اسلام آباد خبر15:41 - 1399/10/24
دادستان اسلام آبادغرب مطرح کرد:

ضرورت حضور مشاورحقوقی در بنگاه‌های املاک

دادستان اسلام آبادغربگفت: در استای جلوگیری از افزایش دعاوی در معاملات املاک، حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک یک ضرورت است.

 سید سجاد ملایری دادستان اسلام آبادغرب در گفتگو با اسلام آبادخبر اظهار کرد: در استای جلوگیری از افزایش دعاوی در معاملات املاک، حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک یک ضرورت است.

 

وی افزود: اغلب دعاوی محاکم در زمینه اختلافات ملکی است و اگر طرفین معامله در هنگام تنظیم و انعقاد قراردادها در بنگاه های املاک از یک مشاور حقوقی بهره مند شوند قطعا" از بروزبسیاری از مشکلات جلوگیری می شود و دعاوی ملکی در محاکم کاهش می‌یابد.

 

دادستان شهرستان خاطرنشان کرد: مشاوران املاک در چارچوب قانون نظام صنفی فعالیت می کنند و از آنجا که اکثر مشاورین املاک به اندازه‌ای  که از بروز اختلافات ملکی جلوگیری شود اطلاعات حقوقی‌ ندارند لذا جهت پر کردن این خلاء لازم است از یک کارشناس حقوقی درکنار خود جهت نظارت بر انعقاد قراردادها بهره مند شوند.

 

وی  با تأکید بر ضرورت حضور مشاور یا کارشناس حقوقی در بنگاه‌های املاک، گفت: در این راستا از ظرفیت بسیج حقوقدانان شهرستان استفاده شود چون این قضیه به نفع مردم است و افزایش آگاهی مردم باعث کاهش جرم می شود .

 

ملایری یادآور شد: با پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمانشاه، ریاست دادگستری شهرستان و با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مشاورین املاک اسلام آبادغرب، این شهرستان در این زمینه پیشرو بوده و مقدمات کار انجام شده است.