اسلام آباد خبر23:53 - 1400/07/21
فرمانده انتظامی اسلام آبادغرب در دیدار نمایندگان موسسات مردم نهاد شهرستان مطرح کرد:

نیروی انتظامی طبق وظیفه ذاتی خود در تمامی عرصه ها حضور دارد و پرچمدار نظم و امنیت است

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی خود در تمامی عرصه ها حضور دارد و پرچمدار نظم و امنیت است و آن را افتخاری برای خودمان میدانیم.

به گزارش اسلام آباد خبر ،بمناسبت هفته بزرگداشت نیروی انتظامی نمایندگان موسسات مردم نهاد اسلام آباد غرب با سرهنگ محمد رضا یاری فرمانده انتظامی شهرستان دیدار کردند.

این نشست که دردفتر  فرماندهی انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب برگزار شد سرهنگ یاری ضمن تشکر از حضور موسسات مردم نهاد  با بیان واقعیت  که نیروی انتظامی در همه ی عرصه ها شامل خدمات، مراسمات و مناسبتها، مقابله با جرائم و کنترل وپیگیریها خصوصا در ایام کرونا  باید حضور داشته باشد، گفت: امروزه در بحث مدیریت جرائم گام هایی فراتر از گذشته برداشته شده است که  قبل از پیشگیری از جرم باید پیش بینی صورت گیرد تا بتوان با پیشگیری و در نهایت پیگیری و مقابله نظم و امنیت پایدار برقرار شود.

وی افزود: امروزه دستگاه های متعددی در راستای فرهنگ سازی و کاهش آسیب های اجتماعی  به فراخور وظایف سازمانی ازجمله خود رسانه ها و موسسات مردم نهاد کار میکنند که در راستای کاهش جرم و پیشگیری از آن کمک میکنند ، اما نیروی انتظامی با توجه به وظیفه ذاتی خود در تمامی عرصه ها حضور دارد و  پرچمدار نظم و امنیت است و آن را افتخاری برای خودمان میدانیم.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و موضوع تولید  پشتیبانی و مانع زدایی ها افزود: نیروی انتظامی در راستای توجه جدی به عملیاتی شدن شعار سال زمینه ورود سرمایه گداران را  در شهرستان اسلام آباد غرب فراهم دانست و از همه سرمایه گذاران در راستای سرمایه گذاری در شهرستان اسلام آباد غرب دعوت نمود.

سرهنگ یاری در ادامه آماری از فعالیتهای نیروی انتظامی  ارائه نمودند که نسبت به گذشته از روند کاهشی برخوردار بود  و این اقدامات را مدیون تلاش های شبانه روزی نیروهای انتظامی دانست  

فرمانده انتطامی شهرستان در خصوص آمار جرائم با اشاره به اینکه بیکاری شاخصه بسیار اثرگذاری در این زمینه است گفت: شهرستان اسلام آباد غرب دومین شهرستان استان است و نیازمند توجه جدی مسئولین می باشد و    مردم دچار مشکلات اقتصادی و بیکاری  هستند  و این امر موجب  کاهش آستانه تحمل مردم شده که در بسیاری از جرائم خرد از جمله سرقت هامعظل اصلی به بیکاری برمیگردد..

وی  یکی از شاخصه های امنیت را  داشتن شغل دانست و افزود : اگر معضل بیکاری در شهرستان رفع شود شاهد کاهش جرائم خواهیم بودکه الحمدولله با تلاش مسئولین شهرستان و استان و پیگیری نماینده محترم تلاش های ارزشمندی صورت گرفته که امیدواریم این تلاش ها   در آینده به کاهش آمار بیکاری شهرستان بیانجامد .

در ادامه هوشنگ رزم دیده  نماینده موسسات مردم نهاد و رئیس خانه مشارکت سلامت ضمن تبریک و گرامیداشت هفته نیروی انتظامی و تشکر و قدردانی از فرمانده انتظامی شهرستان و دیگر پرسنل، نظم و امنیت و آرامشی که در سطح شهرستان وجود دارد را نتیجه زحمات آنها دانست و گفت: آرامش جامعه مدیون زحمات سبزپوشان نیروی انتظامی است و همه باید قدردان زحمات آنها باشیم.

در پایان این دیدار نماینده موسسات مردم نهاد با اهدای گل و لوح  تقدیر به نمایندگی  از همه سبز پوشان نیروی انتظامی از سرهنگ محمدرضا یاری تقدیر نمود.