اسلام آباد خبر14:39 - 1400/06/10

بروزرسانی؛ پارالمپیک توکیو| افروز طلایی شد/ شجاعی از رسیدن به فینال ناکام ماند

بروزرسانی؛ پارالمپیک توکیو| افروز طلایی شد/ شجاعی از رسیدن به فینال ناکام ماند : در هشتمین روز از بازیهای پارالمپیک 2020 توکیو پارالمپین ایران بازهم با نمایشی عالی و با طلا کار خود را آغاز کرده‌اند. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هفتمین روز از بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو امروز با رقابت پارالمپین‌های ایران تنها در دو رشته پاراتیراندازی و پارادوومیدانی آغاز شد.

 

*شجاعی به فینال نرسید 

رقیه شجاعی بانوی تیرانداز ایران در مرحله مقدماتی مسابقات تفنگ ۱۰ درازکش محتلط در سالن آساکا با ۴۷ ورزشکار از کشورهای مختلف به رقابت پرداخت که در نهایت نتوانست به مرحله بعد مسابقات راه پیدا کند. 

رقیه شجاعی در پایان رقابت‌های مرحله مقدماتی با کسب ۶۲۶.۲ امتیاز در رده سی و نهم قرار گرفت.

 

در این مرحله هشت نفر برتر می‌توانستند به فینال برسند.

 

شجاعی قبل از این هم در مسابقات تفنگ بادی ۱۰ متر هم شرکت کرده بود که به عنوانی بهتر از ششمی نرسید.

 

 

* پرتاب طلایی افروز با ارتقای رکورد جهان و پارالمپیک

 

مسابقات دوومیدانی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو از ساعت ۹:۳۰ امروز (چهارشنبه – به وقت محلی) با رقابت ورزشکاران در پرتاب نیزه کلاس F۳۴ دنبال شد. 

 

نماینده کشورمان در این رقابت سعید افروز بود که با پرتابی به میزان ۴۰.۰۵ متر به مدال طلای پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو دست یافت. 

 

او که در این مسابقه رقبایی از چین (۲ نفر)، مراکش، فرانسه، کلمبیا (۲ نفر)، پاپوا گینه، تونس و عراق را پیش رو داشت، در همان پرتاپ اول از رقبای قبلی‌اش پیشی گرفت و نیزه را ۳۹.۴۸ متر پرتاب کرد. او در پرتاب دوم حدنصاب ۳۹.۴۰ متر را برجای گذاشت و با پرتابی به اندازه ۴۰.۰۵ متر به استقبال پرتاب چهارم رفت. افروز در پرتاب چهارم نیز رکورد ۳۹.۶۷ متر را به ثبت رساند و از انجام پرتاب‌های پنجم و ششم خودداری کرد.

 

پرتاب سوم افروز نه تنها او را به مدال طلا رساند، بلکه وی را رکوردار جدید پرتاب نیزه پارادوومیدانی در کلاس F۳۴ در سطح جهان و پارالمپیک کرد.

 

افروز در حالی موفق به کسب مدال طلا شد که دو ورزشکار از کلمبیا به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند.

 

 

ادامه دارد.....