اسلام آباد خبر22:10 - 1399/10/17
دانا گزارش می دهد؛

پشت پرده «طاقچه بالا» گذاشتن برخی برای تلویزیون/ لج بازی کن، طعنه بزن و سریال میلیاردی بساز!

انصراف بازیگر شاخص یکی از سریال های پرمخاطب تلویزیون برای ساخت فصل بعدی و رفت و آمدهای تهیه کننده همان سریال به تلویزیون برای ادامه ساخت، خبر از ناز و اداهایی دارد که دیگر رنگ باخته اند.

به گزارشاسلام آباد خبر،خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جنبه سرگرمی و برنامه ریزی برای ارتقای این مهم، یکی از رسالت های مهم تلویزیون به شمار می آید و در این راستا ساخت فیلم و سریال همیشه در اولویت مدیران رسانه ها قرار دارد.

در این چند سال اخیر استقبال مخاطبان تلویزیون از سریال های پخش شده، طبعا مدیران آن شبکه و عوامل تولید آن سریال را ترغیب و تشویق کرده تا فصل بعدی آن مجموعه نمایشی را بسازند. سریال هایی نظیر «بچه مهندس»، «از سرنوشت»، «نون خ»، «زیرخاکی» و از همه شاخص تر مجموعه «پایتخت» از نمونه های بارز این مدعا به شمار می آیند.

گاها این استقبال مخاطب و پیشنهاد مدیران سیما برای ساخت فصل بعدی یک سریال، عوامل تولید و یا بازیگران شاخص آن سریال را به یک تفکری می رساند با این فرض «حالا که تلویزیون به من وابسته شده، از این فرصت کمال استفاده را داشته باشم و دستمزد خیلی بیشتری طلب کنم.»

البته گرفتن دستمزدهای خوب و به موقع حق بازیگران و عوامل تولیدی است که مخصوصا در این شرایط کرونایی، خطرات این کار را به جان خریده و در حال بازی کردن و یا کارگردانی فلان سریال اند و باید مدیران سیما نیز حق مطلب را ادا کرده و دستمزدهای آن ها را به موقع پرداخت کنند.

این ماجرا برای یکی از سریال های پرمخاطب اخیر تلویزیون اتفاق می افتد و پس از استقبال فراوان مخاطبان رسانه ملی از این سریال، اعلام می شود که به زودی فصل دوم این مجموعه نیز کلید خواهد خورد. در این میان، فصل نخست این سریال از همان شبکه بازپخش می شود و کارگردان این مجموعه نمایشی به علت سانسورهایی که در بازپخش سریال از طرف تلویزیون انجام شده، در فضای مجازی اعلام می کند که به دلیل این کار از ساخت فصل بعدی این سریال انصراف داده است.

اما شنیده هایخبرنگار «دانا»از پشت پرده این داستان، تحت فشار قرار دادن مدیران سیما برای گرفتن امتیازهای بیشتر بوده؛ نه سانسورهایی که گاها حتی مخاطب هم  متوجه آن ها نمی شود و با خاطرات خوش همان فصل، بازپخش را تماشا می کند.

نمونه دیگر این شرایط، داستان طلب دستمزد غیر عرف بازیگر شاخص سریال «بچه مهندس4» بود که برای بازی در فصل جدید، با وجود توافق بر سر دستمزد، به ناگهان درخواست 5 برابری رقم درخواستی را دارد که با واکنش جدی و صریح مدیران سیما، آن بازیگر حذف و بلافاصله فرد دیگری جایگزین او می شود.

جالب این است که همین ماجرا برای کارگردان یک سریال چند فصلی نیز اتفاق می افتد و طلب دستمزد میلیاردی آقای کارگردان در این شرایط بی پولی صدا و سیما و به نحوی سواستفاده از شرایط کرونایی و از آن طرف استقبال مخاطب، مدیران سیما را مجبور به جایگزینی فرد دیگری به جای آقای کارگردان می کند.

اوج این ماجرا شاید برای یکی از خاطره سازترین سریال های تلویزیون رقم خورده است. داستان از نیمه کاره ماندن آخرین فصل سریال شروع می شود و گلایه های همیشگی عوامل تولید از سانسورهای تلویزیون در هنگام پخش؛ با وجود همه انتقادهای رسانه ها از پایین آمدن کیفیت فصل آخر، خبر ساخت فصل بعدی این مجموعه رسانه ای می شود.

نکته ای که همه را شگفت زده می کند، درخواست دستمزد چند میلیاردی برای بازیگر و طراح این سریال در این شرایط سخت کرونایی است. شرایطی که شاید نیاز به همدلی بیشتر سریال سازان را طلب کند. با انتشار این خبر و اعتراض بسیاری از رسانه ها برای پرداخت چنین دستمزدهایی، آقای بازیگر با عدم تکذیب این ماجرا، خبر انصراف خود را از بازی و ساخت فصل بعدی این سریال رسانه ای می کند.

اما پیگیریخبرنگار «دانا»از سرانجام این ماجرا، رفت و آمدهای خانم تهیه کننده این سریال برای ساخت فصل بعدی را نشان می دهد. رفت و آمدهایی که همچنان برای ساخت بی چون و چرای فصل بعدی ادامه دارد.

طاقچه بالای بازیگران و عوامل این سریال برای رسانه ها جهت همراهی همیشگی با مردم در شرایط مختلف و طلب دستمزدهای چند میلیاردی از تلویزیون در پشت پرده، بازی چند ساله افرادی است که سعی می کنند چهره موجهی در بین مردم داشته باشند تا احترام و محبوبیت خود را داشته باشند و از آن طرف تا می توانند با منت بر مدیران سیما و تلویزیون، طلب رقم های میلیاردی می کنند تا منفعت خود را حفظ کرده باشند.

بدون شک مدیریت شفاف و صریح مدیران سیما با چنین افرادی می تواند سیاست گذاری اصولی و درستی را پایه گذاری کند تا بر مبنای این اصول، در شرایط مختلف سیاسی و مالی، افرادی سودای سواستفاده از بیت المال را نداشته باشند و از آن طرف صدا و سیما نیز متعهدانه طلب و دستمزد بازیگران و عوامل فیلم و سریال ها را به موقع پرداخت کند تا این موازنه پابرجا باقی بماند.

انتهای پیام/