت اسلام آبادغرب تا زمان وقوع زلزله ۱۰۸۰ واحد مسکن مهر تحویل متقاضیان شده است و مابقی بعلت کم کاری پیمانکاران و اختلافات موجود هنوز به متقاضیان واگذار نشده است.

 

مهندس بازوند استاندار کرمانشاه، سالاری معاون عمرانی استانداری و مسئولین شهرستان بارها از پروژه های مسکن مهر ناتمام اسلام آبادغرب بازدید نموده و از دست پیمانکاران راه و شهرسازی اظهار نارضایتی نموده اند و تاکید نموده اند که کار بازسازی و تکمیل پروزه سریعتر انجام گردد که در این راستا تعدادی از واحدها تکمیل و تحویل متقاضیان شده است اما هنوز هم عده ای از مردم که قامت آنها زیر فشار بار مستاجری خم شده منتظر تکمیل و تحویل این واحدها هستند.

 

 

 سعید قاسمی رئیس هیئت مدیره تعاونی مرصاد مسکن مهر اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آباد خبر اظهار کرد: 400 واحد مسکن مهر هنوز تحویل متقاضیان نشده است.

 

وی با تشریح آخرین وضعیت پیشرفت پروژه گفت: در فاز یک مسکن مهر شرف آباد در مرحله پیشین 420 واحد تحویل متقاضیان شده است و اکنون از فاز یک 100 واحد باقیمانده که 60 واحد آن بصورت فعال پیمانکار در حال فعالیت است و دو بلوک(40 واحد) باقیمانده (با پیمانکاری شرکت داروند) نیز در حال فعالیت هستند اما پیشرفت فیزیکی آنها ضعیف است. در واحدها فاز 2 نیز 160 واحد با پیمانکاری کلبه هشت بهشت بطور جدی در حال فعالیت هستند که 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و حدود 20 درصد باقی مانده تا به مرحله تکمیل وتحویل برسد، از طرفی چون تعاونی مرصاد بعنوان نماینده شرکت کلبه هشت بهشت فعالیت می نماید چون بنا به دلایلی پیمانکار این شرکت بعلت ناتوانی از انجام قرار داد و ادامه فعالیت انصراف داده و خلع پیمان شده که نهایتا" تعاونی بخاطر اعضا و برای جهت جلوگیری از رکود پروژه طی هماهنگی های لازم از پیشرفت 42 درصدی فعالیت عمرانی را ادامه داده و اکنون به 80 درصد رسیده است.

وی افزود: 140 واحد دیگر مربوط به شرکت ایلام بنا که پیمانکار مربوطه کار را نیمه کاره رها کرده و بخاطر اینکه هیچ گونه اعتباری ندارد و پیمانکار قبلی بودجه آن را برده هیچ پیمانکاری حاضر به انجام کار نبوده که نهایتا" اعضای هیئت تصفیه با تاسیس یک تعاونی جدید انجام ادامه کار این 140 واحد به ایشان واگذار شده که همچنان بلاتکلیف است.

 

 

رئیس هیئت مدیره تعاونی مرصاد عنوان کرد: اکنون بیش از 3 میلیاردتومان پول دربانک بلوکه شده که بخاطر اینکه مهلت قانونی سه ساله  هیئت مدیره تعاونی مرصاد از خرداد ماه 99 به پایان رسیده و آقای حیدری مدیر عامل تعاونی نیز با وجود زحمات فراون استعفا نموده و بخاطر مشکلات و حواشی از ادامه فعالیت با تعاونی صرف نظر نموده لذا تا زمانیکه هیتت مدیره جدید انتخاب نشوند مجوز برداشت پول ندارند و هیچ گونه فعالیتی ندارند و کار راکد شده است.

 

وی افزود: خارج از مشکلات تعاونی متاسفانه راه و شهرسازی استان نسبت به مسکن مهر اسلام آبادغرب کم لطفی نمودند و در مواردی بهانه های واهی گرفته در صورتیکه ایشان اختیاراتی دارند و دستشان باز است و می توانند در برخی موارد کمک کنند و تسریع در روند کار ایجاد نمایند.

 

بیژن رضایی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی عنوان کرد: دوران قانونی هیئت مدیره تعاونی مرصاد تمام شده و با پایان یافتن مهلت قانونی ایشان امضای رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل برای ادارات و بانک ها از درجه اعتبار ساقط است لذا باید مجمع برگزار شود که بخاطر کرونا امکان آن نیست اما با توجه به دستورالعمل ارسالی و تمدید مهلت اعتبار هیئت مدیره تعاونی ها بخاطر بیماری کرونا با حیدری مدیرعامل تعاونی مرصاد گفتگو کردیم که چند ماه بماند تا وضعیت کرونا بهتر شود و با امضای ایشان امورات مالی و اداری تعاونی راه بیفتد اما ایشان رضایت به همکاری نداشته لذا آگهی دعوت منتشر شده و قرار بر این بود که در تاریخ 17 آبان مجمع عمومی برای انتخاب هیئت مدیره جدید برگزار شود که بخاطر شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت برگزاری اجتماعات این مجمع برگزار نشده لذا آگهی دعوت برای برگزاری مرحله دوم مجمع منتشر شده و  با توجه به اینکه تعاونی مرصاد 400 نفر عضو دارد و باید در مجمع عمومی حضور پیدا کنند و طبق قانون رای بدهند که منتظر برگزاری مجمع دوم هستیم که اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل جدید را انتخاب نمایند تا امورات در روال قانونی  و معمول خود انجام شود.

وی افزود: مکاتباتی با فرمانداری و مسئولین استانی انجام شده اما مسئولین اعلام کرده اند فعلا ملاک دستورات ستاد کرونا کشور می باشد و برگزاری مجمع بخاطر سلامت مردم منع قانونی دارد.

 

 

به گزارشاسلام آباد خبر، با توجه به تأخیر چند ساله در تکمیل و واگذاری تعداد قابل توجهی  از واحدهای مسکن مهر شرف آباد(شهرک شهید نژادرضایی) اسلام آبادغرب، و افزایش بی رویه و نامتعارف اجاره بهاء  در بیکارترین شهر استان (اسلام آبادغرب) حجم عظیمی از نارضایتی را برای متقاضیان مسکن مهر که اکثرا" از قشر مستضعف و مستأجر می باشند را فراهم نموده است که می طلبد مسئولین متولی چاره ای برای رفع مشکلات مربوطه و تسریع در روند تکمیل و واگذاری واحد های مسکن مهر شهرستان بیندیشند.

 

 

انتهای پیام/