اسلام آباد خبر16:50 - 1400/03/10
با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه برگزار شد؛

جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اسلام آبادغرب

جلسه هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اسلام آبادغرب با حضور رئیس ستاد استان کرمانشاه در دفتر امام جمعه شهرستان  برگزار شد.

به گزارش اسلام آباد خبر ، قدرت الله نجفی دبیر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان در این جلسه ضمن خیر مقدم به مسئولین و مدعوین با ارائه گزارشی از خدمات صورت گرفته توسط این ستاد عنوان کرد: با وجود بیماری کرونا خدمات این ستاد مقدس تعطیل نشده و در شهرستان اسلام آبادغرب که از دو سمت مرز خسروی و مرز مهران در مسیر عتبات عالیات قرار گرفته در راستای توسعه و افزایش تعداد موکب ها، جذب خدام افتخاری، برگزاری مراسمات و یادواره های مناسبتی و همچنین جذب نذورات مردمی در بازسازی اعتاب مقدسه اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.


در ادامه بهمن صحرایی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه عنوان کرد: ستاد عتبات عالیات استان بعنوان ستاد پیشرو و پیشگام در بین ستادهای کشور مطرح است و بالاترین آمار زوار بعد از عراق از بین ایرانیان زائر عتبات عالیات می‌باشند هرچند که زوار از سراسر نقاط جهان به سمت اعتاب مقدس می شتابند.

 

وی با اشاره به هجمه های فراوان دشمنان به ستاد عتبات عالیات، عنوان کرد: دشمنان از محبوبیت اهل بیت(ع) احساس خطر می کنند چون جاذبه حسینی با قلوب مردم بازی می‌کند و چنین است که در ایام اربعین بیش از۷۰ ملیت از عاشقان حسینی از سوی کشورهای مختلف به سمت کربلای  معلی  روانه می‌شوند لذا دشمنان هجمه های زیادی وارد می‌کنند اما به لطف خدا و  با علاقه مردم به اهل بیت(ع) هر سال صحن های اهل بیت علیه السلام گسترش می یابند و می طلبد در این شرایط کرونایی و محدودیت ها، تبلیغات رسانه ای بیشتری در خصوص اطلاع‌رسانی گسترش صحن های حرم اهل بیت(ع) انجام شود.

 

 

سردار صحرایی با اعلام اینکه امسال سهم عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در استان کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ جهت کمک به توسعه حرم امام حسین (ع) ۱۰ میلیارد تومان می باشد، بیان داشت: نذورات مردمی برای کمک به بازسازی عتبات عالیات تبدیل به کالاهایی نظیر سیمان و سنگ شده و به عتبات عالیات فرستاده می‌شود، در واقع  کمک‌های مردمی در باب اقتصاد مقاومتی  هم  به رونق تولید داخلی کمک می‌کند و هم در باب اشتغال توسط پیمانکاران و کارگران ایرانی جهت اجرای به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که خدمات متقابل ایران و اسلام در اینجا خودش را نشان می‌دهد.

 

 

 وی با اشاره به پروژه ساخت صحن و شبستان حضرت زینب (س) در کربلای معلی گفت: این پروژه با مشارکت همه ایرانیان به ویژه مردم شریف کرمانشاه در دست انجام است که فاز اول آن تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته با تکمیل آن حرم مطهر امام حسین (ع) در کربلای معلی توسعه ۱۴ برابری پیدا خواهد کرد.

 

 

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان کرمانشاه با اشاره به تأکیدات حضرت آیت الله علما امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه درخصوص مشارکت مردم در طرح تقسیطی جمع آوری نذورات بازسازی عتبات عالیات، گفت: ایشان نیز در این طرح مشارکت کردند و فرمودند که این از شعائر اسلامی است و بصورت گسترده اطلاع رسانی شود تا مردم  برکات امام حسین(ع) را در زندگی فردی لمس نمایند.

 

 

 

حجت الاسلام سید روح الله زمانی موسوی امام جمعه شهرستان اسلام آباد غرب در در ادامه این جلسه اظهار کرد موضوع عتبات عالیات از تعظیم شعائر و نکات برجسته دین اسلام است و از نظر نماد هم بخواهیم بررسی کنیم بعضی فرقه ها و ادیان بر روی نمادهایشان خیلی کار می‌کنند و تبلیغات گسترده ای دارند.

 

 وی با اشاره به  اینکه زیارت اربعین  بعنوان یکی از پنج نشانه ای که اهل بیت برای مومن ذکر شده، پرداخت که این خود اهمیت عتبات عالیات در عراق  را می رساند که الحمدلله با وجود سازماندهی عتبات‌عالیات و ساماندهی  وجوهات نقدی و غیر نقدی با این ساز و کار به درستی به کار گرفته می شود و انشالله این ستاد به جایی برسد که قبور مظلوم بقیع را بازسازی نماید.

 

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری کمک برای امام حسین علیه السلام یک وظیفه است و رسانه‌ها و فضای مجازی باید در مناسبت ها و ایام هفته از فضائل امام حسین (ع) بیشتر برای مردم اطلاع رسانی نمایند و تبلیغات محیطی برای عتبات عالیات و آستان قدس به صورت شایسته صورت گیرد.

 

در خاتمه این جلسه حکم رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان اسلام آبادغرب به امام جمعه شهرستان اعطا گردید و همچنین حکم هیئت امنای ستاد شهرستان نیز توسط سردار صحرایی به ایشان تقدیم گردید.