اسلام آباد خبر15:43 - 1399/10/18
با حضور مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه صورت گرفت؛

برگزاری جلسه ترویج صنعت بیمه محصولات کشاورزی در اسلام آبادغرب

با حضور مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه جلسه ترویج صنعت بیمه محصولات کشاورزی در اسلام آبادغرب برگزار شد.

به گزارشاسلام آباد خبر،   جلسه ای در خصوص بیمه محصولات کشاورزی باحضور مهندس امینی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان، مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان، مهندس صیادی ریاست بانک کشاورزی و کارشناسان بانک کشاورزی، مسئولین مراکز جهاد کشاورزی و کارگزاران بیمه شهرستان در مدیریت جهاد کشاورزی اسلام آباد غرب برگزار شد.

 

 

مهندس امینی مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص ترویج صنعت بیمه محصولات کشاورزی گفت: با توجه به تفاهمنامه ای که بین بانک ‌کشاورزی، جهاد کشاورزی و ستاد اجرای فرمان امام ( بنیاد برکت) در خصوص جهش تولید در دیمزارها  اتفاق افتاده که طبق آن یارانه های به  بیمه محصولات کشاورزی، ماشین آلات، سم و کود تعلق خواهد گرفت.

 


وی خاطر نشان کرد؛ برای اینکه سطوح در نظر گرفته جهت بیمه در شهرستان انجام شود، تشکل های کشاورزی، کارشناسان پهنه و مراکز خدمات کشاورزی هر یک تک به تک می توانند در ترویج صنعت بیمه در بین کشاورزان نقش بسزایی ایفا نمایند باید به صورت عالمانه از ظرفیت فضای مجازی در خصوص تبلیغ بیمه محصولات کشاورزی بهره برداری مطلوب به عمل آورد.

 


مهندس کریمی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آباد غرب ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه گفت: بیمه محصولات کشاورزی بعنوان یکی از مهم ترین پارامترهای موثر در امر تولید، از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

 


وی تاکید کرد: بیمه محصولات کشاورزی تنها راه کاهش ریسک محصولات کشاورزی اعم از محصولات زراعی، باغی و دامی است بنابراین همه ما مکلف هستیم تا در قالب تشکلهای کشاورزی در کنار کشاورزان بوده و این عزیزان را نسبت به بیمه محصولات کشاورزی تشویق و ترغیب نمائیم.

 


مهندس کریمی با اشاره به ضرورت افزایش پوشش بیمه محصولات کشاورزی، اظهار کرد: بیمه محصولات کشاورزی بایستی در راستای حمایت از کشاورزان، کاهش خسارات وارده به محصولات زراعی، باغی، دامی و سرپا نگهداشتن صنعت بیمه محصولات کشاورزی افزایش یابد.

 


وی گفت: اداره تولیدات گیاهی و مسئولین مراکز جهاد کشاورزی شهرستان باید بیمه محصولات کشاورزی را همچون تامین کود، بذر، ادوات و ماشین آلات کشاورزی در امر زراعت، تغذیه و هرس باغات و تامین نهاده های دامی، جزو وظایف اصلی خود در اولویت قرار داده و کشاورزان را نسبت به بیمه محصولات مجاب نمایند.

 


مهندس عبدالهی کارگزار صندوق بیمه شهرستان با بیان اینکه خطرپذیری فعالیت در بخش کشاورزی به علت وابستگی زیاد آن به شرایط جوی، همواره مقوله‌ای است که پوشش بیمه محصولات کشاورزی در منطقه را با اهمیت کرده است و آماری از سطوح بیمه شده محصولات کشاورزی در شهرستان را بیان کرد و و از همکاری های شبانه روزی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان با کارگزاران صندوق بیمه در شهرستان تقدیر و تشکر کرد.

 


سپس مهندس صیادی رئیس بانک کشاورزی شهرستان با تاکید بر این مهم از جذب حداکثری اعتبارات در نظر گرفته شده جهت بیمه محصولات کشاورزی خبر داد.

 


در پایان مسئولین مراکز و کارشناسان حاضر در جلسه هر کدام به بیان مطالبی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی پرداختند و موانع و مشکلات موجود در این عرصه را خاطر نشان کردند.