اسلام آباد خبر15:04 - 1400/02/22
به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ صورت گرفت؛

اجرای مانور امداد و‌ نجات جاده ای در اسلام آبادغرب+تصاویر

به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ، مانور امداد و‌ نجات جاده ای در اسلام آبادغرب اجرا گردید.

به گزارش اسلام آباد خبر ،  مانور امداد امداد و‌ نجات در حوادث جاده ای  به مناسبت هفته هلال احمر و صلیب سرخ با حضور ادارات و ارگانهای امدادی و‌ با  پیش فرض برخورد یک دستگاه کامیون کمپرسی با یک دستگاه مینی بوس و ۱۷ مصدوم و‌ دو فوتی اجرا گردید.

 

غلامرضا اسدی ريیس جمعیت هلال احمر شهرستان اسلام آبادغرب در این رابطه گفت: حادثه فرضی طوری بود که علاوه بر تعداد زیاد مصدومین حریق نیز اتفاق افتاده بود تعداد زیاد مصدومین درخواست تیم‌های پشتیبان را می طلبید که توسط تیمهای عملیاتی هماهنگ و‌ محقق گردید.

 

وجه تمایز این مانور استفاده از توان نیروهای امدادی خانم ها(تیم‌توانا)بود که کارهای نجات و رهاسازی را انجام‌دادند.

 

اهمیت مانور در حدی بود که معاون امداد و‌نجات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه و‌معاون فرماندار شهرستان نیز حضور پیدا کردند.

 

مهندس عادل شفیعی معاون امداد و‌نجات ضمن نظارت کامل بر روال اجرای مانور و انجام‌وظایف هر ارگان در حادثه به نحو مطلوب را مثبت و‌ امیدوار کننده خواند و در پایان  همکاری و‌تعامل بین اداری ابراز خرسندی نمود و‌ نتیجه مانور را در کل مثبت اعلام کرد.

 

همچنین سرکار خانم مهندس ارفع نژاد معاون فرماندار نیز این مانور ها را لازم‌ و‌ ضروری دانست تا گاهی توان عملیاتی محک زده شود.

 

 اسدی ريیس جمعیت هلال احمر شهرستان نیز از ادارات حاضر در صحنه مانور فرمانداری، فوریتهای پزشکی، پلیس راه حمیل، شهرداری حمیل، جهاد کشاورزی، راهداری،  نیروی انتظامی، آتش نشانی و‌ پرسنل و‌ نجاتگران جمعیت قدر دانی نمود.