اسلام آباد خبر14:01 - 1400/07/22

واردات واکسن از چین،ثمره توافق ۲۵ ساله است

واردات واکسن از چین،ثمره توافق ۲۵ ساله است : سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پیگیری برنامه جامع ایران و چین در حوزه تجاری و سرمایه گذاری گفت: یکی از ثمرات توافق ۲۵ ساله واردات چند ۱۰ میلیون دُز واکسن از چین است. شبکه اطلاع رسانی راه دانا

به گزارش اسلام آباد خبر ،به نقل ازشبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صداوسیما، سعید خطیب‌زاده درباره اجرایی شدن برنامه ۲۵ ساله همکاری‌های مشترک ایران و چین، گفت: آنچه به عنوان نقشه راه ۲۵ ساله ایران و چین گفته و شناخته شده یک توافقنامه در خصوص همکاری های جامع میان دو کشوراست.

وی افزود: این توافقنامه ابعاد مختلفی دارد از جمله مراودات پارلمانی، بخش خصوصی و حتی مراودات قضایی، لذا ارگان‌های مختلفی در حال پیگیری این سند هستند.

سخنگوی وزارت خارجه با بیان اینکه در حوزه مسائل تجاری، اقتصادی و سرمایه گذاری در چند حوزه خاص در حال پیگیری این توافقنامه هستیم اظهار داشت: برخی اسناد جزئی‌تر از جمله در حوزه مراودات بخش خصوصی در حوزه‌های انرژی، فناوری های نو و «آی تی» آماده شده و مراودات بین وزارتخانه های ایران و همتایان چینی خیلی وقت است که آغاز شده و به صورت منظم در حال برگزاری است از جمله در حوزه انرژی و توسعه بنادر که در حال پیگیری است.
خطیب‌زاده تصریح کرد: البته به دلیل محدودیت های کرونایی و رعایت پروتکل های بهداشتی در دو کشور از جمله قانون قرنطینه سه هفته ای در بدو ورود به چین حتی برای مقامات چینی، رفت و آمد های حضوری و فیزیکی محدود شده اما ارتباطات به صورت مجازی توسط سفارتخانه‌های دو کشور در حال پیگیری است.

وی واردات چند ۱۰ میلیون دز واکسن از چین را یکی از ثمره های این توافق دانست و اظهار داشت: فکر می کنم بدون این مشارکت راهبردی و سند جامع همکاری ها، این اتفاق نمی افتاد.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: البته در حوزه‌های دیگر نیز این سند، چارچوب حقوقی ایجاد کرده و مراودات در حال پیشرفت و حرکت به جلو است.
انتهای پیام/