اسلام آباد خبر15:32 - 1399/08/26
فرماندار دالاهو مطرح کرد:

برخورد قانونی با بانیان تجمع در مراسمات عزا و عروسی در دالاهو/تقدیر از فداکاری مجموعه بهداشت و درمان شهرستان

فرماندار دالاهو با اعلام برخورد قانونی با بانیان تجمع در مراسمات عزا و عروسی در دالاهو، از فداکاری مجموعه بهداشت و درمان شهرستان تقدیر نمود.

به گزارشاسلام آباد خبر، کرم محمدی فرماندار شهرستان دالاهو در بیست و سومین جلسه ستاد کرونای شهرستان دالاهو گفت: در هنگامه ای که جمهوری اسلامی ایران در محاصره شدید و همه جانبه اقتصادی آمریکا و هم پیمانانش قرار دارد، فداکاری مجموعه بهداشت و درمان ارزشمند، ماندگار و شایسته صمیمانه ترین سپاس هاست. 

 

وی افزود: بازگشت به وضعیت عادی و پرهیز از گرفتار شدن در باتلاق دردناک بیماری کرونا، اهتمام و جدیت همه ما در رعایت دستورالعمل های بهداشتی طلب می کند.

 

محمدی عنوان کرد: برای اینکه بازار و محل کسب و کارمردم و ادارات به تعطیلی کشانیده نشوند،باید تجمعات در مراسم شادی و عزا تعطیل گردند.این هم به همراهی توام با احساس مسئولیت آحاد مردم بستگی دارد.

 

وی تصریح کرد: هرکسی بانی دعوت و تجمع و برپایی مراسم تشییع و تدفین و همچنین عروسی شود، براساس قانون تحت پیگرد قرار خواهد گرفت و بهداشت و درمان مکلف به شکایت است و در این راه از حمایت قاطع مجموعه شریف قضایی شهرستان برخوردار هستند. 

 

فرماندار دالاهو از تلاش های خبرنگاران و فعالان عرصه قلم در همراهی با ستاد کرونای شهرستان تقدیر و تشکر نمود و اعلام کرد: پنهان نمودن ابتلای به بیماری کرونا توسط بخشی از افراد مبتلا، یکی از دلایل گسترش شیوع این ویروس و اجحاف در حق دیگران و عملی غیر اخلاقی و مذموم است.

 

  در این ابتدای جلسه دکتر عزیزی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دالاهو آخرین وضعیت شهرستان را ارائه و اعلام نمود: تا کنون بیش از 1600نفر به مرکز 16 ساعته مبارزه با کرونای شهرستان مراجعه و 154 نفر در بیمارستان بستری گردیده اند. وی وضعیت شهرستان دالاهو را قرمز و خواهان همکاری آحاد مردم ودستگاههای ذیربط با حوزه ی بهداشت و درمان گردید.

 

در ادامه این جلسه مواردی به تصویب رسید که می توان از تصویب: تداوم هر روزه گشت های مشترک، تعطیلی و پلمپ واحدهایی که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نمی کنند،برخورد قاطع قانونی با بانیان تجمعات در مراسم شادی و همچنین تشییع و تدفین و ختم اموات،گندزدایی و ضدعفونی محیط توسط شهرداری ها و دهیاری ها و همچنین محیط ادارات، نام برد.