اسلام آباد خبر16:54 - 1400/06/14
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلام‌آباغرب مطرح کرد:

برخورد قاطع با مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلام‌آباغرب گفت: با مخدوش کنندگان پلاک وسیله نقلیه برای فرار از اعمال قانون و دور زدن قانون با قاطعیت برخورد می شود .

  سرهنگ مهدی جعفری  در گفتگو بااسلام آباد خبر ، اظهار داشت: در بررسی میدانی مشاهده می گردد متاسفانه برخی از رانندگان، یا بدون پلاک یا تک پلاک  ویا اقدام به ناخوانا کردن پلاک بصورت جعل، پوشاندن پلاک و یا مخدوش کردن آن می نمایند که جرم محسوب می شود.  

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلام‌آباغرب عنوان کرد: دستکاری ومخدوش کردن پلاک علاوه بر تخلف از مقررات واعمال مجرمانه، مرتکب باعث تضییع حقوق عمومی، اختلال در امنیت ترافیکی وعدم احساس امنیت شهروندان و حتی مطالبه به حق شهروندان است که علاوه برعادی انگاری امکان سوء استفاده و فرار از مجازات سایر جرائم را هم به دنبال دارد.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر اعمال قانون توسط کارکنان راهور،وسیله نقلیه طی هماهنگی بعمل آمده با دادستان محترم شهرستان تا پایان طرح کرونا توقیف، سوابق راننده وپلاک وسیله نقلیه از سایر مراجع انتظامی استعلام  وبا تشکیل پرونده تحویل مراجع محترم قضایی می گردد.  

 

سرهنگ جعفری خاطرنشان کرد: راننده وسیله نقلیه مخدوش کننده پلاک، در باب تسویه خلافی ملزم به پرداخت جریمه کلیه اعداد تغییر یافته نیز  خواهد شد.

 

وی بیان داشت: برابر ماده 720 قانون مجازات اسلامی دستکاری ،پوشاندن ومخدوش کردن پلاک های وسیله نقلیه جرم محسوب می شود وحبس از شش ماه تا یک سال دارد.

 

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اسلام‌آباغرب در خاتمه با توصیه به رعایت مقررات عبور و مرور از شهروندان خواست: از طریق تلفن110  تخلفات رانندگان در باب مخدوش کردن پلاک برای پیگیری  به پلیس راهور شهرستان  اطلاع دهند..

 

انتهای پیام/