اسلام آباد خبر09:30 - 1400/06/25
گزارش/

سرگردانی مستأجران کرمانشاهی برای دریافت وام ودیعه مسکن/ از مشکل ثبت‌نام تا استنکاف بانک‌ها از پرداخت وام

با وجود اعلام پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، مستاجران کرمانشاهی با مشکلاتی مواجه هستند.

به گزارش اسلام آباد خبر ، به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، مستاجران استان کرمانشاه مدتها است برای دریافت وام ودیعه مسکن با مشکلاتی در روند ثبت‌نام و دریافت تسهیلات مواجه هستند که نیازمند پیگیری موضوع توسط مسئولان امر است.

در حال حاضر در استان کرمانشاه برای انجام ثبت‌نام وام ودیعه مسکن هنگام مراجعه به سایت مربوطه تنها نام یکی از بانک‌های خصوصی مشاهده می شود که امکان فعال شدن شعب این بانک هم وجود ندارد و در نتیجه ثبت‌نامی صورت نمی گیرد از سویی، سایر بانک‌های عامل هم از پرداخت چنین وامی سرباز زده اند.

هرچند که مهلت ثبت‌نام وام ودیعه مسکن تمدید شد‌ه اما عده ای از مستاجران به واقع نیازمند دریافت سریعتر چنین تسهیلاتی هستند که همت مسئولان امر را برای پیگیری جدی موضوع می طلبد.

بانک مرکزی نظارت‌های خود را بر بانک‌های عامل افزایش دهد

اسماعیل حسین زهی در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: تاکنون فردی با عنوان مشکل دریافت وام ودیعه مسکن به کمیسیون عمران مراجعه نکرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس آنچه معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داده مشکلی در این خصوص وجود ندارد و مبلغ پرداختی برای تهران، شهرهای کوچک و کلانشهر ها مشخص شده است.

حسین زهی تصریح کرد: اینکه عنوان شود سهمیه پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به اتمام رسیده  مگر برای بانک‌های خصوصی مورد قبول نیست.

وی عنوان کرد: باید بانک مرکزی نظارت‌های خود را بر بانک‌های عامل افزایش دهد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پیگیری موضوع مذکور خبر داد.

جز یک بانک خصوصی دیگر بانک‌های کرمانشاه پرداخت وام ودیعه مسکن را تقبل نمی کنند

عبدالرضا غفوری در گفتگو با خبرنگار مرصاد اظهار داشت: استان ها هیچ نقشی در پرداخت وام ودیعه مسکن ندارند بلکه سامانه مربوطه تحت نظارت مستقیم وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه با اشاره به وجود مشکل در روند ثبت‌نام وام ودیعه مسکن در کرمانشاه افزود: مشکل را پیگیری کردیم، مسئولان وزارتخانه هم عنوان می‌کنند ابلاغیه بانک مرکزی برای پرداخت تسهیلات مربوطه به بانکها ارسال شده و همه موظف به پرداخت هستند.

غفوری گفت: در حال حاضر چند استان کشور از جمله کرمانشاه با مشکل مواجه هستند که البته با انعکاس موضوع به وزارت خانه، پیگیری ها از طریق بانک مرکزی و مدیران بانک‌های عامل از جمله ملی، ملل، مسکن که همه موظف به پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن شده اند، در دست انجام است.

وی عنوان کرد: اکنون به استثنای یک بانک خصوصی دیگر بانک‌های استان کرمانشاه پرداخت وام ودیعه مسکن را تقبل نمی کنند که امیدواریم با پیگیری های انجام شده  این مشکل به زودی مرتفع شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: همچنان فرصت برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن وجود دارد و جای نگرانی نیست که زمان بگذرد اما ثبت‌نام انجام نشود.

غفوری خاطرنشان کرد: به دنبال پیگیری های انجام شده منتظر رفع مشکل مستاجرین هم ازنظر ثبت‌نام در سامانه و هم پرداخت تسهیلات هستیم.

  •  
  •